تماشای این انیمیشن‌ها برای دختران زیر ۱۰ سال مضر است!

اگر برای اوقات فراغت فرزندتان او را پای تلویزیون می‌نشانید و برای ساعت‌ها به دنیای انیمیشن‌ها می‌سپارید لازم است که حتما از قبل خودتان آنها را مشاهده کنید.

شناسه خبر: ۳۹۳۰۱۴
تماشای این انیمیشن‌ها برای دختران زیر 10 سال مضر است!

راهنماتو- «مگه انیمیشن هم بدآموزی داره؟!»

اگر برای اوقات فراغت فرزندتان او را پای تلویزیون می‌نشانید و برای ساعت‌ها به دنیای انیمیشن‌ها می‌سپارید لازم است که از قبل خودتان آنها را مشاهده کرده و از خط و ربط‌های آن و نکاتی که بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند و کلمه‌هایی که شاید به عنوان والد دوست نداشته باشید بگویند آگاه بشوید.

به گزارش راهنماتو، دنیای انیمیشن‌ها می‌تواند ذهنیت‌هایی برای بچه‌ها ایجاد کند و یکسری مسائل را به صورت ناخودآگاه در وجود آنها جا بیندازد! اگر دختر زیر 10 سال دارید حتما این سه انیمیشن را کنار بگذارید و بدانید که دیدن آنها می‌تواند روی شخصیت دختر شما تاثیرگذاری زیاد و مستقیم داشته باشد.

ماشا و میشا

ماشا و میشا

انیمیشنی که بسیار زیاد مورد علاقه کودکان قرار دارد اما نکاتی در آن است که ممکن است برای دختر شما آسیب زا باشد. شخصیت ماشا در این انیمیشن یک فرد لجباز را نشان می‌دهد که بدرفتاری‌های خاص خودش را دارد. بچه‌ها با علاقمند شدن به یک شخصیت داستانی سعی می‌کنند الگوبرداری کنند و این صفت خوبی برای اینکه آنها به آن دست پیدا کنند نیست!

دختر کفشدوزکی

کفشدوزکی

یک انیمیشن خیلی محبوب که دختر و پسر نمی‌شناسد و طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مجموعه انیمیشن شما شاهد شخصیت‌هایی هستید که عیب و نقصی ندارند و این مستقیما روی اعتماد به نفس دختران ما اثرگذار خواهد بود. کمال گرایی افراطی که این روزها یکی از پایه‌های اصلی تمام مشکلات روان به حساب می‌آید دختران ما را می‌تواند از شکست خوردن بترساند. اگر بچه‌ها ببینند که شخصیت‌های محبوب آنها بدون عیب و ایراد هستند از اینکه اشتباه کنند واهمه خواهند داشت!

وجود روابط عاشقانه میان نوجوانان در این انیمیشن برای سنین پایین این شائبه را ایجاد خواهد کرد که بدون تجربه این حس و حال، زندگیشان با خلا و نقصی روبه رو است.

دینا و روما

دینا و روما

وجود زندگی تجملاتی و داشتن اسباب بازی‌های فانتزی برای هر بچه‌ای یک آرزوست و در این انیمیشن با این موارد روبه رو هستید. در حالی که زندگی واقعی تا این حد رویایی نمی‌تواند باشد! میل مصرف گرایی و داشتن وسایل خاص در بچه‌ها افزایش خواهد یافت و بدون آن حس کمبود می‌کنند. اگر شما برای فرزندانتان به دنبال الگوهای مناسب رفتاری هستید که زیاد در دنیای خیالبافی غرقشان نکند این انیمیشن دقیقا متضاد با تفکر شماست! پس حواستان به این مساله باشد!

نظرات
پربازدیدترین خبرها