این بازی با اضافه کردن تفنگ به Pokémon تبدیل به پرفروش‌ترین بازی استیم شده

Palworld تقریبا چند ساعت بعد از اینکه نسخه دسترسی زودهنگام یا Early-Access این بازی روی استیم در دسترس قرار گرفت، تونست خیلی سریع خودش رو توی جدول بالا بکشه.

شناسه خبر: ۳۹۳۰۷۳
این بازی با اضافه کردن تفنگ به Pokémon تبدیل به پرفروش‌ترین بازی استیم شده

راهنماتو- استیم چند وقتی هستش تبدیل به پلتفرمی برای کمتر شناخته شده هستش که میتونه براشون نقش سکوی پرتابی رو به سمت شهرت داشته باشه. چند وقت پیش بود که کاملا یهویی یه بازی مستقل به اسم Lethal Company وارد استور استیم شد و اونقدری تونست محبوب جلوه کنه که حتی تونست Call of Duty رو پایین بکشه و حتی از اون هم فروش بیشتری داشته باشه. حالا که کم‌کم داره تب Lethal Company میخوابه یه بازی دیگه وارد صحنه شده که تونسته به قدری پرطرفدار بشه که سرورهای بازی پاسخگوی این خیل عظیم از گیمرهارو ندارن.

به گزارش راهنماتو، این بازی که تونسته سروصدای زیادی رو توی دنیای گیم باعث بشه اسمش Palworld هستش و تقریبا چند ساعت بعد از اینکه نسخه دسترسی زودهنگام یا Early-Access این بازی روی استیم در دسترس قرار گرفت، تونست خیلی سریع خودش رو توی جدول بالا بکشه و تبدیل به پرفروش‌ترین بازی استیم بشه و توی همین مدت محدود و خیلی کم که از انتشارش میگذره این بازی تونسته بیشتر از یک میلیون نسخه رو روی استیم فقط بفروشه. Palword همونطور که گفتیم از این بازی بیشتر به عنوان یه سناریوی "What if" یا همون "اگر این میشد، چی میشد؟" یاد میکنن جوری که انگار اگر به موجودات پوکمون تفنگ و اسلحه میدادیم چی میشد، و این نگاه منحصر به فرد به یک مفهوم محبوب، باعث کنجکاوی خیلی از گیمرها شده.

palworld-became-the-best-seller-on-steam

از زمان معرفی رسمی Palworld توسط Pocketpair Games در سال 2021، این بازی تونسته همیشه توی کانون توجهات باشه. این بازی چندنفره جهان‌باز و بقا سعی میکنه که با اضافه کردن جمع‌آوری بیش از 100 موجود شبیه به پوکمون رو در کنار المان‌های ساخت پایگاه و مقر ترکیب کنه. حقیقت جالب اینجاست که پل‌ورلد تازه یه قدم جلوتر رفته و حتی کاری کرده که کسایی که دوست ندارن آدم خوبه ماجرا باشن در نقشی شبیه به Team Rocket از سریال پوکمون بازی کنن و سعی کنن "پوکمون"‌های بقیه رو ازشون بقاپن. تازه میتونن از دوستاشون برای گرفتن و یا رام کردن پوکمون‌هایی که به نظرشون زورشون بهشون نمیرسه استفاده کنن و یه جورایی اونارو سپر بلای خودشون بکنن.

حالا که فقط چند روزی از انتشار این بازی اونم نه به طور کامل بلکه دسترسی زودهنگامش میگذره، ولی بازم توی استیم تونسته موفقیت زیادی رو کسب کنه. به گفته توسعه‌دهنده‌های این بازی، پل‌ورلد در هشت ساعت اولش تونست بیشتر از یک میلیون نسخه بفروشه. در حال حاضر، پل‌ورلد به عنوان پرفروش‌ترین عنوان در استیم ظاهر شده و عناوین محبوبی مثل وارفریم، کانتر-استرایک 2 و بالدورز گیت 3 رو تونسته پشت سر خودش بزاره و از همشون جلوتر باشه. این بازی همچنین چهارمین بازی با بیشترین بازیکنای همزمان هستش با تعداد 367,000 نفر که همگی همین الان دارن این بازی بامزه و جذاب رو بازی میکنن. تنها بازی‌های استیمی که از تعداد بازیکنای از پل‌ورلد در زمان نگارش این متن پلیرهای بیشتری دارن، کانتر-استرایک 2، دوتا 2 و پابجی هستن. احتمالاً در طول آخر هفته این تعداد بازیکنا بیشتر هم خواهد شد.

palworld-became-the-best-seller-on-steam

موفقیت این بازی رو استیم واقعا جای شگفت داره چرا که اگر نمیدونستین باید بگیم که شما میتونین حتی این بازی رو روی سرویس Xbox Game Pass بازی کنین؛ تازه هم روی Xbox و هم کامپیوتر. مشترکان این سرویس می‌تونن به راحتی به این بازی دسترسی پیدا کنن بدون اینکه حتی بخوان پولی بابت خرید نسخه خاصی از این بازی بدن. مایکروسافت تعداد بازیکنای این بازی رو روی Game Pass اعلام نمی‌کنه، بنابراین نمیتونیم به طور قطع بگیم که این بازی چقدر تونسته روی کنسول های مایکروسافت که شامل Xbox One, Xbox Series X/S میشه محبوب عمل کنه.

palworld-became-the-best-seller-on-steam

باید دید که آیا پل‌ورلد پس از فروریختن هیجان و هایپ اولیش، همچنان میتونه یه بازی محبوب بمونه یا خیر. چندین بازی کپی از پوکمون در سال‌های اخیر عرضه شدن که در مقایسه با یکدیگر سطوح مختلفی از محبوبیت رو بین طرفداراشون دارن. البته طول عمر پل‌ورلد به اندازه به‌روزرسانی‌هایی که قراره دریافت کنه و همچنین توانایی جلب توجه بازیکنان در طولانی‌مدت بستگی داره. به هر حال، این شروع موفق میتونه نشونه خوبی از آینده این بازی باشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها