بهترین فیلم‌های سینمایی که به سبک ویکتوریایی ساخته شده‌اند

اگر تمایل داشته باشید در تاریخ غرب قدم بزنید بد نیست به سراغ فیلم‌های ویکتوریایی بروید که مربوط به قرن ۱۹ میلادی می‌شوند.

شناسه خبر: ۳۹۳۱۰۷
بهترین فیلم‌های سینمایی که به سبک ویکتوریایی ساخته شده‌اند

راهنماتو- برخی از ما با دیدن فیلم‌هایی که مربوط به دهه‌های گذشته می‌شوند به وجد می‌آییم. طرز لباس پوشیدن، صحبت کردن، فرهنگ و تمام عناصر موجود در آن دوره خاص می‌تواند باعث جلب توجه ما شود. از طرفی دیگر برخی از ما دیوانه‌وار عاشقِ دانستن درباره تاریخیم. فیلم دیدن می‌تواند شِمایی کلی از حال‌وهوای دوره‌های مختلف تاریخی در ذهن ما به تصویر بکشد. حال، فیلم‌های رده ویکتوریایی مربوط به دوره‌ای می‌شوند که ملکه ویکتوریا در انگلستان بر مسند قدرت نشسته بود. بنابراین راهنماتو با معرفی 4 فیلم ویکتوریایی سعی دارد تا شما را به دوران ملکه ویکتوریا ببرد.

1. معرفی فیلم «اِما» Emma 2020

به گزارش راهنماتو، فیلم «اِما» Emma، فیلمی ویکتوریایی به کارگردانی اتمن د وایلد است که از روی کتاب معروف «اِما» Emma نوشته جین آستین، اقتباس شده است. داستان فیلم اِما « Emma» درباره دختری به نام «اِما» است. «اِما» دختری تحصیلکرده، زیبا و از خانواده‌ای ثروتمند است که نشاندهنده موقعیت والای او در آن دوره‌ی انگلستان می‌شود. اما، شیطنت‌ها و زیرکی‌های «اِما» درام داستان را پیش می‌برد. او خود را یک دانای کل می‌داند در حالی که ممکن است اینطور نباشد. ژانر فیلم «اِما» کمدی-درام است و بازیگرانی همچون آنیا تیلور-جوی، جانی فلین، جاش اوکانر، کالوم ترنر و میا گوت در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

1

2. معرفی فیلم «سوگلی» The Favourite 2018

فیلم «سوگلی» The Favourite، فیلمی ویکتوریایی به کارگردانی یورگوس لانتیموس، کارگردان یونانی حاضر در هالیوود، است که در دربار ملکه ویکتوریا در قرن 19 میلادی می‌گذرد. داستان فیلم «سوگلی» درباره دختری به نام ابیگیل که روزی از خانواده‌ای اشرافی بوده، اما بی‌کفایتی‌های پدرش موقعیت ابیگیل را به کنیز بودن در دربار تنزل داده است. از طرفی دیگر ملکه ویکتوریا و ندیمه سارا نیز در این فیلم حضور دارند. دو شخصیت تاریخی که اکثرا آن‌ها را می‌شناسیم. حضور این سه زن در کنار یکدیگر و پیش روی در داستان، تاریخ انگلستان در دوره حکومت ویکتوریا را نیز نشان می‌دهد. در حالی که ملکه ویکتوریا را زنی رنجور که از نظر روحی کمی چالش‌آفرین است به تصویر می‌کشد. ژانر فیلم «سوگلی» کمدی سیاه تاریخی است و در آن بازیگرانی همچون الیویا کلمن و اما استون نقش‌آفرینی کرده‌اند.

1

3. معرفی فیلم «ویکتوریا و عبدل» Victoria & Abdul 2017

فیلم «ویکتوریا و عبدل» Victoria & Abdul فیلمی ویکتوریایی به کارگردانی استیون فریرز است که مربوط به 14 سال پایانی زندگی ملکه ویکتوریا می‌شود. داستان فیلم «ویکتوریا و عبدل» تصویری است از علاقه‌ی ملکه ویکتوریا به خدمتکاری هندی. نکته قابل توجه این است که در آن دوره، یعنی در اواخر قرن 19 و اوایل قرن بیست، هندوستان تحت استعمار انگلستان بوده است. از همین لحظه شکاف‌های نژادی بر فیلم «ویکتوریا و عبدل» سایه می‌اندازد و باعث می‌شود که هیچ یک از درباریان انگلیسی، عبدل را به عنوان یکی از افراد حاضر در دربار نپذیرند. با این وجود علاقه ویکتوریا به عبدل پایان ناپذیر است. او به فرهنگ هندی‌ها علاقه بسیار زیادی نشان می‌دهد و سعی دارد حتی از عبدل زبان بنگالی بیاموزد. ژانر فیلم «ویکتوریا و عبدل» زندگینامه‌ای-درام است و بازیگرانی همچون جودی دنچ، علی فضل، ادی ایزارد، تیم پیگات-اسمیت و عدیل اختر در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

1

4. معرفی فیلم «ویکتوریای جوان» The Young Victoria 2009

فیلم «ویکتوریای جوان» The Young Victoria فیلمی ویکتوریایی به کارگردانی ژان-مارک ولی است که مربوط به دوران اولیه سلطنت ملکه ویکتوریا می‌شود. در آن دوره، ملکه ویکتوریا، شاهزاده آلبرت را از دست می‌دهد و در عشق او می‌سوزد. داستان فیلم «ویکتوریای جوان» داستانی است که ابتدا عشق میان ویکتوریا و آلبرت را به تصویر می‌کشد، تا حدی که آلبرت برای جلوگیری از ترور ویکتوریا هرکاری انجام می‌دهد، درحالیکه رابطه او و ویکتوریا در آن دوره شکرآب است. پس از آن، دوران ابتدایی زندگی ملکه ویکتوریا بر مسند سلطنت را می‌بینیم. درواقع، ویکتوریا در دوران جوانی مجبور به برعهده گرفتن مسئولیت‌هایی بسیار سنگین می‌شود که داستان فیلم را هر لحظه جذاب‌تر می‌کند. ژانر فیلم «ویکتوریای جوان» زندگینامه‌ای- درام- عاشقانه است و بازیگرانی همچون امیلی بلانت و روپرت فرند در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

1

پیشنهاد ویژه راهنماتو: معرفی فیلم «اهمیت جدی بودن» The Importance of being Earnest 2002

اگر در میان فیلم‌های ویکتوریایی به دنبال فیلمی مفهومی و جدی‌تر می‌گردید به سراغ فیلم «اهمیت جدی بودن» The Importance of being Earnest بروید که در سال 2002 توسط اولیور پارکر ساخته شده است. فیلم «اهمیت جدی بودن» که به «اهمیت ارنست بودن» نیز مشهور است اقتباسی است از نمایشامه‌ای با همین نام که اسکار وایلد، نویسنده معروف، آن را در قرن 19 میلادی نوشته است. داستان فیلم «اهمیت ارنست بودن» زندگی مردی متمول را نشان می‌دهد که در یک زندگی دوگانه، دو شخصیت مختلف از خود نشان می‌دهد. او در افکار خود و برای گول زدن مردم، برادری خیالی به نام ارنست دارد، اما آیا این ارنست، نام دیگر خود او نیست؟

1

نظرات
پربازدیدترین خبرها