نگاهی به بازیهایی که عمرا بتونین روی PlayStation پلاتینیوم کنین

با ما همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی بندازیم که عمرا بتونین تمام تروفی‌هاشون رو بنا به دلایلی باز کنین و به عبارت ساده دیگه قرار نیست پلاتشون کنین.

شناسه خبر: ۳۹۳۷۴۱
نگاهی به بازیهایی که عمرا بتونین روی PlayStation پلاتینیوم کنین

راهنماتو- یکی چیزهایی که تو ذات آدمیه اینه که بابت یه سری کارهایی که دوست داره انجام بده، یه سری پاداش رو دریافت کنه که به اون حس بهتری برای انجام بهتر اون کار بده. حالا توی دنیای گیم هم همینطوره ولی اینقدر فهمیدنش اونقدر روراست و ساده نیستش. حالا چجوریه؟ اینطوریه که هر وقت شما‌ بازی‌ای رو از هر استوری بخرین میدونین که اون بازی پیشرفت شمارو توی خودش ضبط و ثبت میکنه. حالا وقتی شما به یه سری دستاوردهایی دست پیدا کنین بازی بهتون یه سری تروفی یا اچیومنت رو باز میکنه؛ چیزی که میتونه سروتونین خونتون رو طی بازی کردن خیلی بالا ببره.

به گزارش راهنماتو، حالا همونطور که باز کردن تروفی‌ها میتونن براتون خوشحال کننده باشن، در مقابلش یه سری تروفی‌هایی هم هستن که اشکتونو برای باز کردنشون در میارن. حالا فکرشو بکنین اونایی که دوست دارن بازیهای مورد علاقشون رو اصطلاحا "پلات" کنن دیگه چقدر قراره اعصابشون خورد بشه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی بندازیم که عمرا دیگه نمیتونین تمام تروفی‌هاشون رو بنا به دلایلی باز کنین و به عبارت ساده دیگه قرار نیست پلات بشن.

Serious Sam: Siberian Mayhem

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

Serious Sam: Siberian Mayhem که نه ماه بعد از نسخه PC خودش عرضه شد، به کنسول‌های PS5 و Xbox Series X|S هم پورت شد. با تعداد دشمنای زیادی که این بازی داره، این بازی تونسته این سیستم‌های جدید رو به چالش بکشه. تازه بازم این بازی روی کنسول نسبت به نسخه کامیپوترش کلی ازش زده و حذف شده بود. حالا یکی از قابلیت‌هایی که نسخه کامپیوتر این بازی داره ولی روی کنسول‌ها نیستش اینه که میتونین توی بخش تنظیمات تعداد دشمنای رو صفحتون رو تا جایی که سیستمتون اجازه میده و دینش راه داره بالا ببرین.

خب به طرز معقولی درسته که نباید روی کنسول شاهد همچین چیزی باشیم ولی چیزی که نباید واقعا شاهدش میبودیم این بود که این بازی تروفی‌هاش در واقع کپی/پیست نسخه کامپیوترش بودش که خب اینجاست که کار یکم بد میشه، چرا چون دیگه نمیتونین تروفی Massacre Party که باید توی حالت Co-Op و همراه یکی از دوستاتون و تعداد دشمنای دوبرابر حالت عادی سعی کنین دشمناتون رو از بین ببرین رو باز کنین. در نتیجه این بازی در واقع یه جورایی پلات‌ناپذیر میشه!!!

Haunted House

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

Haunted House یک بازی از بازی ترسناک کلاسیک Atari 2600 هستش. Atari در طول سال‌ها این IP رو چندین باری ریبوت کرده بود، اما نسخه 2023 این سری میشه گفت بدترین تلاش این شرکت برای برگردوندنش به دید عمومه. این بازی اونقدر داغونه که حتی تروفی‌های بازی هم گلیچ خوردن و باگ شدن. به طوری که اصن سه‌تاشون هم توی پلی‌استیشن و ایکس باکس مشکل دارن.

برای یکیشون شما باید تمام کارتریج‌های Atari رو توی بازی جمع کنین، دیگری هم برای گرفتن تمام وسایل آشپزخانه و تروفی آخر برای نجات هر گربه. حالا حتی اگر این کارها رو انجام بدین، تروفی‌ها بازم باز نمیشن! Haunted House میشه گفت ولی تازه اومده که امید رو برای پچ شدن این مشکل به ما میده.

FlatOut 4: Total Insanity

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

یه زمانی بازیها معلوم بودن که هم از لحظه انتشارشون چطوری تموم میشن و تکلیفشون با قضیه تروفی‌ها مشخص بودش ولی به مرور زمان دیگه با DLC این برنامه کلا مالیده شد. دقیقاً همین اتفاق با FlatOut 4 و تروفی Jay Will Be Proud! افتاد. برای این تروفی باید تموم ماشینای بازی رو بخرین ولی یکیشون باگ خورده و حساب نمیشه.

اگر شما جزو طرفدارای این بازی هستین باید بگم که باید تمام آپدیت‌های بازی رو پاک کنین که بازیتون به همون حالت 1.0 برگرده. اونم تازه اگر هنوز دیسک این بازی رو داشته باشین وگرنه که هیچی. خدا سایه این دیسک‌های فیزیکی رو از سرمون کم نکنه!

Max Payne 3

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

بسیاری از تروفی‌هاهم به خاطر بسته شدن سرورهای بازی از دسترس خارج میشن. این اتفاق معمولا برای بازیهایی که توی اون دوره که هر بازی تک‌نفره‌ای "باید" یه حالت چندنفره هم میداشت خیلی میفته. Max Payne 3 هم بدون شک دشوارترین تروفی رو به همین خاطر بین تموم بازیهای Rockstar داره.

این تروفی به اسم The Shadows Rushed Me شمارو برای بازکردنش مجبور میکنه که حالت New York Minute Hardcore می‌کنه. خب مشکلش چیه؟ این که باید بازی رو با یه تایمر زمان و بدون هیچگونه مرگی تموم کنین. چیزی که میتونه مراحل آخر بازی رو به دردناک‌ترین تجربه هر گیمری تبدیل کنه. بعد تازه اگرهم بتونین این کارو انجام بدین بازی چون یه سری تروفی آنلاین هم داره اصلا واستون تروفیش رو باز نمیکنه.

Mortal Kombat 9

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

اولین بازی Mortal Kombat دوران NetherRealm بازی MK9 بود. بازی میشه گفت خیلی هم خوب تونست عمل کنه، به جز بخش آنلاینش. با اینکه سرورهای Xbox 360 هنوز هم کار می‌کنن اما خیلی ناپایدار هستن. با این حال، در تئوری هنوز هم می‌توانید تروفی‌های آنلاین رو بگیرین که در پلی‌استیشن دیگه ممکن نیستش.

سرورهای PS3 به طور کامل بسته شدن. تروفی به نام My Kung Fu Is Stronger توی این بازی هستش که برای باز کردنش یه سری مراحل طولانی‌ای رو باید طی کنین که واقعا وقت نمیکشه بخوام براتون توضیحش بدم ولی باید بگم باز کردنش چند روزی یا چندهفته‌ای وقتتون رو میگیره.

Fight Night Champion

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

Fight Night Champion بازی‌ای بودش که EA برای نسخه آخرش سنگ تموم گذاشته بود. بهبود جنبه‌های زیادی از بازی، از جمله یک حالت داستانی که هنوزم خیلی خوبه. سرورها هنوز هم روی هر دو پلتفرم وجود دارند، پس چرا پلاتینوم قابل دستیابی نیست؟

مشکل اینجا یک قسمت از بازیه که خیلی ساده خراب شده و ده ساله که این مشکل حل نشده. با توجه به این مدت زمان، دیگه فکر نکنم کسی حتی رغبت داشته باشه که بخواد مشکل 10ساله این بازی رو بالاخره حل کنه.

Big Buck Hunter Arcade

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

یکی از گنگ‌ترین پلاتینوم‌هایی که میتونین باز کنین برای بازی Big Buck Hunter Arcade هستش، که یه نسخه از بازی light-gun محبوب که تو هر ارکیدی میشد پیدا کردش هستش. ممکنه فکر کنین این پلاتینوم چیز اشتباهی نداره. اونم به خاط اینه که اگر تو امریکای شمالی زندگی می‌کنین، این پلاتینوم بدون هیچ مشکلی قابل دستیابیه.

ولی اگه تو اروپا یا استرالیا باشی، وضعیتتون خیلی مختلفه. مثل خیلی از بازی‌ها، Big Buck Hunter Arcade نیاز به یه پچ برای رفع مشکلات تروفی داشت. به نحوی این پچ برای همه مناطق توزیع نشده بود. با توجه به اینکه تغییر منطقه تو PlayStation بیشترین دردسر رو ایجاد می‌کنه، این پلاتینوم برای اونایی که در کشورهای دیگه زندگی می‌کنن، خیلی سرگرم‌کننده نخواهد بود.

Cobra Kai 2: Dojos Rising

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

آقا یه سری بازی هستن که واقعا نباید دنبال پلات کردنشون رفت، حالا این بازی هم همین داستان رو داره. با توجه به اینکه Cobra Kai 2 توسط GameMill منتشر شده، کسی که پشت Skull Island: Rise of Kong و Walking Dead: Destinies هستش، نباید انتظار داشته باشیم که از بین اون همه استودیوی شاخ گیم اینا بخوان به فکر کیفیت بازیشون باشن!

شش تا تروفی باگ‌دار توی ورژن PS5 وجود داره. شش تا به معنای واقعی کلمه یه عدد بزرگه اگر واقعا بخواین پیگیر بازکردنشون بشین، و خیلی بازی‌ها نمی‌تونن با این تعداد رقابت کنن. حتی نسخه Xbox هم مشکل داره، البته اون فقط یک تروفیش خرابه. با توجه به ناشر این بازی، وقتتون رو تلف نکنین و سعی کنین وقتتون رو سر چیزای مهم‌تری بزارین تا این بازی.

Pro Deer Hunting 2

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

یه سری بازیهای شاهکاری هستن که فقط این قضیه که پلاتشون خرابه میتونه ناراحت‌کننده باشه، مثل Pro Deer Hunting 2. چون یه بازی دیجیتال ارزون برای PS4ه، خیلی عجیبه که اصلا پلاتینوم داره. لیست تروفی خیلی راحته، و اگر اون تروفی باگ‌دارش نبود، این یکی از بازیهایی بودش که مث آب خوردن میتونستین پلتش کنین.

مشکل اینجا تروفی Quick Draw هست. برای این تروفی باید یه گوزن رو وقتی داره از روی زمین میپره رو با تیر بزنین، حالا شما یکی بزن، صدتا بزن! تروفی واست باز نمیشه. به نظر هم میاد که هیچ‌وقت قرار نیست این تروفی فیکس بشه.

Pong Quest

10-games-you-can-hit-plat-on-playstation

یه بازی دیگه از آتاری با تروفی‌های باگ‌دار Pong Quest هستش. این یه عنوان ماجراجویی RPG با ترکیب Pong کلاسیک هستش، خداییش این واقعا یه ایده اصیله. اما بازخوردهای مربوطه خوب نبوده و تروفی‌هاشم استاندارد نیستن.

این بازی سه تا تروفی باگ‌دار داره: Rising Infection، Ballistic و Killer Pillars. در حالیکه آخری خیلی ساده‌ست، دوتای اول خیلی وقت‌گیره، که باعث میشه این مسئله که اونا باز نمیشن، حتی بیشتر اذیت‌کننده بشه. این بازی در اوایل 2020 منتشر شد و در این نقطه به نظر میاد که هیچ پچی عرضه نشه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها