نگاهی به کارنامه استودیویی که بهترین ریمیک‌ها و ریمسترهارو برای پلی‌استیشن ساخته

استودیو Bluepoint Games به خوبی و با توجه زیاد روی بازیهایی که بهش داده میشه کار میکنه و به همین خاطر هم این استودیو یه معنی جدید رو برای Remaster معرفی کرده.

شناسه خبر: ۳۹۳۲۱۱
نگاهی به کارنامه استودیویی که بهترین ریمیک‌ها و ریمسترهارو برای پلی‌استیشن ساخته

راهنماتو- یکی از استودیوهایی که تونسته طی مدتی که با سونی کار کرده تونسته کمک شایانی به کنسول پلی‌استیشن برای تبدیل شدن به بهترین کنسول بازار کنه، استودیو Bluepoint Games هستش که به خوبی و با توجه زیاد روی بازیهایی که بهش داده میشه کار کنه. جوری که این استودیو یه معنی جدید رو برای Remaster معرفی کرده و میشه گفت نسبت به استودیوهای دیگه توی این زمینه یه سر و گردن بالاتره و بازیهای قدیمی رو با طراحی‌ای جدید به‌روز کرده تا نسل‌های جدید از گیمرها بتونن ازشون لذت ببرن بدون اینکه اونارو مجاب به خرید یه کنسول قدیمی برای اون بازیهای قدیمی کنن.

به گزارش راهنماتو، متاسفانه با اینکه این استودیو یکی از سلاطین ریمستر بازیهای قدیمی هستش، ولی اغلب Bluepoint Games نتونسته اون تحسین و تقدیری که در شانش هستش رو دریافت کنه. به طوری که هیچ استودیوی دیگه‌ نتونسته تا الان هم سطح این استودیو دل به کار بده. اگر شما هم یکی از ریمسترهای ساخت این استودیو رو بازی کرده باشین میتونین به راحتی متوجه عشق و علاقه‌ای که بابت ساخت اون بازی شده رو حس کنین. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به کارنامه این استودیوی کمتر شناخته شده ولی فوق‌العاده سونی بندازیم.

8- Blast Factor

best-games-bluepoint-games-ever-made

برای یه استودیو که فقط ریمستر میسازه خیلی جالبه که بدونین وقتی که برای اولین بار این استودیو یعنی Bluepoint Games خواست بازی خودش رو بسازه نتونست اونقدر که باید موفق بشه. اگرچه Blast Factor به عنوان تجربه اول این استودیو روی کنسول PlayStation 3 اونقدراهم بد نبود ولی میشه گفت بیش از حد ساده بود، اما با این تفاسیر همچنان تونست یه بازی نسبتا خوب برای تجربه اول این استودیو باشه.

ولی چیز جالبی که Blast Factor نسبت به بقیه بازیهای PlayStation 3 متمایز میکنه اینه که همزمان با رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا میشد، اتفاقی که اون موقع تونست همه سرهارو به خاطر این دست‌آورد به سمت این استودیو بچرخونه و ثابت کنه Bluepoint Games چقدر در امور فنی میتونه عالی عمل کنه. این بازی همچنین از کنترلر Sixaxis به نحوه جالبی استفاده میکرد که بتونین با استفاده از اون دوربین و صفحه بازی رو به سمت چپ یا راست حرکت بدین.

7- Gravity Rush Remastered

best-games-bluepoint-games-ever-made

هدف از ساخت Gravity Rush Remastered در واقع دوتا چیز بود. اینکه این امکان رو به گیمرای PS4 میداد که تا قبل از انتشار نسخه دوم، از بازی اصلی لذت ببرن، و در نهایت این بازی کلاسیک کم‌تر شناخته شده از PS Vita فرصت داشت که طرفدارای بیشتری رو روی کنسول قوی‌تر سونی به سمت خودش جلب کنه.

Bluepoint Games با قبول این پروژه و انجام جادوی خودشون روی Gravity Rush، فریم‌ریت بیشتر، رزولوشن بهتر و تمام محتواهای الحاقی بازی اصلی رو در قالب یه پکیج کامل تونست تحویل طرفدارای جدید و یا قدیمی این سری بده. به خاطر همین هم این بازی که موضوعش حول محور گرانش و جاذبه میچرخید تونست گیمرهای زیادی رو هم به خودش "جذب" کنه.

6- مجموعه Ico & Shadow Of The Colossus Collection

best-games-bluepoint-games-ever-made

یک کمی ناخوشاینده که وقتی این استودیو روی نسخه ریمستر Ico & Shadow Of The Colossus کار کردش، چند سال بعدش باز Bluepoint Games چند سال بعد دوباره به این مجموعه برگشت و یکی ازشون رو مثل یه خونه کلنگی کوبید و دوباره ساخت و به عبارتی ریمیکش کرد. با این حال، این مجموعه هنوز بهترین راه برای بازی Icoئه، یک بازی ملایم و چیل روی PS2 که تا به امروز تونسته تاثیر زیادی روی بازیهای ساخته شده امروزی داشته باشه.

البته برای زمان خودش، این مجموعه ارزش بازی رو کاملا داشت چون این کالکشن مشکلات فریم‌ریت نسخه اصلی Shadow of the Colossus رو تونست به کل رفع کنه. اگر این دو بازی به عنوان برخی از اولین 'بازی‌های هنری' محسوب می‌شوند، این مجموعه یک نمایشگاه خوبه تا بتونه زیر یه سقف این دو اثر هنری رو در معرض نمایش بزاره.

5- مجموعه Uncharted: The Nathan Drake Collection

best-games-bluepoint-games-ever-made

آره هممون این رو شنیدیم که این کالکشن نسخه آنلاین این بازیهارو به کل حذف کرده و احتمالاً می‌تونست Uncharted: Golden Abyss رو هم شامل بشه، اما همچنان مقدار ارزشی که میتونین توی Uncharted: The Nathan Drake Collection پیدا کنین هنوز هم خیلی بیشتر از چیزیه که فکرشو میکنین. این مجموعه که شامل سه‌تا بازی اصلی سری آنچارتد هستش تونسته داستان نیتن دریک یا یکی از بهترین ماجراجوهای تاریخ گیم رو همراه با شخصیت‌هایی فراموش نشدنی تعریف کنه و برای گیمرای نسل هشتم کنسول سونی یعنی پلی‌استیشن بیاره.

سه بازی اول Uncharted از قبل هم تونسته بودن خیلی خوب روی PS3 ظاهر بشن، اما Bluepoint Games با رندر های جدید فیلم های بازی و تغییراتی که یه بازی مدرن ازش انتظار میرفت، اینو تضمین کرد که Uncharted: The Nathan Drake Collection به سادگی بهترین راه برای بازی این سه‌گانه محبوب داستان‌های نیتن دریک هستش.

4- مجموعه Metal Gear Solid HD Collection

best-games-bluepoint-games-ever-made

مجموعه Metal Gear Solid HD یک ترکیب عالی از محبوب‌ترین بازی‌های سری معروف کوجیماست. در حالی که Sons of Liberty، Snake Eater و Peace Walker همگی به عنوان بازیهای کلاسیک‌های صنعت گیم محسوب میشن، تنها دلیلی که این مجموعه نمیتونه جای بهتری رو توی این لیست داشته باشه اینه که Bluepoint Games فقط مسئول ریمستر دو سوم این بازی‌ها بوده.

کاری که اونا روی Metal Gear Solid 2 و 3 انجام دادن همچنان شگفت‌انگیز هستش؛ چرا که باعث وارد شدن این بازی‌ها به دوره HD شده و اضافه کردن تنظیمات کنترلی لازم که تبدیل به یه استاندارد جدید تا اون موقع شده بودن. اما از اونجا که استودیو Genki مسئول ریمستر Peace Walker بوده، سخته که بخوایم نسبت به پروژه‌های دیگه استودیو Bluepoint Games، این کالکشن رو توی جای بهتری از لیستمون قرار بدیم.

3- مجموعه God Of War

best-games-bluepoint-games-ever-made

مجموعه God of War اولین تجربه Bluepoint Games در دنیای ریمستر بودش و خیلی خوب هم تونست اونو با سرعت انجام بده. دو بازی اول God of War از قبل جزو محبوب‌ترین بازی‌های PS2 بودن و ریمستر HD فقط باعث جاودانگی اونا با استاندارد HD برای PS3 شد.

اضافه کردن پشتیبانی از تروفی و نرخ فریم بهتر، مجموعه God of War هم تونست مثل سری های دیگه‌ای از جمله Ratchet & Clank و Jak and Daxter، نسخه های ریمستر HD خودش رو داشته باشه. برای Bluepoint Games، این مجموعه نشانگر شروع یه تعهد جدی به ارائه ریمستر و ریمیک با کیفیت بالا بودش که تا به امروز همچنان ادامه داره.

2- Demon's Souls

best-games-bluepoint-games-ever-made

قبل از Elden Ring، قبل از Bloodborne و حتی قبل از اینکه Dark Souls بخواد باعث شکسته شدن دسته‌های زیادی بشه، بازی Demon's Souls بودش که تونست بنیان‌گذار این ژانر سخت و اعصاب‌خوردکن بشه. این بازی که توسط FromSoftware در سال 2009 ساخته شد دارای تمام ویژگی‌هایی هستش که این استودیو به خاطرشون شناخته میشه: یه محیط فانتزی تاریک، نبردهای سخت و مبارزات با موجودات بزرگ که تونست به نوعی واقعاً الهام‌بخش عمل کنن.

Bluepoint Games تصمیم گرفتش که یه فرصت دیگه به Demon's Souls در دید مردم بده اونم با یه ریمیک جامع که به عنوان یک بازی فوق‌العاده برای لانچ PlayStation 5 شناخته شد. هرچند روح و طراحی اصلیش حفظ شد، اما تعداد زیادی از بهبودها به این تجربه فوق‌العاده اضافه شدن تا اطمینان حاصل بشه که Demon's Souls الان در حد و استاندارد های سایر بازی‌های Soulslike قرار میگیره که یه زمانی باعث شده بود اصلا همچین بازیهایی ساخته بشن.

1- Shadow Of The Colossus (2018)

best-games-bluepoint-games-ever-made

هیچ مشکلی با ریمستر HD اصلی بازی Shadow of the Colossus که توسط Bluepoint Games در سال 2011 ساخته شده بود وجود نداشت ولی با این حال، هفت سال بعدش، این استودیو تصمیم گرفتش که این بازی نمادین رو یه باز دیگه و البته در قالب یه ریمیک به دنیای بازیهای برگردونه. اما این بار، استودیو تمامی اصول هنری رو از ابتدا بازسازی کردش تا یکی از زیباترین بازی‌های PS4 رو تحویل طرفدارای این کنسول بده.

Shadow of the Colossus (2018) یه بازی فوق‌العاده هستش که تونست هم از لحاظ خود بازی و جنبه‌های فنی عالی عمل کنه. این نشانگر اوج توانمندی بی‌نقص Bluepoint Games هستش که تونسته یه بازی قدیمی رو با توجه به استانداردهای جدیدی صنعت گیم دوباره از نو بسازه ولی همچنان روح بازی قدیمی رو در نسخه جدی حفظ کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها