استفاده از این ۵ کود برای آگلونما واجب است!

آگلونما یک گیاه دوست داشتنی و مقاوم آپارتمانی است که اگر به آن خوب رسیدگی کنید سالیان سال، سبز و سرحال در کنار شما خواهد ماند.

شناسه خبر: ۳۹۳۰۲۶
استفاده از این 5 کود برای آگلونما واجب است!

راهنماتو- «بهش برس! اگه دوستش داری بهش برس! فقط همین!»

رسیدگی به گیاهان تنها آبیاری و نور مناسب آنها نیست. اگر خواهان رشد بهتر و برگ‌دهی بیشتر گیاهتان هستید و می‌خواهید در برابر آفت‌ها مقاوم باشد باید حتما از کودهای مخصوص آن هم استفاده کنید. هیچ‌وقت به اشتباه فکر نکنید که هر کودی برای هر گیاهی مناسب است. کودها نقش دارو و مکمل را بازی می‌کنند و مطمئنا هر دارو و مکملی برای یک اشکال یا تقویت ساخته شده‌اند. پس وقتی گیاهی را تهیه می‌کنید در مورد آن مطالعه کنید تا بهترین روش رسیدگی به آن را هم بشناسید.

به گزارش راهنماتو، آگلونما یک گیاه دوست داشتنی و مقاوم آپارتمانی است که اگر به آن خوب رسیدگی کنید سالیان سال، سبز و سرحال در کنار شما خواهد ماند.

اگر به دنبال کودهای مناسب برای آگلونما هستید راهنماتو این 5 کود را به شما معرفی می‌کند.

  • کود 20-20-20 یا NPK

یکی از معروف‌ترین کودهای گیاهی که تقریبا تمام کسانی که گیاه دارند می‌شناسند همین سه 20 است. ترکیبی مناسب از پتاسیم، فسفر و نیتروژن که برای آگلونما هم بسیار مفید است. برای اینکه گیاه شما خوب تغذیه شود حتما به میزان ترکیب آب و کود دقت کنید. معمولا یک قاشق مرباخوری کود 20-20-20 با 4 لیتر آب مخلوط می‌شود.

6

  • کود 10-52-10

این کود سبب افزایش ریشه‌زایی در آگلونما می‌شود و گلدهی آن را هم تقویت خواهد کرد.

  • کود 36-12-12

این کود هم تقریبا شبیه سه 20 است و ترکیبی کامل‌تر از پتاسیم، فسفر و نیتروژن است. برای تقویت و حجم دهی به برگ‌ها، ریشه‌زایی و محکم شدن آنها و همچنین مقاومت نسبت به عوامل محیطی این کود برای آگلونما لازم است. حواستان به میزان مصرف این کود باشد چون اگر بیش از نیاز از آن استفاده کنید باعث آسیب رسیدن به گیاهتان خواهد شد.

  • کود جلبک دریایی

این کود برای گیاهی مثل آگلونما که ممکن است نور کافی را در آپارتمان دریافت نکند بسیار مفید است. این کود توانایی برطرف کردن تمام نیازهای آگلونما را در این زمینه دارد. اگر احساس کردید گیاه شما بی حال شده است حتما از این کود استفاده کنید و تاثیر معجزه‌وارش را ببینید! این کود را حتما با آب مخلوط کنید و بعد به گیاه بدهید تا باعث سوختن آن نشود. بهترین زمان برای استفاده از کود جلبک دریای در فصل بهار و زمستان است.

  • کود بیورادیکانت

اگر رشد آگلونمای شما متوقف شده است حتما به سراغ این کود بروید! این کود فعال کننده رشد گیاه و تقویت کننده ریشه است. ترکیبی مناسب از آهن، نیتروژن، منگنز، روی، اسیدهای آمینه و بور در این کود موجود است. اگر می‌خواهید آگلونما را قلمه بزنید هم استفاده از این کود خیلی پیشنهاد می‌شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها