دیگه برای خوردن کادایف نرو کافی شاپ! خودت به راحتی درست کن!

دسر کادایف یکی از خوشمزه‌ترین دسرهاست و بسیار هم ساده تهیه می‌شود. فقط کافی است این دستور را در جایی ذخیره کنید تا هر وقت دلتان هوس کرد دست به کار شوید!

شناسه خبر: ۳۹۳۱۸۸
دیگه برای خوردن کادایف نرو کافی شاپ! خودت به راحتی درست کن!

راهنماتو- «برای همین دسر ساده می‌ری کافی شاپ؟ خب هزینه نکن!»

دسر کادایف یکی از خوشمزه‌ترین دسرهاست و بسیار هم ساده و آسان تهیه می‌شود. فقط کافی است این دستور را در جایی ذخیره کنید تا برای همیشه هر وقت دلتان هوس کرد یا مهمان داشتید دست به کار شوید و در عرض دو ساعت طعم بهشتی آن را به منزل بیاورید!

به گزارش راهنماتو، برای تهیه این دسر یکی دو مواد مخصوص لازم دارید که اگر همیشه آنها را داشته باشید و در کابینت یا یخچال نگهداری کنید هروقت اراده کنید کادایف شما آماده خواهد شد.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
رشته کادایف

یک بسته

شکر

4 قاشق غذاخوری

کره

100 گرم

گردو

10 عدد

شیر

4 لیوان

آرد

4 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

3 قاشق غذاخوری

وانیل

یک قاشق چایخوری

خامه

200 گرم

کادایف

طرز تهیه:

خامه را از داخل یخچال بیرون بیاورید تا با دمای محیط یکی شود.

رشته‌های کادایف را با دست کمی خرد کنید و داخل تابه بریزید. شکر و کره را که بهتر است کمی نرم شده باشد با آن مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار بدهید. آنها را هم بزنید تا حالت کارامل به دست بیاید.

گردوها را هم با چاقو کمی خرد کنید. لازم نیست آنها را در آسیاب بریزید و پودر کنید بلکه لذت این دسر به طعم گردویی است که زیر دندان حس بشود. گردوهای خرد شده را هم به مواد قبلی اضافه کنید و حدود 2 دقیقه دیگر تفت بدهید. دیگر کار شما با این قسمت تمام شده است. ظرف را کنار بگذارید تا مواد داخل آن خنک بشوند.

باید در این مرحله دسر محلبی را آماده کنید که تکمیل کننده‌ی این دسر خوشمزه و جذاب است.

4 لیوان شیر را به همراه نشاسته ذرت و آرد خوب با همزن دستی بزنید تا یکدست بشوند و روی گاز بگذارید. هم زدن را همچنان ادامه بدهید تا مایه شما به غلظت برسد. وقتی کمی غلیظ شد نوبت به وانیل می‌رسد تا عطر خوشش را به این دسر هوس برانگیز ببخشد. خامه را هم که در دمای محیط گذاشته بودید به محلبی اضافه کنید و همه مواد را خوب ترکیب کنید.

ظرف مورد نظرتان را که می‌خواهید کادایف در همان سرو شود انتخاب کنید. یک لایه از ترکیب کادایف و گردوها در ظرف بریزید و با پشت قاشق یا گوشتکوب یا هر وسیله‌ای آنها را فشار بدهد تا خوب به هم بچسبند و سطحی صاف به وجود بیاید. لایه بعدی را به محلبی اختصاص بدهید و خوب روی همه قسمت‌ها آن را پخش کنید. لایه‌ی آخر را هم از رشته‌های کادایف پر کنید و باز هم عمل فشرده سازی را صورت بدهید! این دسر در همین قسمت آماده شد ولی برای خوردن آن هنوز به زمان نیاز دارید! آن را در حدود 2 ساعت داخل یخچال قرار بدهید تا حسابی طعم‌ها در هم ادغام شده و دسر خودش را بگیرد.

در پایان برای سرو، می‌توانید روی کادایف را با هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید. پسته، گردو، موز اینها گزینه‌های خوبی برای تزیین به شمار می‌آیند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید این دسر را به صورت تک نفره هم سرو کنید که تمام مراحل آن به همین سبک که گفته شد است و سه لایه را در هر ظرف تکرار کنید و در یخچال قرار بدهید.

نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها