کامل‌ترین راهنمای سیستم جدید Ranked بازی Rainbow Six Siege

ما در راهنماتو براتون تمامی نکات و راهنمایی‌های لازم رو براتون آوردیم تا خیلی راحت از Copper شروع کنین و به Champion برسین.

شناسه خبر: ۳۹۳۷۸۴
کامل‌ترین راهنمای سیستم جدید Ranked بازی Rainbow Six Siege

راهنماتو- تقریبا 10 سالی از زمانی که یوبیسافت نزدیک بود یکی از حاشیه‌برانگیزترین بازی‌های تاریخ رو منتشر کنه میگذره، بازی‌ای که تا اون لحظه همه اون رو به اسم Rainbow Six: Patriots میشناختن. ولی متاسفانه بعد از فوت نویسنده‌ای که یوبیسافت با الهام از کارهای اون داشت این سری رو ادامه میداد یعنی Tom Clancy، ساخت اون بازی هم متوقف شد. ولی خوشبختانه اون تیم تونستن خیلی سریع به این پروژه کنسل شده شکل و لعاب جدیدی بدن، بازی‌ای که در ادامه تبدیل به یکی از رقابتی‌ترین و پردرآمدترین بازیهای یوبیسافت یعنی Rainbow Six: Siege شد.

به گزارش راهنماتو، تقریبا همه این واقعیت که Siege بازی پیچیده‌ایه رو قبول دارن و هیچ کس نمیتونه این واقعیت رو انکار کنه. مخصوصا اگر بار اولتون باشه که این بازی رو امتحان میکنین یا تازه شروع به بازی کردین، باید بگم با اون همه رینفورس دیوارها، زوایای پنهان و گجت‌های مختلف، نباید انتظار حرفه‌ای شدن رو توی هفته اول داشته باشین و خیلی طبیعیه که همچین حس سردرگمی رو توی بازی داشته باشین. حالا خب اگر فکر میکنین که دیگه زیر و خم بازی دستتون اومده و دوست دارین دیگه Ranked بازی کردن رو شروع کنین، خبر خوبی براتون دارم! چرا که ما در راهنماتو براتون تمامی نکات و راهنمایی‌های لازم رو براتون آوردیم تا خیلی راحت از Copper شروع کنین و به Champion برسین.

best-guide-for-ranked-2-point-o-on-r6-siege

از کی میتونین توی Rainbow Six Siege رنک بازی کنیم؟

شما برای اینکه بتونی توی Rainbow Six Siege رنک بازی کنی، اول باید به Level 50 برسین. قبل از اینکه این اتفاق بیفته و بتونین پله‌پله بالا برین، باید تا اون موقع لول خودتون رو با Quick Match یا Casual سابق همراه با پلیرهای دیگه که همگی همین هدف رو دارن بالا ببرین. حالا باز وقتی که برای اولین وارد یه مسابقه رنک میشین، باید بدونین برعکس حالت‌های دیگه، هر تیمی که زودتر به امتیاز 4 برسه برنده بازی میشه. البته اگر قبل از رسیدن به اون موقع هر دوتا تیم عملکرد مشابهی رو داشتن و در پایان به عبارتی مساوی کردن (3-3)، یک اوورتایم سه‌راندی برگزار می‌شه تا برنده تعیین بشه. تازه شما قبل از اینکه اصلا مسابقه شروع بشه، بازی بهتون این انتخاب رو میده که از بین مپ‌ها یا نقشه‌هایی که جلوتون میزاره هر تیم یک مپ رو بن کنه تا خودش به صورت رندوم از بین مپ‌های باقی مونده یکی رو انتخاب کنه که عدالت برقرار بشه. تازه برای توی هر راند هم قبلش به هر دوتیم انتخاب بن دوتا از اوپراتورهای Attack و Defend رو میده. پش شد قبل از اینکه بازی شروع بشه خود پلیرهای مسابقه 4تا اوپراتور و 2تا مپ رو به انتخاب خودشون بن میکنن.

best-guide-for-ranked-2-point-o-on-r6-siege

رتبه‌بندی رنک Siege به چه ترتیبه؟

قبل از معرفی Ranked 2.0، هر رتبه بر اساس رقم MMR تعیین می‌شد. با عرضه Operation Solar Raid، این رتبه‌ها به پنج دیویزن تقسیم شدن و هرکدام از این دیویزن‌ها برای پیشرفت به دیویزن بعدی، نیاز به 100 امتیاز دارن. Ranked 2.0 همچنین رتبه جدیدی رو به اسم Emerald معرفی کردش که بین Platinum و Diamond قرار میگیره. متاسفانه شما مثل قدیم نیاز نیست که مثلا 5تا بازی یا 10بازی رو بازی کنین که بازی براتون رنکتون رو باز کنه؛ رتبه و رنکتون ولی هر فصل ریست میشه، به این معنا که باید دوباره از رنک Copper شروع کنین در حالی که MMRای که داشتین دست نمیخوره. (اگر جزو پلیرهای Apex Legends باشین این مفاهیم میتونه براتون آشنا باشه چرا که تقریبا میشه گفت یوبیسافت همون سیستم رنک Apex رو برای Siege کپی کرده.)

بعد از هر فصل چه جوایزی رو بسته به رنکتون توی Siege دریافت میکنین؟

best-guide-for-ranked-2-point-o-on-r6-siege

در پایان هر فصل، بازیکنان یه سری جوایزی رو بسته به هر دیویزنی که توش هستن دریافت می‌کنن،البته این جوایز بسته به بالاترین رنکی که تونستین بهش برسین هستش پس اگر مثلا به دایموند رسیدین ولی بنا به دلایلی Rank Down شدین نیاز نیست که نگران بشین چون همچنان چارم و جوایز دیگش رو میگیرین. این جوایز شامل چارم‌ها، آلفا پک‌ها و کارت‌های پس‌زمینه‌ میشه. چارم‌ها همگی شبیه هم هستند و شامل لوگوی 6 بازی هستن البته با تغییرات مختلفی که همگی بر اساس تم اون فصل از بازی هستن.

چطوری میتونین توی Siege خیلی سریع Rank Up کنین؟

best-guide-for-ranked-2-point-o-on-r6-siege

در مورد پیشرفت سریع توی Rainbow Six Siege چند تا نکته کلیدی وجود داره:

1. استفاده از اپراتورهای متا: اگر نمی‌دونین کی رو توی بازی انتخاب کنین، باید بگردین دنبال اوپراتورهایی که توی اون آپدیت نسبت به بقیه OP یا قوی‌تر هستن.

2. مرور گیم‌پلی بازیتون: مطمئن نیستید چطور باختین؟ می‌خواید استراتژی دشمن رو بررسی کنین؟ قابلیت بازپخش یا Replay مسابقه به این بازی چند وقتی هستش که اضافه شده و برای همین کار هم میتونه خیلی مفید باشه.

3. با دوستاتون بازی کنید: اگه برعکس من کسایی رو دارین که معمولاً باهاشون بازی می‌کنین و هماهنگی خوبی باهاشون دارین، می‌تونید باهاشون یه تیم بشین تا بهترین استفاده رو از این هماهنگی ببرید.

4. از مردن نترسین: اگر حس میکنین که در لحظه یه کاری درسته سریع انجامش بدین. این یه بازی تیمیه که هدفش فقط و فقط بردنه و این مهم‌ترین چیز برای بالابردن امتیاز MMR شماست.

اینها تمامی نکاتیه که مربوط به سیستم رنک در Rainbow Six Siege هستن. امیدوارم که این اطلاعات بتونه از شما یه پلیر فوق‌العاده توی Siege بسازه. کی می‌دونه؟ شاید شما پلیر شاخ بعدی این بازی باشین!

نظرات
پربازدیدترین خبرها