کوکو سیب زمینی باید اینجوری باشه! به سبک بازاری و خوشمزه!

آیا کوکو سیب زمینی‌های شما همیشه وا می‌رود؟ آیا به هر روشی آنها را درست می‌کنید باز هم بوی خامی می‌دهد؟! آیا هیچکس کوکوهای شما را دوست ندارد؟! غصه نخورید!

شناسه خبر: ۳۹۳۳۹۸
کوکو سیب زمینی باید اینجوری باشه! به سبک بازاری و خوشمزه!

راهنماتو- «کوکوی بازاری یه چیز دیگست! قبول نداری؟!»

آیا کوکو سیب زمینی‌های شما همیشه وا می‌رود؟ آیا به هر روشی آنها را درست می‌کنید باز هم بوی خامی می‌دهد؟! آیا فکر می‌کنید کوکو سیب زمینی باید تخم مرغ داشته باشد و بوی زهم بدهد؟! آیا هیچکس کوکوهای شما را دوست ندارد؟! غصه نخورید! ما اینجا هستیم تا به شما روش عالی و منحصربه فرد تهیه کوکو سیب زمینی بازاری را یاد بدهیم تا دیگر پای اصلی غذاهای هفتگیتان باشد!

به گزارش راهنماتو، برای درست کردن این کوکو برخلاف همیشه تخم مرغ را باید کنار بگذارید! یکی از دلایلی که باعث می‌شود کوکو سیب زمینی بوی خوبی نداشته باشد در همین نکته‌ی ریز است!

مواد خاصی هم لازم ندارید، سیب زمینی که در سبد هر خانواده‌ای موجود است و ادویه! خودتان ببینید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سیب زمینی

یک کیلوگرم

پودر سوخاری

1 پیمانه

نمک

یک قاشق چایخوری

پودر پاپریکا

یک قاشق مرباخوری

پودر سیر

یک قاشق چایخوری

پودر پیاز

یک قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز

یک قاشق مرباخوری

پودر فلفل قرمز

½ قاشق چایخوری

کوکو سیب زمینی

طرز تهیه:

سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و با پوست به همراه مقداری نمک و آب داخل یک قابلمه قرار داده و اجازه بدهید روی گاز حسابی بپزند.

اگر پودر سوخاری آماده دارید که خوب است، اگر هم دوست دارید خودتان آماده کنید یکی دو عدد نان تست را خشک کنید و آنها را در خردکن ریخته تا به حالت پودر دربیاید، حالا پودر سوخاری شما آماده است.

سیب زمینی‌های پخته شده را پوست بکنید و پوره کنید. هم می‌توانید از پوره کن استفاده کنید و هم رنده ریز را به کمک فرابخوانید! در هر حال فقط شما نیاز سیب زمینی‌هایی دارید که کاملا بافت نرم و یکدست دارند. پودر سوخاری را به همراه ادویه‌هایی که نامشان آورده شد به سیب زمینی‌های پوره شده اضافه کنید و با دست خوب ورز بدهید. یک خمیر خواهید داشت که نرم و انعطاف پذیر است.

دستتان را چرب کنید. روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا خوب داغ بشود. در همین حین از مواد کوکو به اندازه یک گردوی بزرگ برداشته و لوله کنید. لوله‌ی به دست آمده را با کف دست روی سطح تخته گوشت یا میز آشپزخانه فشار بدهید تا پهن بشود. با چاقو یک شکاف وسط آن ایجاد کنید. ضخامت تمام کوکوها باید به یک اندازه باشد. هرچه نازکتر باشد خوشمزه‌تر و تردتر خواهد شد. حالا این کوکوهای بالقوه را داخل روغن داغ بگذارید و اجازه بدهید هر دو طرف آنها خوب سرخ بشود. بعد از اینکه سرخ و طلایی شدند روغن آنها را به وسیله پد جذب روغن یا دستمال کاغذی آشپزخانه بگیرید. کوکوهای جذاب و خوشمزه شما حاضر است. در کنار نان و سبزی و ترشی میل کنید و لذتش را ببرید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها