نگاهی به بدترین بازیهای اخیر که شکستشون تاریخ‌ساز شد

توی صنعتی که مردم با پولشون به بهترین محصول رای میدن خیلی مهمه که دقیقا بازی‌ای که قولش رو به گیمرا دادین به مشتریاتون تحویل بدین.

شناسه خبر: ۳۹۴۰۱۶
نگاهی به بدترین بازیهای اخیر که شکستشون تاریخ‌ساز شد

راهنماتو- همیشه وقتی قراره شما یه محصولی رو به بازار عرضه کنین، جدا از اینکه توی چه دسته‌بندی میخواد قرار بگیره، از فیلم و بازی گرفته تا ماشین و لباس فرقی نداره؛ باید حواستون به نیاز و جوی که مخاطبتون دارن باشه وگرنه به احتمال زیاد محصولتون شکست میخوره. اتفاقی که برای یه سری از بازیها در طی تاریخ دنیای گیم افتاده و همگی به خاطر اینکه خیلی بد عمل کردن، نتونستن اون انتظاری که استودیو سازنده و شرکت ناشر داشتن رو برآورده کنن.

به گزارش راهنماتو، دلایلی که بازیها میتونن به‌خاطرش شکست بخورن میتونه موارد مختلفی باشه، از بدقولی و دروغ داشتیم تا مشکلات عملکردی فراوان. توی صنعتی که مردم با پولشون به بهترین محصول رای میدن خیلی مهمه که دقیقا چیزی رو که قولش رو دادین به مشتریاتون تحویل بدین. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بدترین بازیهایی بندازیم که شکستشون توی صنعت بازی تاریخ‌ساز شده.

Saints Row (نسخه ریبوت 2022)

top-5-video-game-flops-in-2023

این بازی از لحظه‌ای که معرفی شدش خودش رو وارد حاشیه کردش و تازه وقتی هم که منتشر شدش نتونست اونطور که باید بفروشه و این در حالیه که خود بازی هم اونقدر تعریفی نبودش و پراز باگ‌های مختلفی بودش، ولی اصلی‌ترین ناامیدی گیمرها نسبت این بازی این بودش که این بازی با تمام وعده‌وعیدهایی که سازنده‌هاش قبل از عرضش داده بودن، اصلا حس یه بازی Saints Row رو منتقل نمیکرد جوری که صرفا اسم SR رو یدک میکشید. سری بازی‌ای که قبلا به خاطر تم فان و خنده‌دارش همراه با یه جهان‌باز باحال معروف شده بود. هرچقدرم که این بازی سعی کرده بود که مثلا به حساب خودش خنده‌دار عمل کنه، شوخی‌هاش به هیچ وجه خنده دار نبودن. تقریبا میشه گفت هیومر بازی قصد توهین به کسی رو نداشت و برای همین هم زیاد خنده‌دار نبود. مثال بهترش میشه گفت مثل جوک‌های باباها که موقع شام یا ناهار دور خونواده تعریف میکنن هستن. جوک‌هایی که اونقدر سانسور شدن دیگه چیزی برای خندیدین بهشون پیدا نمیشه. و همین قضیه بودش که Saints Row رو تونسته بود به شهرت برسونه که خب ریبوت اصلا نتونست اون رو دوباره تداعی کنه و برای همین هم خیلی زود شکست خورد و جزو بدترین‌ بازیهای عرضه‌شده توی 2022 شد.

Marvel's Avengers

top-5-video-game-flops-in-2023

بی‌برو برگشت هممون یکی رو داریم که بی‌نهایت عاشق دنیای ماروله یا شایدم اصلا خودتون خوره مارول هستین و صداشو درنمیارین! اگر اینطور باشه پس یادتون هست که این بازی چطوری از هایپ‌ترین بازی طرفدارای مارول به یکی از بزرگترین ضدحالای مرتبط با مارول شد. خود فیلم The Avengers در سال 2012 منتشر شد و تونست خیلی از طرفدارای دنیای کمیک رو به سمت خودش بکشونه و براشون خاطره بسازه. اما وقتی که بازی The Avengers در سال 2020 منتشر شد و میخواست دقیقا همون کاری رو بکنه که فیلمش 8 سال قبلش کرد ولی خب تبدیل به چیزی شد که اصلا خیلی‌ها میخوان وجودش رو فراموش کنن و چنان طعم تلخی رو به جا گذاشتش که همچنان هم خیلی‌ها حسش میکنن. این بازی از بدو ورودش مشکل داشت، یعنی هم از بتای بازی گرفته که داستان بازی توش لو رفت و ملت میتونستن بیشتر از حد "بتا" بازی کنن تا لحظه‌ای که همه تونستن امتحانش کنن و ببینن که برای چه چیز چرتی پولشون رو دور ریختن! البته سازنده این بازی یعنی Crystal Dynamics سعی کردش که بازی رو زنده نگه داره ولی خب تلاش‌هاش بیهوده بودن و در تاریخ 30 سپتامبر 2023، سرورهای این بازی برای همیشه خاموش شدن.

Anthem

top-5-video-game-flops-in-2023

Anthem جزو اون بازیهایی بودش که EA با اون میخواست یه بازی مثل Destiny رو برای خودش داشته باشه. تلاشی که منجر به ساخت یه بازی هول‌هولکی با کیفیت پایین لوت، تعداد کم اسلحه‌ها و بدقولی‌های فراوون شدش. Anthem به معنای واقعی مثل کسی بودش که اصلاحا "هارت‌و‌پورت" میکرد و نمیتونست پشت حرفی که میزنه واسته! ولی چیزی که در مورد این بازی خیلی حیفه اینه که این بازی با مفهوم فضایی خودش و کنسپت فوق‌العادش میتونست با یکم وقت بیشتر تبدیل به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های EA بشه. این اولین باری نبود که توی یه فاصله کم EA یه بازی خوب رو به فنا میده، چرا که قبلش هم بابت عرضه نابجای Titanfall 2 اون بازی رو رسما بین دوتا غول شوتر یعنی COD و Battlefield 1 انداخت تا ریزریزش کنن! حرکتی که در نهایت به جای زیرسؤال بردن EA باعث شد استودیوهای سازنده این دو بازی تبدیل به آدم بده ماجرا بشن.

Redfall

top-5-video-game-flops-in-2023

هنوز هم برام خیلی جالبه که بدونم چطور مردم سر این بازی اصلا هایپ بودن! از لحظه‌ای که این بازی معرفی شدش مشخص بودش که قراره یه بازی Co-Op شوتر دیگه باشه که فقط قراره گیمرا برای چند ساعت بازیش کنن و بعد پاکش کنن. با این تفاسیر Redfall تونسه بود توجه هر Xbox گیمری رو به خودش جلب کنه و هیجان‌زدشون کنه. ولی به محض اینکه Redfall منتشر شدش همه فهمیدن که با چه فاجعه‌ای سروکار دارن! اشکالات عملکردی، ایرادات گرافیکی و هوش مصنوعی دشمنایی که میشه گفت رفتارشون با یه نفر که آی‌کیویی در حد دمای اتاق داره برابری میکرد، چیزهایی بودن که خیلی سریع طرفدارای این بازی رو به بازیهای دیگه فراری داد و هرکسی که میگفت طرفدار این بازی هستش خیلی سریع این حقیقت رو انکار میکرد. البته Arkane Austin به به‌روزرسانی این بازی ادامه دادش و این بازی این روزها در وضعیت قابل بازی‌تری قرار داره، اما همیشه به عنوان یه شکست بزرگ در نظر گرفته می‌شه.

The Lord of The Rings: Gollum

top-5-video-game-flops-in-2023

این بازی توی تموم زمینه‌هایی که یه بازی میتونه توشون شکست بخوره شکست خوردش، یعنی دقیقا میشه گفت این بازی نکته مقابل بازی سال هستش. گرافیک این بازی در بهترین حالت شبیه چیزی بودش که شما 15 سال پیش روی PS2 میدیدین، کنترل‌های بازی اصلا خوب نبودن و این بازی که یه جورایی پلتفرمینگ محسوب میشد یه سیستم مخفی‌کاری که اصلا نباید میداشت رو هم داشت که متاسفانه اونم درست کار نمیکرد. یک سیستم چک‌پوینت بد و سیو داغون که حتی با اینکه سیو میکردین بازم بعضی جاها مجبور میشدین یه سیو قدیمی‌تر رو لود کنین. داستان بازی هم هرکاری میکرد با عبارت "خب که چی؟!" از طرف مخاطبش مواجه میشد. خلاصه که واقعا معلوم نیستش که این بازی پشتش چه فکری شده بوده و یا اصلا پشتش فکری بوده یا نه! به طوری که حتی نامه معذرت‌خواهی استودیوی سازنده بازی هم که برای عذرخواهی از طرفدارای این بازی منتشر شدش هم با استفاده از هوش مصنوعی نوشته شده بود و حتی اسم بازی رو هم توی نامه درست ننوشته بودن. دیگه بقیش رو خدا به‌خیر کنه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها