بهترین بازیهایی که توی یادگیری زبان ژاپنی میتونن خیلی کمکتون کنن

بازی‌های ژاپنی یه راه عالی برای تمرین شنیدار و درک مطلب هستن، تازه در کنارش یه راه خوب برای امتحان دانش کانجی و دستور زبان از طریق مکالمات توی بازی هستش.

شناسه خبر: ۳۹۲۹۷۸
بهترین بازیهایی که توی یادگیری زبان ژاپنی میتونن خیلی کمکتون کنن

راهنماتو- با توجه به محبوبیت روزافزون انیمه و به طور علاقه به فرهنگ و زبان و ژاپنی، اینکه بخواین خیلی راحت‌تر و نیتیو تر با این زبان و فرهنگ تعامل داشته باشین داره آروم‌آروم تبدیل به یکی از نیازهای این جمله از افراد میشه؛ راستیتشم اینکه بتونین دانش خودتونو اونقد درش بالا ببرین که بهش بشه به چشم زبون دوم نگاه کرد میتونه شمارو توی خیلی از مسائل جلو بندازه.. ولی قبل از اینکه یه بعد از ظهر دیگه رو صرف کتاب Japanese for Busy People II کنین، میخوام بهتون یه راه جذاب‌تری برای یادگیری ژاپنی معرفی کنم، اونم یادگیری از طریق بازی‌هاست.

به گزارش راهنماتو، بازی‌ها خیلی جذاب و تعاملی هستن. همچنین یه راه عالی برای تمرین شنیدار و درک مطلب هستن، تازه در کنارش یه راه خوب برای امتحان دانش کانجی و دستور زبان از طریق مکالمات توی بازی هستش. ولی یه چیزی که خیلی مهم میتونه باشه اینه که حداقل در مورد سطح دانشتون از این زبان آگاه باشین و یهویی نرین سراغ مرحله پیشرفته‌تر از خودتون، چون که این کار به بهبود مهارت‌های زبانتون و پیشرفت در بازی هیچ کمکی قرار نیست بکنه.

همچنین مهمه که ببینین کدوم نوع از بازی رو دوست دارین، بازیهای کارتی (deck-building card game)، رمان‌های مصور (visual novel) یا یه بازی نقش‌آفرینی ژاپنی (JRPG). آخرین نکته اینکه با خودتون صبور باشن، چون قطعا یادگیری یه زبون جدید اونم با ریشه آسیایی میتونه برای خیلی از ماه دشوار و سخت باشه. حالا با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی که میتونن توی یادگیری فرهنگ و زبون ژاپنی کمک کنن بندازیم.

Final Fantasy VIII (یا هر نسخه اولیه‌ی دیگه از Final Fantasy)

best-games-that-help-you-learn-japanese

Final Fantasy میشه گفت اسطوره‌سازترین سری بازی‌ JRPG هستش. اگر سراغ بازیهای قدیمی این سری برین، احتمالا با نسخه‌های قدیمی‌تر Final Fantasy که هنوز از مکانیک کلاسیک نوبتی دارن برخورد می‌کنین. حالا خوبی اون بازیهای قدیمی چیه؟ اینه که می‌تونین هر زمان که خواستین دیالوگ رو نگه دارین و بعد از خوندنش ادامه بدین. حتی می‌تونین اسکریپت یا دیالوگ‌های بازی رو از اینترنت دانلود کنین و متن داخل بازی رو برای مطالعه و یادگیری کانجی نگه دارین.

Phoenix Wright: Ace Attorney

best-games-that-help-you-learn-japanese

بازی‌های رمان بصری یه راه عالی برای تست خوندنتون هستن، و چندتایی از اونها مثل Ace Attorney برجسته‌ترین این ژانر هستن. تو این بازی، شما نقش وکیل مدافع معروفی رو به اسم Phoenix Wright رو بازی میکنین که توی صحنه‌های جرم تحقیق می‌کنه و شواهد رو جمع‌آوری می‌کنه تا قبل از اینکه در دادگاه دفاعیه ظاهر بشه کاری رو برای موکلش انجام بده. مکانیک بازی بررسی شاهد خودش یه تمرین عالی برای درک مطلبه، چون شما نیاز دارین که برای ناهنجاریهای موجود توضیحاتی رو پیدا کنین. جلسات بازی هم شما رو با اصطلاحات حقوقی جالبی که شاید تو واقعیت هم به کار ببرین آشنا میکنه. با اینکه بازی لحظات جدی هم داره، ولی بازم زیاد سعی نمیکنه خودشو جدی بگیره. در حدی که اگر موقع بازی یهویی یه طوطی رو به عنوان شاهد احضار کردن جا نخورین!

مجموعه Danganronpa

best-games-that-help-you-learn-japanese

اگر براتون دادرسی و دادگاه و این دنگ‌و‌فنگا زیاد جالب نیستش، یه رمان بصری دیگه که باید امتحان کنین، Danganronpa هستش. یه بازی معمای قتل در یک دبیرستان که اشاره هایی به یک خرس سیاه و سفید رو هم داره. این بازی یک قسمت رمان بصری، یک قسمت اکتشاف جهان و یک قسمت دادگاه هم داره. این بازی سه نسخه اصلی داره که باید به ترتیب بازیشون کنین، چون داستاناشون به هم مرتبط هستن. دیالوگها در این بازی فراوونه و برای پیدا کردن مجرم، با یه سری تحقیق و صحبت با کاراکترهای داخل بازی و استفاده از قدرت استنتاجی تلاش برای پیدا کردنش کنین. چون کاراکترهای Danganronpa دانش‌آموزای دبیرستانی هستن، خیلی ازشون محاوره‌ای صحبت میکنن و از اصطلاحات مختلف که میتونن کمکتون کنن استفاده میکنن.

حالا چندتا مشکل هم تو بازی وجود داره، مثل نداشتن صدا و عدم وجود یک لاگ متن برای مراجعه به عقب، ولی باز هم همچنان بازی فوق‌العاده‌ایه که می‌تونی هم بازی کنی و همزمان ژاپنی یاد بگیری.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

best-games-that-help-you-learn-japanese

طرفدارای استودیو جیبلی با یه نگاه عاشق این بازی میشن! این بازی فوق‌العادست اصن اونم به خاطر اینکه قشنگ حس میکنین توی یکی از دنیاهایی که میازاکی خلق کرده پا میزارین. داستان RPG این بازی درباره یک پسر جوونه که به دنیای دیگه‌ای میره تا مادرشو پیدا کنه و نیروهای اهریمنی اونجارو برای رسیدن به هدفش شکست بده. مثل خیلی از بازی‌های RPG، این بازی جزییات زیادی داره و گفت‌وگوهای زیادی بین کاراکترا هستش که مهارت خووندنتون رو محک میزنن. یه مزیت خوب این بازی اینه که روی کانجی‌ها فوریگانا داری که بهت کمک می‌کنه کلماتی که نمیفهمین رو بخونین و بعداً راحت بتونین برین سراغ معنیشون. همچنین یه راهنمای داخل بازی هست به نام Magic Master که مثل یه سند زیبا درست شده با فوریگاناه.

مجموعه پوکمون

best-games-that-help-you-learn-japanese

پوکمون که دیگه نیاز به معرفی نداره. یه سری که همه جوونا و پیرا دوست دارن بازیش کنن. به همین خاطر، در زبان و گفتار بازی از همه گروه‌های سنی استفاده شده. متوجه می‌شید که بیشتر بازی‌های پوکمون از هیراگانا و کاتاکانا استفاده می‌کنن و تنها در موارد نادر از کانجی استفاده می‌شه. این باعث میشه که بازی خوبی برای اونایی باشه که از کانجی خوندن می‌ترسن و فقط می‌خوان با دو حروف‌الفبا الیه شن. بجز بازی‌های جدید Pokemon Scarlet و Pokemon Violet که بیشتر شبیه یک دنیای باز هستن، بازی‌های قبلی دنبال یک داستان ساده و خطی از شهر به شهر برای جنگ با رهبران سالن پوکمون هستن. یعنی حتی اگر همه چیز رو متوجه نشدی، بازم قرار نیست که توی بخشی از بازی گیر کنین پس حداقل از این بابت خیالتون تخت تخت باشه!

AI: The Somnium Files

best-games-that-help-you-learn-japanese

این یک بازی معمایی اکشن-ماجراجویی با المان‌های رمان های بصریه. بازیکنا در نقش مامور ویژه کانامه داته بازی میکنن، یک کاراگاه آینده‌نگر که از یک واحد هوش مصنوعی به نام آیبا در چشمش برای کمک به او در مواجهه با چالش‌ها در کارشاستفاده می‌کنه. بازی به دو بخش تقسیم می‌شه: بخش تحقیقات، جایی که بازیکن با کاراکترها حرف می‌زنه تا داستان‌هاشون رو بشنوه و اطلاعاتی رو جمع‌آوری کنه، و بخش سومیوم، جایی که آیبا به شکل انسانی ظاهر می‌شه تا اطلاعات رو استخراج کرده و قفل‌های ذهنی رو در مناظره‌های رویاهای یک فرد حل کنه. علاوه بر گفت‌وگوهای طولانی و یک بازی که کاملاً به زبانه، AI: The Somnium Files یک لاگ متن و یک نمودار جریان داره که بهت اجازه می‌ده تا به صحنه‌های گذشته برگردی، اگر نیاز به چک کردن کلماتی که متوجه نشدی داشته باشی. نسبت به رمان‌های بصری معرفی‌شده قبلاً، داستان AI تاریک‌تره و بازی، هر چند زیبا ترسیم شده، حالت بزرگتری داره. در نهایت، به ترجیح شخصیتون میاد که چه بازی و تنظیماتی رو بیشتر ترجیح می‌دید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها