چطوری میتونین مقدار پولی که روی اکانت استیمتون خرج کردین رو چک کنین

تابحال براتون سؤال شده که چقدر پول روی اکانت استیمتون خرج کردین؟ با راهنماتو همراه باشین تا باهم به جواب این سؤال بپردازیم.

شناسه خبر: ۳۹۳۲۴۸
چطوری میتونین مقدار پولی که روی اکانت استیمتون خرج کردین رو چک کنین

راهنماتو- تابحال براتون سؤال شده که چقدر پول روی اکانت استیمتون خرج کردین؟ اینکه مثلا اگر اون پول روی کار یا چیز دیگه‌ای خرج میکردین چقدر میتونست از اون بازی‌ای که خریدین و هیچ وقت بازیش نکردین، براتون مفیدتر باشه؟ خوشبختانه اگر دنبال جوابی برای این سؤالتون هستین میتونم بگم که استیم یه قابلیت جدید به خودش اضافه کرده که بهتون اجازه میده بدون استفاده از سایت‌های دیگه و متفرقه به طور مستقیم مقدار پولی که برای بازی هدر کردین رو چک کنین.

به گزارش راهنماتو، لانچر استیم در طول دو دهه گذشته بازی‌ها و سرویس‌های ویدئویی زیادی رو منتشر کرده و برای همین تونسته الان به بزرگترین فروشگاه بازیهای ویدیویی رو پلتفرم کامپیوتر تبدیل بشه. همچنین این سابقه طولانی استیم در این زمینه این به معنا هستش که اکثر کسایی که رو این سرویس اکانت دارن برای مدت زیادی باشه که مشتری ثابت فروشگاه استیم هستن و بازیهای زیادی رو هم از همین راه خریدن و میشه گفت غافل از این هستن که تا الان چقدر از پول خودشون رو صرف سرگرمی و گیم کردن.

اینو فقط بهتون بگم که استیم فقط مقدار پولی که از طریق لانچر خودش خرج شده رو ردیابی می‌کنه، یعنی همون عددی که شما در بالای صفحه سمت راست لانچر استیم میتونین ببینین. خریدهای دیگه مثل میکروتراکنش‌های درون بازی های متفرقه که از طریق لانچر استیم انجام نشده باشن قرار نیست به جمع مقدار پولی که روی استیم خرج کردین اضافه بشن چون اونا حساب جدایی رو بسته به اکانت مورد استفاده اون بازی دارن.

حالا گام اول برای دسترسی به کل مقدار پول صرف شده اینه که استیم رو حالا چه از طریق لانچر و یا Browser دسکتاپ باز کنین و وارد حساب کاربری خودتون بشین.

چطوری میتونین پولی که روی اکانت استیمتون خرج کردین رو چک کنین؟

حالا وقتی که وارد حساب کاربری استیم شدین، باید دنبال تب یا قسمت Support در بالای صفحه بگردین. حالا اینکه دوتا راه برای بررسی مقدار کل پول خرج شده روی حسابتون وجود داره. این کار رو هم می‌تونید از طریق Purchase History "تاریخچه خرید" انجام بدین و یا روی My Account "حساب کاربری من" کلیک کنید.

how-to-check-how-much-money-you-spent-on-steam

بعد از کلیک روی "حساب کاربری من"، به پایین صفحه برید و دکمه Data Related to Your Account "اطلاعات مرتبط با حساب شما" رو بزنید. این کار همه اطلاعات مربوط به حساب شما را از سفارشی‌سازی پروفایل تا اشتراک‌ها و مقدار پول صرف شده رو نمایش میده.

how-to-check-how-much-money-you-spent-on-steam

گزینه "External Funds Used" بین دکمه‌های "Video Encrypted Content Licenses" و "Family Sharing" قرار داره. روی این گزینه کلیک کنید تا مقدار پولی که روی حساب شما خرج شده رو بررسی کنین. بعد از این استیم از شما دوباره میخواد که وارد حساب کاربریتون بشین و یه کد هم از ایمیل مرتبط با حسابتون میخواد که باید اون رو وارد کنین.

how-to-check-how-much-money-you-spent-on-steam

برای مقدار پولی که در حساب شما صرف شده، چندین دسته وجود داره، در ادامه بهتون توضیح میدیم که هر کدومش به چه معنی و چی رو نشون میده.

- "TotalSpend" مجموع پول خارجی افزوده شده به حساب شماست.

- "OldSpend" پولیه که قبل از تاریخ 17 آوریل 2015 به اکانتتون اضافه شده.

- اگر به Perfect World برای CS:GO یا Dota 2 متصل شده باشید، "PWSpend" پول از Perfect World است.

- اگرهم توی ریجن چین به حسابتون پولی اضافه کرده باشین، اینجا به اسم "ChinaSpend" نشون داده میشه که با RMB نشون داده میشه.

how-to-check-how-much-money-you-spent-on-steam

تمام، حالا مقدار کل پولی که در حساب استیم شما خرج شده رو توی این صفحه میتونین ببینین. از همینجا دقیقاً میتونین بفهمین چندتا بازی تا حالا خریدین و چندتاشون هم تابحال یک بار هم بازی نکردین. باشه که همین قضیه شمارو تشویق کنه که یه سری به لیست بازیهایی که تابحال بازی نکردین بزنین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها