با این آنتی بیوتیک طبیعی و خونگی از شر ویروس جدید خلاص شو!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- «فصل مریضیه! هر روز به یه شکلی! شمام دچار شدین؟!»

بیماری‌های فصلی هیچ وقت دست از سر آدمیزاد برنمی‌دارند! هر روز ویروس‌های جدید دست بر گردن ما می‌اندازند و سرفه و تب و گلودرد دمار از روزگارمان درمی‌آورند! واقعیت این است که نمی‌شود از آنها دوری کرد چون طبیعت زندگی است اما بهتر است بدنمان را در مقابل آنها قوی کنیم و در کنار داروهای شیمیایی و درمانی که پزشکان تجویز می‌کنند کمی هم از گیاهان و میوه‌ها کمک بگیریم تا سریعتر از بستر بیماری بلند شده و به زندگی عادی برگردیم.

به گزارش راهنماتو، انار بی دلیل میوه فصل پاییز و زمستان نیست! خواص معجزه‌آسای آن در پاکسازی بدن و همینطور مقابله با بیماری‌ها در نقش یک آنتی بیوتیک قوی قابل چشم پوشی نیست!

اگر شما هم بیمار شده‌اید یا در منزل فردی را دارید که با علائم بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و صدای سرفه‌اش شما را ناراحت کرده و تب توانش را گرفته است حتما این آنتی بیوتیک خانگی را درست کنید که هم مزه بسیار خوبی دارد و هم بسیار پرفایده است.

مواد لازم:

انار یک عدد

سیب یک عدد

به یک عدد

عسل یک قاشق غذاخوری

چوب دارچین یک عدد

پودر بابونه در صورت تمایل یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

انار، سیب و به را خیلی خوب بشویید. در این دمنوش میوه‌ها را با پوست استفاده می‌کنیم پس لازم است که حسابی تمیز باشند. آنها را به قطعات و اندازه‌های مختلف برش بزنید. میوه‌های برش خورده را به همراه چوب دارچین، پودر بابونه داخل قوری بریزید و روی آن را با آب جوش پر کنید. حدود یک ربع زمان نیاز دارید تا این دمنوش حاضر بشود. آن را روی کتری یا وارمر قرار بدهید تا با حرارت شمع دم بیاید.

بعد از طی این مدت دمنوش شما حاضر است. آن را از صافی رد کنید یا اگر هم دوست دارید میوه‌های حاضر در آن را میل کنید صافی را کنار گذاشته و یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید و نوش جان بفرمایید. این دمنوش خواص فوق‌العاده‌ای دارد که حیف است از آن چشم پوشی کنید.

خاصیت انار در سرماخوردگی:

انار یک آنتی اکسیدان طبیعی است و اگر از پوست آن استفاده کنید این خاصیت صدچندان خواهد شد. عفونت‌ها و باکتری‌ها را به راحتی نابود می‌کند و ضد التهاب است. پس اگر گلودرد دارید حتما روی پوست انار حساب ویژه باز کنید!

خاصیت به در سرماخوردگی:

به سرشار از ویتامین‌های A، B و C است. به پخته یک سپر مقاوم در برابر سرماخوردگی است و برای مشکلات تنفسی مثل عفونت‌های ریه و آنفلوانزا بسیار مفید عمل می‌کند. اگر سرفه دارید مجبورید از به پخته استفاده کنید!

خاصیت سیب در سرماخوردگی:

این میوه بهشتی برای چه چیزی خوب نیست؟! پر از خاصیت و فایده است. علائم سرماخوردگی را تسکین می‌دهد، در نقش آنتی بیوتیک طبیعی عمل کرده و مخاط گلو و بینی را رقیق می‌کند. آنتی هیستامین فوق‌العاده‌ای دارد و حال شما را وقتی به سرماخوردگی دچار هستید زیر و رو خواهد کرد!

در هنگام بیماری نوشیدن مایعات زیاد و گرم خیلی موثر عمل می‌کند. پس بهتر است به جای چای از دمنوش‌های مختلف استفاده کنید که یکی از بهترین آنها همین دمنوش موردنظر است.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها