یک اتاق نشیمن جذاب چه اکسسوری‌هایی باید داشته باشد؟

حس می‌کنی جای یه چیزی توی خونه خالیه؟ شاید این لوازمی که توی این مقاله بهت معرفی می‌کنیم رو هنوز برای اتاق نشیمنت تهیه نکردی!

شناسه خبر: ۳۹۴۱۳۰
یک اتاق نشیمن جذاب چه اکسسوری‌هایی باید داشته باشد؟

راهنماتو- اضافه کردن چند اکسسوری جذاب به اتاق نشیمن می‌تواند حال‌وهوای آن را به کلی عوض کند. اگر ما تنها به خریدن مبلمانی شیک بسنده کنیم و هیچ اکسسوری به اتاق نشیمن اضافه نکنیم انگار که یک گالری شیک برای فروش لوازم اتاق نشیمن هستیم. درواقع، اکسسوری‌ها حس‌وحالی از صمیمیت را به دکوراسیون داخلی منزل ما می‌بخشند. این در حالی است که با افزودن چند اکسسوری کاملا منطبق با سلیقه خودمان، دکوراسیون داخلی اتاق نشیمنمان را شخصی‌سازی کنیم. با راهنماتو همراه شوید تا به شما لوازمی برای اتاق نشیمن به شما معرفی کند که تا کنون فکرش را هم نمی‌کردید.

1

1. یک اتاق نشیمن جذاب باید درخت داشته باشه

1

به گزارش راهنماتو، استفاده از درخت‌هایی لوکس و زیبا که مختص به فضای داخلی خانه هستند می‌توانند جذابیتی خاص به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن ببخشند. از جمله درخت‌هایی که برای اتاق نشیمن مناسب هستند، درخت جاودان، درختچه کاج مطبق، درختچه آدونیوم، درختچه ماداگاسکار، درختچه یوکا و غیره هستند که هر کدام شیوه‌های نگهداری خاص خود را دارند، اما جلوه‌ای بی‌نظیر به اتاق نشمین شما می‌بخشند.

2. یک اتاق نشیمن جذاب باید لوازم شیشه‌ای کهربایی داشته باشه

1

قطعا اتاق نشیمن شما با تعدادی ظروف شیک دیزاین شده است. گاهی این ظروف از جنس شیشه، کریستال، چوب و سنگ هستند که هر کدام جلوه‌ای خاص به دکوراسیون داخلی اتاق نشمین می‌بخشند. اما، استفاده از لوازم و ظروفی که جنسشان از شیشه کهربایی است می‌تواند یک حس متفاوت، لوکس و خاص به اتاق نشیمن شما بخشیده و آن را جذاب‌تر کند. ظروف کهربایی را ممکن است در داروخانه‌ها دیده باشید. از آن‌ها بیشتر برای شربت‌های دارویی استفاده می‌کنند و چون این جنس شیشه عبور نور را تقریبا مسدود می‌کند برای نگهداری مایعات و موادی که نگهداری از آن‌ها بسیار مهم است مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما، امروزه انواع گلدان‌ها، لیوان، بشقاب، دیس، ظروف پایه‌دار و غیره را نیز از جنس شیشه کهربایی می‌سازند و استفاده از آن‌ها برای اتاق نشیمن معجزه‌ای از جنس زیبایی خواهد بود.

3. یک اتاق نشیمن جذاب باید دیوارکوب‌های خاص داشته باشه

1

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانیم برای دیوارهای خالی‌مان انجام دهیم، تهیه دیوارکوب‌های جذاب است. این دیوارکوب‌ها می‌توانند بشقاب‌های چینی قدیمی یا طراحی‌شده باشند یا انواع صنایع دستی. به‌عنوان مثال سراسر ایران و هر قوم و استانی، صنایع دستی خاص خو را دارند که در میان آن‌ها حصیربافی نیز دیده می‌شود. جالب اینجا است که یکی از لوازم ترندی که امسال برای اتاق نشیمن مد شده‌اند، دیوارکوب‌های حصیری هستند. بنابراین، می‌توانیم با تهیه چند دیوارکوب حصیری هم به جان گرفتن صنایع دستی کشورمان کمک کنیم و هم اتاق نشیمنی جذاب، به‌روز و زیبا داشته باشیم.

4. یک اتاق نشیمن جذاب باید میز قهوه‌خوری داشته باشه

1

میز قهوه‌خوری می‌تواند همان میزهایی باشد که جلوی مبل قرار می‌گیرد و عموما با ست مبل ما هماهنگ است. اما، چیدمان روی میز قهوه‌خوری می‌تواند حس‌وحال آن و اتاق نشیمن را به شدت تغییر دهد. یکی از ایده‌های جذاب که به‌تازگی ترند شده است، قرار دادن چند کتاب، گلدان دکوراتیو و سینی است. اگر بخواهید میز قهوه‌خوریتان کمی خاص‌تر به‌نظر برسد می‌توانید از یک وارمر، یک قوری و یکی دو فنجان نیز استفاده کنید. اما، بهتر است این لوازم را تنها به‌عنوان لوازم تزئینی در نظر نگیرید و عصرها یک دمنوش خوشمزه دم کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

5. یک اتاق نشیمن جذاب باید شمعدان داشته باشه

1

درست است که ادیسون سالها پیش زحمت اختراع برق را کشید، اما استفاده از شمع و شمعدان همچنان یک حس بی‌نظیر به اتاق نشیمن ما می‌دهد. برای تهیه شمعدان بهتر است تنها به سلیقه شخصی خود اکتفا کنید. اما، هرگز شمعدان را به‌صورت خالی روی میز قرار ندهید. با توجه به سبک شمعدانتان می‌توانید از شمع‌های بلند، کوتاه، قطور یا نازک استفاده کنید. هر کدام از این شمع‌ها می‌توانند جلوه‌ای خاص به اتاق نشیمن شما ببخشند. بهترین محل برای قرار دادن شمعدان در اتاق نشیمن، روی میز نهارخوری و روی میز قهوه‌خوری است. اما اگر شمعدان‌هایی بلند انتخاب کردید و میز قهوه‌خوریتان روبه‌روی تلویزیون است بهتر است شمعدان را بر روی میز قهوه‌خوری قرار ندهید.

6. یک اتاق نشیمن جذاب باید شال مبل داشته باشه

1

یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که می‌توانیم برای اتاق نشیمن تهیه کنیم، شال مبل است. منظور از شال مبل، وسیله‌ای پتو مانند است که طولی نسبتا بلند و عرضی نسبتا باریک دارد. استفاده از شال مبل یا رانر مبل در اروپای شمالی رایج بوده است و از آن برای گرم کردن خود استفاده می‌کردند. اما، امروزه، استفاده از شال مبل جلوه‌ای خاص به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن می‌بخشد و فضا را در عین مدرن بودن به شدت لوکس می‌کند.

7. یک اتاق نشیمن جذاب باید میز شطرنج داشته باشه

1

اگر اتاق نشیمن شما فضایی نسبتا بزرگ داشته باشد، می‌توانیم با قرار دادن دو صندلی روبه‌روی هم و یک میز جلوی آن یک میز شطرنج درست کنیم. برای خرید یک ست شطرنج نیز باید کمی سلیقه به‌خرج دهیم و یک دست شطرنج زیبا بخریم که هم جنبه تزئیناتی داشته باشد و هم کاربردی باشد. قرار دادن دو مبل تک نفره روبه‌روی هم کارایی‌های دیگری هم دارد که در مقاله «۵+1 ایده جذاب برای چیدمان مبل ۸ نفره در منزل» به آن پرداخته‌ایم.

8. یک اتاق نشیمن جذاب باید مجسمه داشته باشه

1

یکی دیگر از اکسسوری‌هایی که اتاق نشیمن خانه ما را بسیار جذاب می‌کند استفاده از انواع مجسمه‌ها با جنس‌های متفاوت است. مجسمه‌ها می‌توانند در ابعاد و اندازه کوچک یا بسیار بزرگ باشند که بسته به مساحت داخلی خانه شما انتخاب آن متفاوت است. اما اگر حس می‌کنید که فضای کافی برای قرار دادن مجسمه‌ها ندارید، مجسمه‌هایی تهیه کنید که بر روی دیوار نصب می‌شوند. اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما مدرن است می‌توانید از مجسمه‌های انتزاعی استفاده کنید و با قرار دادن یک الی دو تابلوی کوبیسمی یا مدرن سبک دکوراسیون اتاق نشیمنتان را جذاب و تثبیت کنید.

9. یک اتاق نشیمن جذاب باید ریسه نئونی داشته باشه

1

استفاده از ریسه‌های نئونی منعطف یکی از جدیدترین ایده‌ها برای جذابینت بخشیدن به اتاق نشیمن است. جدیدترین ریسه‌های نئونی به هر شکل که شما دوست داشته باشید به‌راحتی درمی‌آیند و شما می‌توانید بر روی یکی از دیوارها طرحی خاص با یک ریسه نئونی انعطاف‌پذیر به‌وجود آورید. فقط بهتر است دیواری که به آن ریسه‌ها را نصب می‌کنید رنگی تیره‌تر داشته باشند تا جلوه‌ای زیباتر به اتاق نشیمن شما ببخشند.

نظرات