۵ بازی‌ای که اگر عاشق Marvel&#۳۹;s Spider-Man ۲ شدین حتما باید بازیشون کنین

به اینکه Marvel's Spider-Man ۲ تونست یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۲۳ شکی نیست ولی خب بالاخره بعد از اینکه تمومش کردین باید سراغ چه بازی‌ای برین؟

شناسه خبر: ۳۹۴۰۹۷
5 بازی‌ای که اگر عاشق Marvel's Spider-Man 2 شدین حتما باید بازیشون کنین

راهنماتو- Marvel's Spider-Man 2 دقیقا دنباله‌ای بودش که خیلی از طرفدارای این شخصیت محبوب مارول انتظارش رو داشتن و خوشبختانه Insomniac علارقم انتظارات و هایپ بالایی که برای این بازی به وجود اومده تونست یه بازی قابل و در شان رو تحویل بده. از گیمپلی بازی گرفته تا داستان، این بازی توی خودش فراز و نشیب‌های جذابی رو داره که هر گیمری رو پای خودش میخکوب میکنه. تازه شهر بازی یعنی نیویورک نسبت به بازی قبلی بهتر و بزرگتر شده و میشه گفت این بازی بدون شک یکی از بهترین نسخه‌های خیالی از یکی از معروف‌ترین شهرهای آمریکارو داره.

به گزارش راهنماتو، همونطور که گقتیم این بازی تونسته یه دنباله فوق‌العاده برای بازی قبلی این سری یعنی Marvel's Spider-Man 2018 باشه، ولی خب تموم این پیشرفت‌هارو میشه گفت باید مدیون کی باشیم؟ در جواب این سؤال باید گفت که بازیهایی که این سری ازشون الگو و الهام گرفتن و تونستن با ترکیبشون با چاشنی خود استودیو اینسومنیاک یه شاهکار رو تحویل گیمرا بدن. در ادامه قراره به بازیهایی بپردازیم که این بازی ازشون الگو گرفته و اگر از Spider-Man 2 خوشتون اومده باید اونارو هم بازی کنین چرا که شباهت‌های زیادی بینشون هست، پس با راهنماتو همراه باشین.

5. Middle-earth: Shadow of War

best-games-to-play-if-you-loved-marvels-spider-man2

میشه گفت سه‌گانه ارباب حلقه‌ها بهترین سری فانتزی تاریخ بودش، تا اینکه Monolith Productions از این سری به عنوان منبع الهام برای ساختن یه سری بازی که توی همون دنیا به سر میبرن استفاده کرد، سری بازی‌ای که میشه گفت بهترین نسخه قابل بازی Middle-Earth رو توی خودش داره. مجموعه Middle-earth یکی از بهترین نبرد‌های هک-و-اسلش و beat 'em up در بازی اول داره که Morder بودش و در دومین بازی که Shadow of War هستش، Monolith حتی تونست بهترش هم بکنه. سبک مبارزه بازی از اوناست که فقط لازمه دکمه‌هارو پشت‌سرهم بزنین بعد ببینین که چه آشوبی رو به پا کردین. خداییش با این تفاسیر فکر نمیکنین این بازی خیلی چیزارو با Spider-Man 2 در اشتراک داره؟ حالا درسته که توی Shadow of War قرار نیست تار بزنین و از وینگ‌سوت استفاده کنین ولی هسته بازی میتونه خیلی سریع شمارو یاد Marvel's Spider-Man 2 بندازه. تازه شباهت‌های این دو به اینجا خلاصه نمیشن و جفتشون داستان‌های نسبتا دارکی هم دارن، بنابراین Shadow of War یه انتخاب عالی برای بازی بعد از نجات نیویورک هستش.

4. inFamous Second Son

best-games-to-play-if-you-loved-marvels-spider-man2

حالا از نیویورک میریم به یه قطر دیگه آمریکا، اینبار سیاتل در ایالت واشنگتن! بزرگترین جنبه مشترک بین inFamous Second Son و Marvel's Spider-Man 2، طریقه گشت‌گذار هستش. در inFamous، دلسین قدرت‌های چندین گونه‌ای داره و از روش‌های مختلفی برای حرکت توی سیاتل استفاده میکنه: گلایدینگ، دویدن مثل فلش یا دشینگ. میشه گفت تقریبا همون حرکت توی Spider-Man 2 هستش ولی با انیمشین‌های متفاوت. بعد تازه نحوه داستان‌سرایی اینفیمس مثل خوندن یه داستان مصور و کمیکه که در واقع ریشه وجود مردعنکبوتی هستش. این دو بازی خیلی راحت میشه گفت مکمل همدیگه هستن و مطمئنا این چیزی هستش که وقتی جفتشون رو تموم کنین بهش میرسین.

3. Sunset Overdrive

best-games-to-play-if-you-loved-marvels-spider-man2

Sunset Overdrive یکی از بهترین بازی‌های شبیه Spider-Man 2 هستش و میشه گفت جزو اولین تجربه‌های Insomniac توی این ژانر هستش یعنی اگر این بازی نمیتونست راه‌رفتن رو به این استودیو یاد بده قطعا اینسومنیاک نمیتونست با Spider-Man بدوه! این بازی که توی سال 2027 در جریانه، داستان شهر Sunset تعریف میکنه که یه سری موجودات جهش‌یافته تسخیرش کردن و به عنوان قهرمان بازی و یه آدم معمولی وظیفتون اینه که کنترل اوضاع رو به دست بگیرین. این بازی واقعاً عجیبه و همینش باحالش کرده! تو این بازی همه چیز رنگارنگه و باید در حینی که حرکات پارکور میزنین دشمناتونم از بین ببرین. Sunset Overdrive تونسته بهترین عناصر Borderlands، inFamous و Jet Set Radio رو بگیره و بهتر پیادشون کنه.

2. Marvel's Guardians of the Galaxy

best-games-to-play-if-you-loved-marvels-spider-man2

مطمئنم خودتونم انتظار دیدن این بازی کمتر دیده‌شده رو اینجا داشتین، اونم به‌خاطر اینکه اونقد تو حق این بازی به لطف Marvel's Avengers ظلم شده که من خودمو موظف میدونم این بازی رو در حد توانم به همه معرفی کنم. Guardians of the Galaxy و Spider-Man جفتشون دوتا فرنچایز بزرگ از مارول هستن، و تازه جفتشون هم اسم شخصیت های اصلیشون پیتره! هر چند Guardians of the Galaxy جهان بازنیست یا هیچ مکانیک حرکت فوق‌العاده‌ای نداره، اما به جاش شخصیت‌های فوق‌العاده و قابل‌باور در کنار داستانی عالی رو داره که به راحتی شما رو بعد از تموم‌کردن بازی Spider-Man 2 مشغول میکنه. این یکی از بهترین بازی‌های مثل Marvel's Spider-Man 2 هستش چون مثل Spider-Man تونسته برداشت خودش رو از شخصیت‌هایی که میشناسیم داشته باشه. مطمئن باشین کمیستری‌ای که شخصیت‌ها تو این بازی نسبت به هم دارن قطعا شمارو جذب خودش میکنه پس حتما امتحانش کنین.

1. Batman: Arkham Knight

best-games-to-play-if-you-loved-marvels-spider-man2

Batman: Arkham Knight راه رو برای سری Spider-Man از Insomniac باز کرد، به طوری که بتمن بود که دوباره توجه‌هارو به بازیهای ابرقهرمانی متمرکز کرد. حالا اینجا به‌نظرم بیشتر باید بپرسیم کدوم بازی تونسته بیشترین شباهت رو با Batman: Arkham Knight داشته باشه؟ قطعا Marvel's Spider-Man 2!

Marvel's Spider-Man 2 بدون سر و صدا و جوری که کسی نفهمه موفقیتی که کسب کرده رو مدیون سری Arkham از Rocksteady هستش. اگر هردوتا این بازیهارو بازی کرده باشین میدونین که چقدر این حرف درسته.

همه چیز از مبارزات، نحوه حرکت و داستان Arkham Knight ، همگی به این واقعیت اشاره دارن که استودیو Insomniac خیلی چیزهارو برای Spider-Man 2 از این بازی الگو و الهام گرفته. یعنی شده جاهایی که قشمگ حس میکنین که چقدر این دوبازی تونستن شبیه به هم عمل کنن. برای بخش داستانی هم میتونم بگم خیالتون راحت Batman: Arkham Knight یه داستانی در حد Spider-Man 2 رو داره که قشنگ میتونه مشغولتون کنه، برای همین هم اسپویلش نمیکنیم تا خودتون برین و ببینین که این بازی همچنان بعد 8 سال از هر لحاظ تونسته به روز و عالی بمونه.

نظرات
پربازدیدترین خبرها