چگونه یک آشپزخانه کوچک را به سبک اسکاندیناوی بچینیم

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- دکوراسیون اسکاندیناوی این روزها به دلیل سادگی، ظرافت، عملکرد و ارتباط با دنیای طبیعی به یک سبک دکوراسیون محبوب تبدیل شده است. این رویکرد طراحی که از کشورهای شمال اروپا از جمله دانمارک، سوئد، نروژ و فنلاند سرچشمه می گیرد، طراحی معاصری است که در عین مدرن بودن، ظاهر مینیمال خود را حفظ کرده و سعی دارد از هر گونه تجملات و شلوغی های سبک های سنتی دوری کند. چیدمان آشپزخانه های کوچک، اغلب کار دشواری است و کمبود فضای ذخیره‌سازی و فعالیت از جمله مشکلاتی است که صاحبان این آشپزخانه ها با آنها دست و پنجه نرم می کنند. خبر خوش اینکه شما می توانید با ایده گرفتن از سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، آشپزخانه کوچک منزل خود را با بهترین عملکرد و ظاهر چیدمان کنید. در ادامه با جالب ترین ایده های دکوراسیون آشپزخانه کوچک به سبک اسکاندیناوی با راهنماتو همراه باشید.

1- برجسته سازی طراحی کلاسیک اسکاندیناوی

به گزارش راهنماتو، اگر می‌خواهید یک میانبر به طراحی اسکاندیناوی بزنید، روی یک طراحی کلاسیک دانمارکی یا سوئدی سرمایه گذاری کنید. می توانید با صرف کمترین هزینه یک آشپزخانه کوچک را از یک فضای تنگ، نامرغوب و به هم ریخته به یک مکان ساده و مرتب تبدیل کنید. در ابتدا لوازم اضافی را کنار بگذارید و شلوغی ها را مرتب کنید. می توانید روی خرید دو یا چند صندلی اسکاندیناوی یا صندلی جناغی سرمایه گذاری کنید.

دکوراسیون


2- استفاده از گیاهان آپارتمانی

طراحی اسکاندیناوی ارتباط مستقیمی با طبیعت دارد. از گیاهان آپارتمانی برای زینت بخشیدن به فضای آشپزخانه خود استفاده کنید و گلدان های آن را از موادی که ریشه در طبیعت دارند، مانند مواد چوبی، سنگی و سفالی انتخاب کنید. این گلدان ها را در کمدها و قفسه‌های باز نگهداری کنید و یا از آنها برای تزئین میز نهارخوری استفاده کنید. گلدان های خاکی و مایل به قرمز، برای ایجاد یک آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی عالی هستند.

دکوراسیون


3- استفاده از قفسه های شناور

در چیدمان یک آشپزخانه کوچک، بهتر است به جای استفاده از کابینت های حجیم و کم جا از راه حل های ذخیره سازی بهتر مانند قفسه های شناور استفاده کنید. به هم ریختگی و بی نظمی با سبک طراحی اسکاندیناوی کاملا متضاد است. با سرمایه گذاری بر روی قفسه هاس شناور، می توانید فضای بیشتری را برای قرار دادن لوازم در اختیار داشته باشید. در عین اینکه فضای کمتری در آشپزخانه شما اشغال می شود و نمای جذاب تر و امروزی تری نیز به خود می گیرد.

دکوراسیون


4- رنگ آمیزی دیوارها با رنگ روشن

طراحی اسکاندیناوی اغلب بر یک پالت رنگی روشن و مطبوع تکیه دارد. دیوارهای آشپزخانه را با رنگ سفید یا رنگ ها روشن رنگ آمیزی کنید. زیرا موجب توهم فضای بزرگتر و افزایش انعکاس نور طبیعی در فضای آشپزخانه شما خواهد شد. رنگ های خاکستری ملایم، پاستلی یا آبی کم‌رنگ برای طراحی یک آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی عالی هستند. 

دکوراسیون


5- استفاده از بافت و مواد طبیعی

از سبدهای ذخیره سازی، چهارپایه های تزئینی و آباژورهای بافت دار از جنس بامبو، حصیر و علف های دریایی برای تزئین آشپزخانه خود استفاده کنید. رنگ خاکی جلوه جالبی به یک آشپزخانه کوچک خنثی می بخشد و ظاهر گرمی را برای آن به ارمغان می آورد.

دکوراسیون


6- به نمایش گذاشتن ظروف شیک

می توانید با نشان دادن ظروف غذاخوری، میوه خوری و تزئینی مورد علاقه خود زیبایی فضای آشپزخانه را دوچندان کنید. همانطور که پیش تر گفته شد، قفسه های باز یکی از اصلی ترین ابزار برای ذخیره سازی لوازم در آشپزخانه های اسکاندیناوی هستند. کابینت های ردیف بالا را با قفسه های شناور جایگزین کنید و به جای پنهان کردن ظروف شیک و زیبا، آنها را در معرض دید قرار دهید.

دکوراسیون


7- به کاربردن مفهوم hygge

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی ریشه در مفهوم “hygge” دارد، یک اصطلاح دانمارکی که بر آرامش، رضایت و حس خوب تاکید می کند. این رویکرد بر زیبایی شناسی مینیمالیستی، عملکرد و سادگی در هر جنبه ای از فضای داخلی تکیه دارد. می توانید از شمع های معطر و زیبا برای ایجاد یک فضای آرامش بخش در آشپزخانه خود کمک بگیرید.

دکوراسیون


8- استفاده از ظروف آشپزخانه بافت دار

همان طور که می دانید طراحی اسکاندیناوی ارتباط مستقیمی با طبیعت دارد. از لوازم و ظروف آشپزخانه بافت دار برای تزئین آشپزخانه خود استفاده کنید. تخته برش چوبی، گلدان‌های سرامیکی، ظروف بامبو و اردوخوری های چوبی در عین حفظ ظاهر مینیمال، عمق و زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه شما می بخشند.

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها