ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک مدرن

در ادامه با آموزش ترفندهای چیدمان آشپزخانه به سبک روستیک مدرن با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۳۴۳۸
ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک مدرن

راهنماتو- آشپزخانه قلب هر خانه است و زندگی در آن جریان دارد. این مکان محل تهیه و آماده سازی غذا و دور هم جمع شدن اعضای خانواده است و در صورتی که چیدمان مناسبی نداشته باشد، علاوه بر ظاهر نازیبا، در روحیه نیز تاثیر منفی می گذارد. شما می توانید از سبک های مختلفی برای چیدمان آشپزخانه منزل خود کمک بگیرید. در میان انواع سبک های چیدمان، سبک روستیک یکی از شیوه های طراحی است که از تجمل دور است و با الهام از طبیعت فضای گرم و صمیمی روستا را به یاد ما می آورد. در واقع می توان گفت سبک روستیک یک سبک ساده، بکر و بی آلایش است که از تلفیق سبک معاصر و سنتی بوجود آمده است.

به گزارش راهنماتو، زیبایی آشپزخانه های مدرن روستیک در این است که هیچ قانون طراحی سختگیرانه ای در طراحی آنها وجود ندارد و کلید اصلی این طراحی ایجاد توازن مناسب بین طراحی قدیمی و جدید است. جذابیت این سبک در تعادل بین پیچیدگی مدرن و گرمای چیدمان روستایی خلاصه می شود و هدف از آن ایجاد یک محیط دنج و در عین حال شیک، جاودانه و معاصر است. در ادامه با آموزش ترفندهای چیدمان آشپزخانه به سبک روستیک مدرن با راهنماتو همراه باشید.

1- ترکیب آجر اکسپوز با سطوح براق

استفاده از رنگ‌های چوبی و آجری بهترین راه برای ایجاد حس و حال روستایی در فضا هستند. آجر اکسپوز یکی از بافت های بی نظیر و زیبایی است که هم در نمای خارجی و هم در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود. با ترکیب بافت آجر و سطوح براق مانند کابینت، قفسه ها و نورپردازی مناسب می توان یک سبک روستیک مدرن ایجاد کرد.

دکوراسیون

2- استفاده از کابینت های چوبی معاصر

این آشپزخانه شیک با کفپوش های آجری، تیرهای چوبی سقفی و کابینت های چوبی شیک تمام ویژگی های یک فضای روستایی مدرن را در خود جای داده است. این کابینت های شیک با درب هایی از جنس چوب راش با رنگ آمیزی ملایم خود بخوبی معماری تاریخی را به این آشپزخانه مدرن می آورند. یک جزیره بزرگ، کابینت های زیبا و یک اجاق گاز کلاسیک ساختار باستانی را بدون مختل کردن سبک زندگی مدرن به فضای آشپزخانه شما می آورند.

دکوراسیون

3- استفاده از مواد طبیعی

برای ایجاد آشپزخانه روستایی، نیاز نیست حتما در یک کلبه روستایی زندگی کنید. شما می توانید از مواد طبیعی از جنس چوب، سنگ و پتینه برای ایجاد فضایی دلپذیر و روستایی در آشپزخانه کمک بگیرید. استفاده از مواد طبیعی در دکوراسیون منجر به خلق فضایی دنج، آرامش بخش و گرم خواهد شد.

دکوراسیون

4- ترکیب معماری تاریخی با مصالح مدرن

در طراحی این آشپزخانه تضاد فاحشی بین طراحی مدرن و تاریخی مشاهده می شود. یک آشپزخانه سفید براق با کابینت های سفید بدون دسته، بتن صیقلی و سنگ مرمر براق همگی از معماری معاصر خبر می دهند. در حالی که پنجره ها و تیرهای چوبی، آجرها و کفپوش ها ما را به یاد معماری سنتی می اندازند.

دکوراسیون

5- ترکیب سبک معاصر با کابینت های چوبی

این آشپزخانه با ترکیبی از الوارهای احیا شده که به طرز هوشمندانه ای دوباره طراحی شده اند، چیدمان شده است. درب های کابینت از چوب های سخت نجات پیدا کرده اند و از پتینه های بافت دار ساخته شده اند. سینی های برنجی و لوازم سفالی نیز گرمای فضا را دوچندان کرده اند.

دکوراسیون

6- ترکیب کابینت های سفارشی با صندلی های آنتیک

ترکیب کابنیت های مدرن و سفارشی و قطعات آشپزخانه آنتیک و عتیقه راه حلی فوق العاده برای ایجاد یک فضای روستایی مدرن است. این آشپزخانه توسط یک زوج خلاق لندنی طراحی شده است. زوجی که سال ها وقت خود را صرف جمع آوری عتیقه‌جات و اثاثیه قدیمی خانوادگی خود کرده اند. این فضا ترکیبی از عتیقه و مدرن است که از داستان و تاریخ سرشار است، اما در گذشته گیر نکرده است. درهای کابینت و انواع ظروف به کاررفته در فضا حس و حال یک آشپزخانه مدرن روستایی را برای بیننده زنده می کنند.

دکوراسیون

7- استفاده از بافت روستایی و کاربردی

پارچه های کتانی و گونی های غلات برای خلق یک فضای روستایی عالی هستند. با این حال، استفاده از آنها در آشپزخانه تقریبا غیرعملی است؛ زیرا این مواد به سرعت لکه دار می شوند و بو می گیرند. در این چیدمان از صندلی های بافت دار کتانی قابل شستشو برای ایجاد یک فضای روستایی استفاده شده است و چیدمان آن در کنار کابینت های مدرن، ظروف چوبی و لوازم آشپزخانه جدید حس و حال یک فضای روستایی مدرن را در ذهن تداعی می کنند.

دکوراسیون

8- افزودن بافت با کاشی های دست ساز

استفاده از کاشی یک راه آسان برای افزودن الگو و بافت به فضای آشپزخانه است. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید، از ترکیبی از کاشی‌های کف سفالی و کاشی های طرح دار دیواری برای افزودن حس و حال روستایی به این آشپزخانه کلاسیک و مدرن استفاده شده است. علاوه بر این، قفسه های اُپن چوبی و تابه های مسی گرمای بیشتری به فضای آشپزخانه می بخشند و سرمایی که در اثر استفاده از کاشی های دیواری و کابینت های آبی رنگ بوجود آمده است، متعادل می سازند.

دکوراسیون

9- ترکیب چوب و لوازم جانبی کاربردی

این آشپزخانه مدرن روستیک از ترکیب هوشمندانه کابینت های چوبی براق، صندلی های میان قرن و نورپردازی مدرن آشپزخانه بوجود آمده است. علاوه بر این، جزیره تیره نیز تضاد خوبی با دیوارهای سفید و چوبی ایجاد کرده است.

دکوراسیون

10- افزودن بافت با دیوارهای گچی آهکی

دیوارهای گچی آهکی، کابینت های چوبی و کف بتنی صیقلی لایه‌هایی از شخصیت را به این آشپزخانه مدرن خنثی می آورند. به کار بردن تیرهای چوبی نیز منجر به خلق فضایی گرم و صمیمی در این آشپزخانه شده است.

دکوراسیون

نظرات