۱۰ زبان بدن رایج و معانی آنها که باید بدانید

در ادامه به معرفی چند نمونه از علائم رایج زبان بدن و معانی آنها می پردازیم:

شناسه خبر: ۳۹۳۶۷۷
10 زبان بدن رایج و معانی آنها که باید بدانید

راهنماتو- زبان بدن شکلی از واژگان غیرکلامی است که از حرکات بدن و دست، ژست ها، حالات چهره و تماس چشمی یک افراد با یکدیگر برای برقرار ارتباط استفاده می کند. این سیگنال های غیرکلامی بخش بزرگی از ارتباطات روزانه را تشکیل می دهند، به طوری که گفته می شود زبان بدن بین 60 تا 65 درصد از کل ارتباطات روزمره ما را تشکیل می دهد. یادگیری زبان بدن می تواند مهارت های ارتباطی را بهبود ببخشد و به ما کمک می کند تا در روابط کاری و اجتماعی خود با دیگران موفق تر شویم.

به گزارش راهنماتو، یک لحظه به این فکر کنید که یک فرد تنها با حالات چهره خود چه چیزهایی را می تواند بیان کند؟ به عنوان مثال لبخند می تواند نشان دهنده تایید یا خوشحالی و اخم می تواند نشانه عدم تایید یا ناراحتی باشد. در برخی مواقع حتی حالات چهره ما می تواند احساس واقعی مان را در رابطه با یک موقعیت خاص نشان دهد. به عنوان مثال، شما می گویید احساس خوبی دارید، در حالی که حالات صورتتان ممکن است چیز دیگری درباره تان بگوید. این زبان دوم می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مردم در موقعیت های مختلف چه احساسی دارند و چه فکری می کنند، حتی اگر چیزی نگویند. در ادامه به معرفی چند نمونه از علائم رایج زبان بدن و معانی آنها می پردازیم:

1- مالش دو دست به یکدیگر

مالش دو دست به یکدیگر در زبان بدن به این معناست که فرد مورد نظر منتظر یک اتفاق است. سرعت سریع نشان دهنده انتظار وقوع یک اتفاق خوب برای خود و سرعت آرام به معنی انتظار وقوع اتفاق بد برای دیگران است. این حرکت می تواند نشان دهنده عصبی بودن و اضطراب نیز باشد.

زبان بدن

2- پلک زدن سریع

چشم ها می توانند اطلاعات زیادی را در خصوص خلق و خوی یک فرد به شما منتقل کنند. پلک زدن سریع می تواند نشان دهنده ناراحتی، استرس، ترس و نگرانی از یک اتفاق باشد.

3- گشاد شدن مردمک چشم

معمولاً زمانی که یک فرد احساس مثبتی نسبت به چیزی یا شخصی داشته باشد، مردمک چشمانش گشاد می شود. این احساس ممکن است با علاقه، هیجان یا جذابیت مرتبط باشد. این حالت در پاسخ به برانگیختگی سیستم عصبی شما اتفاق می‌افتد، بنابراین ممکن است گشاد شدن مردمک چشم در اثر عصبانیت یا ترس رخ دهد.

4- تماس چشمی مداوم

تماس چشمی مداوم می تواند بسته به شرایط تعامل، اعتماد به نفس یا حتی چالش را نشان دهد. این حرکت معمولا به عنوان تلاشی برای ارعاب در نظر گرفته می شود و باعث ناراحتی فردی که هدف نگاه یک فرد دیگر قرار گرفته است، می شود. حتی بین انسان و غیر انسان نیز این حرکت توصیه نمی شود؛ به گزارش مجله پزشکی نیوزیلند یکی از دلایلی که بسیاری از کودکان خردسال قربانی حملات سگ های خانگی می شوند، تماس چشمی بیش از حد آنها با حیوانات است که موجب می شود آنها احساس خطر کنند و حالت تدافعی به خود بگیرند.

5- اجتناب از تماس چشمی

این حرکت نشان دهنده خجالتی بودن، ناراحتی، احساس گناه، تسلیم و عدم اعتماد به نفس در یک موقعیت است. اگر با کسی صحبت می کنید و او ناگهان شروع به اجتناب از تماس چشمی می کند، ممکن است نشانه آن باشد که موضوع گفتگو باعث بی حوصلگی یا ناراحتی او شده است.

زبان بدن

6- تکان دادن سر

تکان دادن آرام و پیوسته سر نشان دهنده توافق و تفاهم است و تکان دادن سریع سر می تواند نشان دهنده اضطراب یا هیجان باشد.

7- بازوهای ضربدری

بازوهای ضربدری به عنوان زبان بدن دفاعی تعبیر می شود. این حالت می تواند نشان دهنده اختلاف نظر، عدم تایید، عصبانیت یا لجبازی باشد.

8- گرفتن کف دست رو به بالا

این حرکت به معنای اعتماد، صداقت و گشاده رویی تعبیر می شود. از این ژست می توان برای تأکید بر اهمیت یک موضوع استفاده کرد. همچنین فردی که از این حرکت استفاده می کند، از گفتگو و برقراری ارتباط با افراد دیگر استقبال می کند. این حرکت می تواند نشان دهنده تسلیم نیز باشد و فردی که این حرکت را انجام می دهد، می خواهد بگوید هیچ سلاحی ندارد و خطری از جانب او دیگران را تهدید نمی کند.

زبان بدن

9- حرکات آینه کاری

وقتی شخصی سعی دارد حرکات شما را تقلید کند، به این معناست که دوست دارد با انرژی شما هماهنگ شود و با شما ارتباط برقرار کند.

10- بازی با موها

بازی کردن با موها اغلب نشانه عصبی بودن، کسالت و هیجان است. این حرکت در میان خانم ها رایج تر است. اگر شخصی همیشه این کار را انجام می دهد، معمولا معنی خاصی ندارد. اما در صورتی که به ندرت و ناگهانی شروع به بازی کردن با موهایش کند، معمولا نشان دهنده این است که اتفاق مهمی در حال وقوع است.

زبان بدن

نظرات
پربازدیدترین خبرها