۵ فیلم با موضوعیت رابطه پدر-فرزندی مناسب برای روز پدر

ایثار و فداکاری والدین برای فرزندانشان موضوعی جالب برای سینما است پس ۵ فیلم برتر با موضوعیت رابطه پدر-فرزندی را بشناسیم.

شناسه خبر: ۳۹۳۴۴۴
5 فیلم با موضوعیت رابطه پدر-فرزندی مناسب برای روز پدر

راهنماتو- وقتی فیلم‌نامه یک فیلم نوشته می‌شود، نویسنده باید برای هر کنشِ شخصیت‌ها روابطی علت و معلولی در نظر بگیرد تا فیلم برای مخاطبان باورپذیر شود. به‌عنوان مثال اگر قهرمان داستان جان خودش را به خطر بیاندازد، اگر ما نتوانیم دلیل منطقی برای این کنش او پیدا کنیم، به فیلم نمره خوبی نخواهیم داد. اما، رابطه و احساسی که یک پدر نسبت به فرزندانش دارد می‌تواند هر کنش او را توجیه کند. ممکن است یک پدر، درحالی که سخت مریض است، یکی از کلیه‌هایش را به فرزندش اهدا کند یا به شکلی هیجان انگیز کل شهر را بهم بریزد تا جان دخترش را نجات دهد (مثل فیلم تیکن). برخی از فیلم‌هایی که با موضوعیت رابطه پدر-فرزند ساخته می‌شوند واقعا حیرت‌انگیز هستند، بنابراین راهنماتو برخی از آن‌ها را به شما معرفی خواهد کرد.

1. معرفی فیلم «به سوی ستارگان» Ad Astra (2019)

1

به گزارش راهنماتو، ممکن است که گاهی یک فرزند برای نجات جان پدرش، یا دیدار دوباره او دست به هرکاری بزند. فیلم «به سوی ستارگان» Ad Astra روابطه پدر-فرزندی را به فضا و آن سوی ستارگان می‌برد. پدری که تصمیم می‌گیرد کمی با ستارگان بپلکد و در ازای این تصمیم بودن در کنار فرزندانش را از دست می‌دهد. حال ممکن است خبر بیاورند که این پدر مُرده، پس از چندی دوباره خبر از احتمال زنده بودن او بیاورند. در این میان «روی» با بازی برد پیت تصمیم می‌گیرد به فضا رفته و در جست‌وجوی پدر از دست رفته‌اش باشد. کمی دیوانگی است، اما دلیل محکم است! فیلم «به سوی ستارگان» در سال 2019 توسط جیمز گری و در ژانر علمی-تخیلی ساخته شده است.

2. معرفی فیلم «پسر زیبا» Beautiful Boy (2018)

1

فیلم «پسر زیبا» Beautiful Boy تصویر پدری را نشان می‌دهد که نظاره‌گر جدال فرزندش با اعتیاد است. نیک با بازی (تیموتی شالامه) درگیر اعتیادی سخت با مواد مخدر کریستال است و پدرش دیوید با بازی (استیو کارل) تلاش می‌کند تا به او کمک کند از این بلا دور بماند. ممکن است که در اکثر مواقع، اعتیاد سدی بزرگ برای جلوگیری از بهبود یافتن رابطه پدر-فرزندی باشد، اما انتخاب دیوید، همراهی با نیک است. درواقع، دیوید امید دارد و می‌خواهد روزی را ببیند که پسرش می‌تواند زیبایی‌های زندگی بدون اعتیاد را ببیند. بنابراین، دیوید به جلسات NA می‌رود، مراکز ترک اعتیاد مناسبی را برای فرزندش پیدا می‌کند و خود را درگیر می‌کند تا باری دیگر فرزندش را متولد کند. فیلم «پسر زیبا» در سال 2018 توسط فیلیکس ون گرینینگن ساخته شده و توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

3. معرفی فیلم «فیلم بورات بعدی» Borat Subsequent Moviefilm (2020)

1

در این نوشتار سعی کردیم که فیلمی متفاوت از روابط پدر-فرزندی را نیز به شما پیشنهاد دهیم. فیلم «بورات 2» یک فیلم عجیب غریب است که برای درک بهتر موضوع بهتر است فیلم اول بورات را هم ببینیم. اما، اگر بخواهیم به مساله رابطه پدر- فرزندی در این فیلم اشاره کنیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که بورات به دلیل بی‌حرمت کردن مردم کشورش به قزاقستان تبعید می‌شود و 14 سال او را به کار اجباری در یک کمپ مجبور می‌کنند. حالا او به همراه یک میمون مشهور به آمریکا بازمی‌گردد، غافل از اینکه دختر 15 ساله بورات نیز پدرش را همراهی می‌کرده و یواشکی به آمریکا آمده است. دخترک 15 ساله یک آرزو در سر دارد و آن هم ازدواج کردن با یک شخصیت سیاسی است (همانطور که ملانیا اینکار را کرده بود). این علاقه دختر، توجه حاکم قزاقستان را جلب می‌کند چراکه بر این باور است از این طریق می‌تواند به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نزدیک شود. بنابراین، بخش عمده‌ای از فیلم با رابطه پدر- فرزندی عجیبی روبه‌رو می‌شویم و شاهد همراهی بورات با دخترش هستیم تا به آرزوی پوچش برسد!

4. معرفی فیلم «کاپیتان خارق‌العاده» Captain Fantastic (2016)

1

یکی دیگر از فیلم‌های متفاوتی که تصویری جالب از روابط پدر-فرزندی عرضه می‌کند فیلم «کاپیتان خارق‌العاده» است. موضوع از این قرار است که پدر خانواده تصمیم گرفته، 6 فرزندش یا بهتر است بگوییم خانواده‌اش را به دور از تمدن شهری و در دل جنگل پرورش دهد. نقطه عطف داستان زمانی است که مادر خانواده خودکشی می‌کند و این خانواده برای برگزاری مراسم مجبور می‌شوند به شهر بروند. اما، نقطه تلاقی فرزندانی که در دل جنگل بزرگ شده و به جای کریسمس روز تولد نوام چامسکی را جشن می‌گیرند، نقطه‌ای حادثه‌ساز و زمانی است که آن‌ها پدرشان را به نقد و چالش بکشند. فیلم «کاپیتان خارق‌العاده» در سال 2016 توسط مت راس و در ژانر کمدی-درام ساخته شده است.

5. معرفی فیلم «پدر» The Father (2020)

1

همانطور که از نام این فیلم مشخص است، قرار است تصویری از یک پدر ارائه شود. اما در فیلم «پدر» The Father ما فداکاری‌های یک پدر برای فرزندش را نمی‌بینیم. ما دوران پیری و فرسودگی یک پدر را می‌بینیم و دختری که تماشاگر زوال عقل پدرش است و می‌خواهد حامی او باشد. با چنین گره‌ای، حتی آرام‌ترین زندگی‌ها دچار تنش و استرس خواهد شد، اما اولیویا کولمن (آن) و هاپکینز (آنتونی) به زیبایی می‌توانند واقعیت نهفته پشت رابطه پدر-فرزندی را نشان دهند. این تصویر به قدری قدرتمند بود که فیلم «پدر» را مستحق دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی کرد. فیلم «پدر» The Father در سال 2020 و توسط فلوریان زلر در ژانر درام ساخته شده است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها