افزایش فضای ذخیره سازی آشپزخانه کوچک با این ۱۰ ترفند

شما می توانید بدون افزودن کابینت و با چند ترفند کاربردی فضای بیشتری را برای قرار دادن لوازم آشپزخانه فراهم کنید.

شناسه خبر: ۳۹۲۹۸۷
افزایش فضای ذخیره سازی آشپزخانه کوچک با این 10 ترفند

راهنماتو- با استقبال مردم از زندگی در آپارتمانی های تقلی و کوچک شدن متراژ خانه های امروزی، استفاده بهینه از فضا به یکی از چالش های بزرگ تبدیل شده است. لوازم و ابزارآلات آشپزی، هر روز بیشتر و بیشتر می شوند و در مقابل فضای آشپزخانه های امروزی روزبه روز کوچکتر می شوند و بسیاری از ما ناچاریم از لوازم ظرفشویی گرفته، تا ظروف و اقلام ریز و درشت آشپزی را درون کابینت جای دهیم. بسیاری از افراد از کمبود جا در کابینت شکایت می کنند. شما می توانید بدون افزودن کابینت و با چند ترفند کاربردی فضای بیشتری را برای قرار دادن لوازم آشپزخانه فراهم کنید. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه باشید.

1- صفحات کم عمق

به گزارش راهنماتو، در حالی که ممکن است این صفحات تنها چند اینچ عمق داشته باشند، اما می توانند فضای خوبی را برای قرار دادن لوازمی مانند سینی، تخته سرو، تخته گوشت، کتاب، کفگیر و ملاقه و قاشق و چنگال در اختیار شما قرار دهند.

2- نصب قفسه پشت درب کابینت

می توانید با نصب قفسه در پشت درب های کابینت، فضای ذخیره سازی بیشتری را برای قراردادن اقلام مختلف آزاد کنید. این قفسه ها برای قرار دادن لوازمی مانند قاشق و چنگال، لیوان و ظروف یک بار مصرف و نی مناسب هستند.

کابینت

3- استفاده از آویز پشت دری

می توانید با نصب آویز پشت دری به پشت درب کابینت، فضای خوبی را برای قرار دادن لوازمی مانند بطری آب، لیوان و ماگ آزاد کنید.

کابینت

4- استفاده از آویزهای میله ای

از آویزهای میله ای برای جای دادن انواع تابه و قابلمه در پشت درب آشپزخانه استفاده کنید. این ایده از اشغال بیش از حد فضای کابینت توسط قابلمه ها و تابه های جاگیر جلوگیری خواهد کرد.

کابینت

5- بهره برداری از حداکثر فضای عمودی

اگر دیوار یا پشت درب های اتاق شما فضای کافی را برای آویزان کردن لوازم مختلف در اختیارتان قرار نمی دهد، می توانید از فضای آزاد سقف بالای سینک برای آویزان کردن تابه ها و قابلمه ها استفاده کنید. با نصب آویز در این قسمت، می توانید از آن به عنوان خشک کن نیز استفاده کنید.

کابینت

6- استفاده از نظم دهنده کابینت

می توانید از نظم دهنده های کابینت برای جای دادن ظروف خود استفاده کنید. این نظم دهنده ها علاوه بر چیدمان مرتب، از اشغال زیاد فضای کابینت توسط ظروف نیز جلوگیری می کنند.

کابینت

7- استفاده از فضای بالای کابینت

معمولا در اکثر آشپزخانه ها، کابینت ها تا سقف مقداری فاصله دارند. می توانید با ایده های خلاقانه، از این فضای بلااستفاده برای قرار دادن لوازم مختلف استفاده کنید. در این مطلب ترفندهای استفاده از فضای خالی بالای کابینت را به شما آموزش داده ایم.

کابینت

8- آزاد کردن فضای کشو

کیسه فریزر، فویل و کاغذهای روغنی رولی اغلب فضای زیادی را درون کشوی کابینت اشغال می کنند. می توانید با نصب میله در پشت درب کابینت فضایی را برای قرار دادن این لوازم ایجاد کنید.

کابینت

9- نصب قفسه های شناور

قفسه های شناور یکی از بهترین و جدیدترین روش ها برای افزودن فضای ذخیره سازی و تزئین دیوارها هستند. می توانید به کمک این قفسه ها به راحتی فضای آشپزخانه خود را بهینه کنید.

کابینت

10- استفاده از فضای زیر کابینت

قفسه‌های شناور به تنهایی یک راه حل عالی برای افزودن فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه هستند. همچنین شما می توانید با نصب ریل‌های ذخیره‌سازی در زیر این قفسه ها، آنها را کاربردی تر کنید.

کابینت

نظرات
پربازدیدترین خبرها