نگاهی به بهترین DLCهایی که تونستن بازی اصلیشون رو صدبرابر بهتر کنن

بازیهایی که توی این لیست آوردیم نه تنها تونستن بازیهای اصلی خودشون رو بهتر کنن بلکه اون تجربه‌ای که خیلی‌ها باهاش آشنا بودن رو به کل تغییر دادن و بهترش کردن.

شناسه خبر: ۳۹۳۰۳۱
نگاهی به بهترین DLCهایی که تونستن بازی اصلیشون رو صدبرابر بهتر کنن

راهنماتو- تو این روزا، یکی از اتفاقایی که میشه گفت همیشه انتظارش رو باید داشت اینه که منتظر انتشار یه بسته الحاقی یا DLC برای بازیهایی که منتشر میشن داشته باشیم. این بسته‌های الحاقی بیشتر برای این منتشر میشن که نه‌تنها بتونن عمر بازی رو طولانی‌تر و بازی رو بیشتر توی کانون توجه‌ها نگاه دارن بلکه به عنوان راهی برای بهتر کردن بازی و ارائه یه تجربه بهتر هم میشه ازشون استفاده کرد.

به گزارش راهنماتو، ولی بازیهایی که براتون توی این لیست آوردیم نه تنها تونستن بازیهای اصلی خودشون رو بهتر کنن بلکه اون تجربه‌ای که خیلی‌ها باهاش آشنا بودن رو به کل تغییر داده و کاری کردن که با زیربنای بازی اصلی تبدیل به بازی‌ای بهتر بشن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین DLCهایی که تونستن بازی اصلیشون رو صدبرابر بهتر کنن بندازیم.

Far Cry 3: Blood Dragon

best-dlc-that-made-the-original-games-better

بیاین همین اول با یکم نوستالژی شروع کنیم. فرض کنین یه بسته الحاقی یا DLCای رو با اسم "Far Cry 3: Blood Dragon" داشته باشیم که در ابتدا به عنوان یک قسمت اضافی برای بازی اصلی ساخته شده بود، اما بعدها به شکل یک بازی مستقل منتشر شد. این بازی کاملاً متفاوت از بازی اصلی بوده و از فیلم‌های B سال‌های 80 و 90 الهام گرفته. با یک ظاهر نئونی و استفاده از تکنیک‌های VHS، این بازی به طور دقیق سعی داره که سری Far Cry رو به سمتی جدید هدایت کنه. در عین حال، گیم‌پلی اصلی بازی رو سعی میکنه حفظ کنه و این بازی به عنوان پایه برخی از DLC‌های آینده‌ی یوبی‌سافت عمل کرده. البته نقدهای مثبت و منفی هم داشته است.

Horizon: Forbidden West - The Burning Shores

best-dlc-that-made-the-original-games-better

اول که به این DLC نگاه میکنین به نظر می‌رسه که چیز زیادی رو برای اضافه یا تغییر دادن نداشته باشه. به خاطر این DLC، شخصیت اصلی به اسم آلوی برای یه ماموریت جدید به یه مکان جدید میره که داستان جذاب، شخصیت‌های جدید و چند دشمن جدیدی رو قراره داشته باشه. اما چیزی که این DLC رو از بازی اصلی متمایز می‌کنه، نبرد نهایی بازیه که به عنوان یکی از بزرگترین و حماسی‌ترین نبردهای تاریخ بازی به تصویر کشیده شده. در این DLC، گیمر درگیر نبرد با یک ماشین هیولایی به اندازه‌ی یک Kaiju می‌شود. این نوع از اپیک بودن و حجم بزرگ نبرد، در DLC‌ها معمولاً مشاهده نمی‌شود. اکثراً DLC به معنای افزایش محتوا وظایف بیشتر هستن.

Grand Theft Auto: The Ballad Of "Guy" Tony

best-dlc-that-made-the-original-games-better

DLC دیگه‌ایه که قراره بهش بپردازیم، The Ballad of "Guy" Tony برای Grand Theft Auto IV هستش. این DLC به عنوان دومین الحاقیه بازی اصلی عرضه شدش و یه جورایی پایانی برای تمام قضایای موجود در بازی اصلی و بسته اول بود. همچنین این بسته الحاقی تونست حتی بیشتر از بازی اصلی اکشن‌تر و پر از انفجارای مختلف باشه. اما این تنها موردی که این DLC بهترش کرده بود نبود؛ بلکه در بسیاری از جوانب، The Ballad of Guy Tony به عنوان یه آزمایش برای ویژگی‌ها و مکانیک‌هایی که بعدها در Grand Theft Auto 5 ظاهر شدن، عمل کردش. این افزونه نه تنها بهتر از بازی اصلی بود، بلکه تونست فرم کلی گیمپلی بازی بعدی این سری رو مشخص کنه.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

best-dlc-that-made-the-original-games-better

از نظر Cyberpunk 2077، DLC هم بالاخره با بسته الحاقی Phantom Liberty به همراه یک به‌روزرسانی گسترده منتشر شد که به کار این بازی بعد از سه سال پایان داد ولی با همین آپدیت، بخش‌های مختلف بازی رو تغییر داد. این DLC به بازی نه تنها داستان جدیدی اضافه کرد، بلکه ویژگی‌ها، مکانیک‌ها، ماموریت‌ها، شخصیت‌ها، پایان‌ها و موارد دیگری را هم به بازی افزود. اما چیزی که این DLC را از سایرها متمایز می‌کند، تغییراتی است که به گیم‌پلی اضافه شده‌اند. این افزودنی ماشین‌های نظامی جدید را به بازی اصلی و DLC اضافه کرد، مأموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی را به شکل داستان‌محورتری معرفی کرد و مهارت‌ها و قابلیت‌های کاملاً جدیدی را اضافه کرد. Phantom Liberty نه تنها یک DLC نبود، بلکه یک رویه بازی متفاوت را ارائه داد، به ویژه هنگامی که با به‌روزرسانی 2.0 منتشر شد.

Assassin's Creed: Odyssey - The Fate Of Atlantis

best-dlc-that-made-the-original-games-better

در سری Assassin's Creed، که خودش یه زمانی قرار بود یه بسته الحاقی برای یه فرنچایز دیگه باشه باید گفت که راه زیادی رو از اون موقع طی کرده و دیگه تبدیل به بازی‌ای شده که خودش منبع الهام خیلی از فرنچایزهای دیگه شده.

در DLC به اسم The Fate of Atlantis برای Assassin's Creed: Odyssey، شما به طور کامل با ایسو درگیر می‌شوید. این DLC رنگارنگ‌تر و زنده‌تر است و با لحن بازی‌های Assassin's Creed بیشتر بازی می‌کند. این افزونه همچنین به موارد افسانه‌ای محیط بازی پرداخته و به جای تاریخی، به جنبه‌های افسانه‌ای محیط بازی پرداخته است.

The Witcher 3: Blood And Wine And Hearts Of Stone

best-dlc-that-made-the-original-games-better

دو بسته الحاقی Blood and Wine و Hearts of Stone برای بازی The Witcher 3: Wild Hunt جزء بهترین‌ نمونه‌ها در زمینه DLC هستن. چون اونا داستان‌ها و محتواهایی رو به بازی اضافه کردن که قشنگ از تموم بسته‌های الحاقی که تا اون موقع عرضه شده بودن یه سر و گردن بالاتر بودن، این در حالی بودش که کیفیت و لذت بازی اصلی رو هم حفظ کردن. این بسته‌ها نه تنها عمق جدیدی به بازی دادن، بلکه با لحنی شوخ‌طبعانه از اون جدیت داستان اصلی سعی کردن فاصله بگیرن. همچنین تغییراتی به اسکیل‌ تری، مکانیزم‌های جدید و ویژگی‌های جدیدی هم به بازی اضافه شدن.

Hitman: World Of Assassination

best-dlc-that-made-the-original-games-better

بسته الحاقی مجانی World of Assassination" برای بازی Hitman 3 یه جورایی ساختار بازی رو کوبید و یه تجربه بهتر رو برای طرفدارای مرد کچل بداخلاق فراهم کرد. با گنجوندن تمامی مکان‌ها و مکانیزم‌های سه نسخه قبلی، World of Assassination به 47 اجازه دادش که یه خونه رو برای خودش و به نظر خودش سفارشی کنه و گسترشش بده. همچنین اهداف جدید، ارتقاء‌ها و آنلاک‌های جدیدی رو هم برای او فراهم کرد. حتی یک حالت روگوئلایک به تجربه افزوده شد، که در برخی جنبه‌ها به بازی‌های Hitman قدیمی یادآور بود، با این حال این بسته الحاقی به خوبی با استانداردهای مدرن این بازی تطابق داشت.

Red Dead Redemption: Undead Nightmare

best-dlc-that-made-the-original-games-better

توی دوره زمانی که هر گوشه‌ای رو نگاه میکردین یه بازی زامبی‌دار میدیدین، Undead Nightmare برای بازی Red Dead Redemption به عنوان یه بسته الحاقی جدید منتشر شد. چیزی که در اون زمان خیلی هم غیرمعمول بودش. در این بسته الحاقی، جان مارستون به خونه برمیگرده و متوجه میشه یه طلیم خاصی مردم رو تبدیل به زامبی کرده. Undead Nightmare بازی Red Dead Redemption رو به یه ترکیب عالی از وحشت و غرب وحشی تبدیل می‌کنه. شما تازه در طول داستان با شخصیت‌ها و چهره‌های آشنا از داستان اصلی مواجه می‌شید، یکسری اسلحه جدید هم در دسترستون قرار می‌گیره و همه چیز تم و حالت ترسناک‌تری رو به خودش میگیره.

Prey: Mooncrash

Prey یک بازی ترسناک علمی-تخیلی بود که موجودات فرازمینی می‌تونستن به اشیاء روزمره تبدیل شده و از هر کجا به شما حمله کنن. این بازی به دلیل توجه کمی که زمان عرضه بهش شد، میشه گفت شکست خورد ولی تونست یه سری طرفدار دوآتیشه رو دور خودش جمع کنه. بسته الحاقی Mooncrash هم تجربه‌ای خیلی متفاوت رو برای این بازی ارائه داد. Mooncrash در واقع یک حالت روگوئلایک بودش. ولی اینطوری که با دشمنا، تله‌ها و چیدمان‌های تصادفی، هر بار که میمیردید باید از اول شروع میکردین و هر دفعه هم یه تجربه جدید بودش. این بسته الحاقی خیلی متفاوت‌تر از بازی اصلی بودش و تلاش کردش با راه‌های جدید چالش و ترس رو در بازی بیشتر کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها