حرف‌شنو ترین پلیرهارو این بازی کمتر شناخته‌شده Capcom داره

در حالی که کلی بازی جدید منتشر میشه یه بازی قدیمی کپکام هم هستش که با پشتیبانی خوب و یه ترفند ساده بازاریابی خودش رو خیلی سریع توی لیست پرفروش‌ها جا کرده.

شناسه خبر: ۳۹۳۴۲۹
حرف‌شنو ترین پلیرهارو این بازی کمتر شناخته‌شده Capcom داره

راهنماتو- هنوز یه ماه از شروع سال جدید 2024 نگذشته و همین الانشم چندتا اتفاق جالب توی صنعت گیم افتاده! میشه گفت هر گیمری که Prince of Persia: The Lost Crown بازی کرده فقط داره از این بازی یوبیسافت تعریف میکنه. بازیهای معروفی هم مثل Tekken 8 و Like a Dragon: Infinite یکم دیگه منتشر میشن و از روی نقدهایی که فعلا ازشون منتشر شده میشه گفت اوناهم قراره حسابی بترکونن. در همین حین که بازیهای جدید دارن منتشر میشن و مستقیم میرن توی لیست پروفروش‌ها، یه بازی قدیمی کپکام هم هستش که با پشتیبانی خوب و یه ترفند ساده بازاریابی خودش رو خیلی سریع توی لیست پرفروش‌ها جا کرده.

به گزارش راهنماتو، یکم عجیبه که ببینیم Monster Hunter World رکوردهای پلیرهای آنلاین جدید روی Steam رو تونسته جابجا کنه و حتی میانگین تعداد پلیرهای همزمان خودش رو هم بیشتر کنه. این نمیخواد بگه که این بازی اکشن RPG تا الان نتونسته بود گیمرهارو به سمت خودش جذب کنه، مخصوصاً از زمان انتشارش در سال 2018، اما از 9 دسامبر 2023، تعداد بازیکنای روی PC به تدریج افزایش پیدا کرده. روز 7 ژانویه 2024 به 163,267 نفر رسید - آخرین اوج مهمش در زمان انتشار با 169,921 بازیکن همزمان بود.

capcom-asks-fans-to-play-mhw-and-they-say-yes

البته باید یه سری معیارهارو هم در نظر داشت مثلا این بازی وقتی که منتشر شده بود عده زیادی منتظرش بودن و یه هایپ به خصوص دور این بازی بودش ولی الان بازی به حدی خوب شده که تونسته هر کسی که این بازی رو امتحان کرده اونقدر مجذوبش شده که دیگه بازی رو ول نکرده و همینجور بازیش میکنه. حالا جای سؤاله که این جادوی سیاهی که کپکام توی این بازی استفاده کرده چیه؟!

باید بگیم که هیچی! این فرنچایز صرفا جهت این محبوبه که هیچ بازی مشابهی رو نداره و صرفا بازی‌ای هستش که با دوستاتون میتونین خیلی چیل بازی کنین. تازه از زمان انتشار Monster Hunter Rise برای Nintendo Switch در سال 2021، یه سری شایعاتی درباره یه بازی جدید Monster Hunter برای PlayStation و Xbox وجود داشت، که احتمال زیاد بخواد روی کنسول‌های نسل جدید منتشر بشه. World بعد از انتشار Rise و Sunbreak همچنان تونسته بود محبوبیت خودش رو حفظ کنه، شاید به همین خاطر بودش که همه منتظر معرفی Monster Hunter World 2 بودن!

بیاین یه صحنه برگردیم به اولای سال 2023، و بعد از آخرین آپدیتی که برای Sunbreak اومدش، اون شایعات دوباره شروع شدن به پخش شدن. بعد از اینکه توسعه‌دهنده این بازی به مناسبت سالگرد 20 سالگی‌ این فرنچایز، یه سری آرت مرتبط به این سری رو منتشر کردش این شایعات بیشتر هم شدن. خوشبختانه طرفدارای این لازم نبود زیاد منتظر بمونن و بالاخره Monster Hunter Wilds در تاریخ 10 دسامبر در The Game Awards به طور رسمی معرفی شد.

این بازی که قراره فقط روی کنسول‌های Xbox Series X/S، PS5 و PC منتشر بشه، با تریلری که برای معرفی به نمایش گذاشت میشه گفت که تونسته روی سیستم‌هایی که به اندازه فوق‌العاده‌ای تونسته بودن عالی عمل کنن هم بهبود‌هایی رو داشته باشه و به نظر یه دنباله شایسته برای World باشه. با این حال، تاریخ انتشارش سال 2025 هستش. بله، Grand Theft Auto 6 هم با تریلر معرفی خودش این سال رو هنوز نرسیده به یکی از بزرگترین سالها برای گیمرها کردش، حالا با این حال یه بازی جدید از Monster Hunter هم باعث شده که هایپ برای این سال از قبل هم بیشتر بشه.

capcom-asks-fans-to-play-mhw-and-they-say-yes

میشه گفت کپکام در قسمت ارتباط با مخاطب‌های خودش خیلی عمل کرده بودش و تونسته بود اون هیجان کافی رو برای معرفی نسخه جدید این سری ایجاد کنه. روز پس از معرفی Wilds، کپکام یه کمپین به اسم Return to World همراه با یه تخفیف 67 درصدی در Steam شروع کردش. این و یه سری استریم از اعضای کامیونیتی این بازی تونست هم اونارو به یه شهرتی برسونه و هم بازی رو به پلیرهای جدیدی معرفی کنه که تا اون لحظه این بازی رو امتحان نکرده بودن. کل پیامی که کپکام در این کمپین داشت این بود که:"این بازی قدیمی مارو امتحان کنین!!!"

اگر دوست داشته باشین همین الان هم میتونین این بازی رو با تخفیف روی استیم و استور ایکس‌باکس و همچنین استور پلی‌استیشن برای خودتون بخرین. مطمئن باشین اگر شما هم جزو اون دسته از گیمرهایی باشین که فقط دوست دارن بعد شام یکم وقت بگذرونن و چیل کنن؛ این بازی میتونه کاملا مناسب شما باشه بعد خوبیش اینه حتی میتونین دوستاتون رو هم جمع کنین و باهم یه سری مراحل و داستان این بازی رو تموم کنین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها