این حبه سیب‌ها کنار چای خیلی مزه می‌دن!

حتی اگر از سیب دل خوشی ندارید باز هم به این حبه سیب نازنین بی توجهی نکنید چون طعم آن بهشتی است و ترکیب آن با چای یک مزه رویایی خواهد شد!

شناسه خبر: ۳۹۳۲۶۱
این حبه سیب‌ها کنار چای خیلی مزه می‌دن!

راهنماتو- «حبه سیر شنیده بودیم! حبه سیب دیگه چیه!»

یکی از تنقلاتی که هم زیبایی دارد و هم برای کنار چای و دمنوش گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای است همین حبه سیب است! حتی اگر از سیب دل خوشی ندارید باز هم به این حبه سیب نازنین بی توجهی نکنید چون طعم آن بهشتی است و ترکیب آن با چای یک مزه رویایی خواهد شد!

به گزارش راهنماتو، اگر مهمان دارید هم برای نشان دادن کدبانوگری و هنرنمایی کردن ترفند خوبی است! کار خاصی که ندارد فقط باید 5-6 ساعت زمان بدهید تا خشک بشود! دستورش را بخوانید، یاد بگیرید و اجرا کنید! مطمئن باشید دیگر همیشه روی میز جلومبلیتان یک ظرف پر از حبه سیب خواهد بود!

مواد لازم:

سیب: 2 عدد

پودر هل یک قاشق چایخوری

چوب دارچین 2 عدد

زعفران دم کرده به میزان دلخواه

عسل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

سیب‌ها را بشویید، پوست بگیرید و به قطعات موردنظر خرد کنید. معمولا باید نگینی باشد و قطع آن کمی بزرگتر از حبه قند! حبه‌های سیب را داخل قابلمه بریزید یک لیوان آب را به همراه چوب‌های دارچین، پودر هل و زعفران داخل آن ریخته و اجازه بدهید 5-6 دقیقه با آب بجوشد. بعد شعله گاز را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از اینکه خنک شد سیب‌های پخته شده را از صافی رد کنید. مقداری از آب سیب که در آن پخته شده بود را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. یک سینی انتخاب کرده و حبه‌های سیب را داخل آن بچینید و به وسیله یک فرچه از محلول آب سیب و عسل روی آنها بمالید و اجازه بدهید خشک بشوند.

می‌توانید سینی را روی شوفاژ یا بخاری قرار بدهید. 5-6 ساعت زمان می‌برد تا به این ترتیب خشک بشوند. اگر می‌خواهید روی بخاری قرار بدهید که با همان سینی کفایت می‌کند. اما برای اینکه روی شوفاژ خشک کنید بهتر است روی رادیاتورها را با فویل بپوشانید و حبه‌های سیب را روی فویل‌ها قرار بدهید.

در انتها که به هر روش ممکن حبه‌های سیب شما خشک شدند با کمی نشاسته ذرت آنها را مخلوط کنید و دیگر داخل ظرف سرو بریزید.

این حبه‌های سیب دوست داشتنی و جذاب در ظرف دربسته به مدت 5-6 ماه داخل یخچال سلامت باقی می‌مانند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها