فوت و فن‌های عدس پلوی نذری رو یاد بگیر!

تا به حال شده عدس پلویی را بخورید و مزه آن زیر زبانتان بماند و مرتب هوسش را داشته باشید؟ این عدس پلو دقیقا از همان‌هایی است که با خوردن آن سیر نخواهید شد.

شناسه خبر: ۳۹۴۰۲۸
فوت و فن‌های عدس پلوی نذری رو یاد بگیر!

راهنماتو- «عدس پلو آخه کاری داره؟! عدسه و پلو! زشته بلد نباشی!»

تمام غذاهایی که ساده به نظر می‌رسند اگر فوت و فن‌های خاص و ترفندهای ریزی در آنها به کار گرفته شود بی نهایت خوشمزه‌تر می‌شوند. تا به حال شده عدس پلویی را بخورید و مزه آن زیر زبانتان بماند و مرتب هوسش را داشته باشید؟ این عدس پلو دقیقا از همان‌هایی است که با خوردن آن سیر نخواهید شد و هر بار دوست دارید به همین روش درست کنید. نه تشکیلات خاصی دارد و نه تکلفی، فقط کمی متفاوت‌تر تهیه می‌شود، همین!

به گزارش راهنماتو، برای وعده‌ی بعدی این عدس پلوی خوشمزه را آماده کنید تا اگر فردی از اعضای خانواده‌تان هم از آن متنفر است عاشقش بشود!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
برنج

6 پیمانه

عدس

3 پیمانه

پیاز درشت

3 عدد

گوشت چرخ کرده

500 گرم

ادویه برای مواد گوشتی: فلفل سیاه، پودر هل، پودر گل محمدی، پودر دارچین، پودر تخم گشنیز

هر کدام یک قاشق چایخوری

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما!

آب جوش

نصف لیوان

ادویه برای مواد پلویی: پودر دارچین، پودر گل محمدی، پودر هل، پودر تخم گشنیز و پودر زعفران

از هر کدام یک قاشق چایخوری

زرشک

3 قاشق غذاخوری

کشمش پلویی

نصف لیوان

نمک

به میزان لازم

پیاز خلالی سرخ شده

به مقدار لازم

0

طرز تهیه:

اول از همه با عشق به سراغ تهیه این غذا بروید! نه فقط این غذا، بلکه برای هر نوع خورش، خوراک یا غذای حاضری هم که آماده می‌کنید چاشنی عشق و حال خوب بیشتر از همه ادویه‌های دنیا موثر است!

عدس را با یک چوب دارچین و مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید خوب بپزد.

برنج را هم با آب خیس کرده و کنار بگذارید.

پیاز را نگینی خرد کرده یا اگر از دیدن پیاز در غذا حالتان خوش نمی‌شود آن را ریز رنده کنید و در مقداری روغن داخل تابه تفت بدهید. بعد از اینکه پیاز سبک شد و رنگ آن تغییر کرد نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده است. گوشت را هم تفت بدهید تا هم رنگ آن عوض بشود و هم اینکه بافت آن کاملا به صورت ریز جدا بشود و گلوله گلوله نباشد. نمک را به همراه ادویه‌هایی که برای گوشت نام برده شد داخل تابه ریخته و همه را خوب ترکیب کنید. عطر ادویه‌ها که بلند شد وقت هنرنمایی رب است! رب را هم وسط تابه بریزید تا با کمی روغن سرخ شود و رنگ آن باز شود. تمام مواد را مخلوط کنید و زعفران دم کرده را به همراه آب جوش اضافه کرده در تابه را بگذارید تا با حرارت کم گاز بپزند.

داخل یک قابلمه آب بریزید و وقتی به جوش آمد برنج را در آن ریخته و بعد از اینکه به مرحله مناسب پخت رسید آبکش کنید. قبل از اینکه برنج را آبکش کنید عدس را که پخته بودید داخل برنج بریزید و با هم آن را آبکش کنید.

کف قابلمه را روغن بریزید و ته دیگ دلخواهتان را بچینید. می‌توانید از سیب زمینی یا نان لواش هم استفاده کنید. این مرحله کاملا سلیقه‌ای است. برنج و عدس را به صورت لایه لایه بریزید و در بین آنها از ادویه مخصوص پلو که اسم برده شده بپاشید! این ادویه‌ها عطر اصلی این غذا را به آن می‌بخشند پس فراموش نکنید که خیلی مهم است. در آخر روی آن روغن و کره آب شده بریزید و در قابلمه را ببندید تا دم بکشد.

کشمش پلویی و زرشک را به صورت جداگانه در مقداری روغن تفت بدهید و کنار بگذارید.

برای سرو این عدس پلوی فوق‌العاده بعد از اینکه برنج را داخل دیس کشیدید، از گوشت سرخ شده به همراه کشمش و زرشک تفت داده شده و پیاز داغی که از قبل دارید استفاده کرده و به شکل دلخواه آن را تزیین کنید. زعفران دم کرده را فراموش نکنید که هم زیبایی بخش این غذاست و هم طعم و عطر آن را تضمین می‌کند.

عدس پلو با این شیوه یک غذای ساده نیست و همه را سر ذوق خواهد آورد. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها