کیک یزدی رو ۱۵ دقیقه‌ای در سرخ کن درست کن!

اگر در منزل سرخ کن بدون روغن دارید درنگ جایز نیست و همین امروز برای عصرانه یک کیک یزدی فوق‌العاده درست کنید و دل خود و اهل منزل را شاد بفرمایید!

شناسه خبر: ۳۹۱۶۴۲
کیک یزدی رو 15 دقیقه‌ای در سرخ کن درست کن!

راهنماتو- «کیک یزدی رو تو خونه نمی‌شه درست کرد! راحت بخر!»

یکی از شیرینی‌های محبوب و پرطرفدار که در کنار چای بسیار می‌چسبد کیک یزدی است. عطر دلنشین آن و بافت منسجم و طعم خوشمزه‌اش بر دل همه می‌نشیند. شاید تا به امروز شما هم فکر می‌کردید درست کردن کیک یزدی کار سختی است و هیچ‌وقت آستین‌هایتان را برای تهیه‌اش بالا نزده‌اید. اما الان متوجه می‌شوید که اشتباه می‌کردید!

به گزارش راهنماتو، اگر در منزل سرخ کن بدون روغن دارید درنگ جایز نیست و همین امروز برای عصرانه یک کیک یزدی فوق‌العاده درست کنید و دل خود و اهل منزل را شاد بفرمایید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ

3 عدد

شکر

یک لیوان

وانیل

به اندازه نوک قاشق چایخوری

پودر هل

به اندازه نوک قاشق چایخوری

روغن

¾ لیوان

ماست پرچرب

نصف لیوان

گلاب

¼ لیوان

عسل

یک قاشق غذاخوری

آرد

2 و نیم لیوان

بیکینگ پودر

یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای آماده کردن کیک یزدی‌های تپل و ترک دار که روح از تن جدا کند فقط باید این مواد را اندازه گیری کرده و مقابل خود بچینید. حتما تخم مرغ را زودتر از یخچال بیرون بیاورید تا هم دما با محیط باشد.

7

تخم مرغها را به همراه شکر، پودر هل و وانیل با دور تند همزن بزنید. این قسمت را آنقدر ادامه بدهید تا شاهد مایه‌ی کیک سفید و کشدار باشید. حدود 5 دقیقه برای این کار کافی است.

آرد را به همراه بیکینگ پودر 2-3 بار الک کنید تا ناخالصی‌های آرد از آن جدا شده و کیفیت کیک شما بالا برود.

روغن را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. ماست و گلاب و عسل را هم به همین شکل داخل ظرف بریزید و خیلی کم ترکیب کنید. حالا نوبت به آرد می‌رسد. آرد را به تدریج اضافه کنید تا گلوله نشود و انسجام مایه‌ی کیک شما حفظ شود. بعد از اینکه مایه اصلی کیک حاضر شد دیگر شما کار خاصی ندارید. یک قالب مافین آماده کنید و داخل آنها کپسول‌های کاغذی قرار بدهید. داخل کپسول‌ها را با مواد کیک پر کنید. 2/3 کپسول‌ها پر بشود کافی است چون مواد هنگام پخت پف می‌کند و اگر بیشتر از حد کپسول‌ها پر شوند بعد از پخت صحنه‌ی خوبی نخواهید داشت!

برای اینکه ترک‌های معروف کیک یزدی را هم شاهد باشید قبل از اینکه داخل سرخ کن قرار بدهید با چاقو یک علامت بعلاوه یا ضربدر روی مایه‌ی کیک‌ها بزنید. اگر به کنجد علاقمندید کمی هم کنجد روی آنها بپاشید و کپسول‌ها را داخل محفظه‌ی سرخ کن بدون روغن قرار بدهید. دما را روی 160 درجه قرار داده و 16 دقیقه اجازه بدهید کیکها بپزند. در این فاصله برای اینکه میزان دما و زمان سرخ کن به دستتان بیاید به آن سر بزنید. در انتها با یک خلال کوچک داخل کیک‌ها را چک کنید اگر از مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک یزدی‌های شما حاضر است.

عطر آنها همین الان خانه را برداشته است و به شما می‌گوید که وقت یک چای قندپهلو است! این کیک‌ها را می‌توانید بعد از خنک شدن در ظرف دربسته نگهداری کنید و تا چند روز نوش جان بفرمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها