چرا خیانت Ryder توی GTA San Andreas با عقل جور درنمیاد

در این مقاله قصد داریم یکی از مهم‌ترین خیانت‌هایی رو که توی تاریخ صنعت گیمینگ تجربه کردیم بپردازیم و اینکه چرا همچین اتفاقی با عقل جور درنمیاد.

شناسه خبر: ۳۹۳۰۵۹
چرا خیانت Ryder توی GTA San Andreas با عقل جور درنمیاد

راهنماتو- راکستارگیمز یکی از اون استودیوهاست که میشه گفت هر وقت که یه بازی رو منتشر کردن، همیشه توی داستان یه نفر بوده که به طرز غیرمنتظره‌ای به شخصیت اصلی و ما خیانت میکنه و بعد از میره توی لیست کسایی که ما برای تموم کردن داستان باید حسابشونو برسیم. باید گفت که مسلما معروف‌ترین سری ساخته راکستار یعنی Grand Theft Auto و باز محبوب‌ترین نسخه از این سری با اسم San Andreas هم از این قاعده مستثنی نبوده و عنصر خیانت یکی از مهم‌ترین محرک‌هایی بودش که داستان این بازی رو جلو میبرد.

به گزارش راهنماتو، وقتی که خیلی از ماها برای اولین بار که GTA San Andreas رو بازی میکردیم، لحظه‌ای که یکی از دوستایی که اون موقع فکر میکردیم میتونیم روش حساب کنیم یعنی رایدر بهمون خیانت میکنه هممون رو بهت‌زده و عصبانی کردش ولی جای جالب اینجاست که وقتی میخواین منطقی به این قضیه نگاه کنین متوجه میشین که یه جای کار میلنگه جوری که انگار هیچ وقت قرار نبوده این شخصیت آدم خائنی توی بازی باشه. برای همین هم با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به شواهدی بندازیم که نشون میدن که خیانت Ryder اونقدرا هم با عقل جور درنمیاد.

برای همین قضیه سعی کردیم که دلایل رو به صورت موردی بیاریم تا بتونیم برای هر مورد دلیل موجه و درستی رو بیاریم تا آخر بتونیم بالاخره سر از راز این قضیه دربیاریم.

1) مأموریت‌هایی که برای Grove Street Families انجام میدین

why-ryders-betrayals-doesnt-make-sense-in-gta-sa

شما در فصل اول بازی که در Los Santos به سر میبرین، چندتا مرحله نسبتا سخت برای Ryder انجام میدین که در ادامه براتون آوردیم. ولی تمامی این مرحله همگی فقط برای یه هدف هستن. هدفی که واقعا نمیتونه خیانت رایدر رو توجیه کنه.

- Home Invasion

- Catalyst

- Robbing Uncle Sam

این مأموریت‌ها همگیشون به Grove Street Families کمک می‌کنن و در جهت بیشتر کردن قدرت این خانواده نسبت با خانواده های گنگ دیگه هستش. انجام مأموریت Robbing Uncle Sam باعث میشه که تموم اعضای Grove Street Families از این پس از مسلسل Tec-9 استفاده کنن و همین باعث تقویت قدرت اونا تو محله و در برابر خانواده‌های دیگه میشه. خیانت به یه باند و انجام مأموریتی که به تقویت آن اعضای آن کمک می‌کنه، واقعا چیزی هستش که هر کسی رو گیج و متعجب میکنه.

2) همگی توی داستان اصلی بازی بیخیال خیانت رایدر میشن

why-ryders-betrayals-doesnt-make-sense-in-gta-sa

بعد از رو شدن دست رایدر و خیانتی که به خانواده میکنه، رایدر فقط توی دوتا مأموریت دیگه دیده میشه:

- Photo Opportunity

- Pier 69

حتی در داستان اصلی بعد از خیانت، بیشترین توجه به احوال Big Smoke و ناامیدی CJ از اون میشه و به خیانت رایدر کسی اشاره‌ای نمیکنه. برای همین هم هستش این قسمت خیلی‌هارو به این فکر واداشته که به احتمال زیاد داستان بازی توی لحظات آخر توسعه این بازی تغییر کرده و رایدر جزو شخصیت‌های منفی بازی شده. تازه بعضی از گفتگوهای قدیمی که فقط به Big Smoke متمرکز بودن، تغییری نکردن.

3) رابطه‌ای که رایدر با Ballas داره

why-ryders-betrayals-doesnt-make-sense-in-gta-sa

در مأموریت Robbing Uncle Sam، سی‌جی و رایدر دارن در مورد خاطرات مدرسشون حرف میزنن و توی همین حین رایدر خاطره‌ای رو تعریف میکنه که توی اون، یکی از معلم‌های مدرسه رو به خاطر پوشیدن رنگ بنفش که رنگ Ballas هستش حسابی کتک زده بود. رایدر حس دوستانه‌ای نسبت به Ballas نداره و همین خیلی عجیبه که کسی که اینقدر ازشون متنفره بخواد باهاشون وارد معامله‌ای بشه. البته درسته که توی ویدیوی اینترویی که موقع عرضه بازی منتشر شد و میتونین توی یوتیوب هم به اسم GTA SA The Introduction پیداش کنین میتونین متوجه بشین که رایدر بازهم خورده شیشه تو خودش داشته و احتمال اینکه بخواد به گروه خیانت کنه بوده ولی هیچ وقت قرار نبوده که دستش با Ballas توی یه کاسه بره.

دو دلیل جالب که خیانت رایدر رو توی GTA San Andreas معقول نشون میدن!

1) رفتار اون توی ویدیوی Introduction

Introduction یک فیلم کوتاه برای ارائه بیشترین زمینه‌سازی برای داستان بازی GTA San Andreas طراحی شده. در این فیلم، Ryder به Big Smoke میگه که اون باید "سرنوشت خودش رو خودش کنترل کنه". Big Smoke هم در جواب بهش میگه که اون میتونه اونو دوست خودش بدونه و همه جوره پشتیبان این تصمیمشه و اونا میتونن به همین روش کلی هم باهم دربیارن. حالا اینجا میتونه نشون بده که رایدر سر جاه‌طلبی که برای پول داره انگیزه‌ای رو برای خیانت به گروه داره.

2) ارتباط با C.R.A.S.H

why-ryders-betrayals-doesnt-make-sense-in-gta-sa

C.R.A.S.H. یا همون گروهی که افسر تنپنی سردستشه توی مأموریت Catalyst از GTA San Andreas یه سری هم به رایدر سر می‌زنن. این سازمان شامل افسرای فاسد پلیس یعنی Tenpenny، Pulaski و Hernandez هستن. با این تفاسیر همچنان هرناندز کسی نیست که بهش گفت فاسد ولی دوتای دیگه تا جایی که میتونن به نوعی از Big Smoke برای رسیدن به اهداف خودشون و کنترل خانواده‌ها استفاده میکنن. جای جالب اینجاست که معمولا شما C.R.A.S.H.رو وقتی میدیدین که میخواستن یکی رو تحت فشار برای انجام کار بزارن. وقتی که برای اولین بار شما اونا در حال جابجا کردن ماشینی میبینین که شاهدا میگفتن قاتل‌های مادر سی‌جی توش بودن بالافاصله همه چیز توی ذهنتون کلیک میکنه و قطعات پازل خیلی سریع جای خودشون میشینن.

بازهم نمیشه به طور قطع گفت که از اول قرار بوده که رایدر به خانواده خیانت کنه یا نه. به نظر این از اون سؤالاست که هیچ وقت قرار نیست جوابی رو براشون بگیریم و بیشتر باید با برداشت خودمون از قضیه جلو بریم.

نظرات
پربازدیدترین خبرها