بهترین مکمل های رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

در ادامه با معرفی بهترین مکمل های رنگ آبی در دکوراسیون داخلی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۱۶۵۱
بهترین مکمل های رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

راهنماتو- آبی یک رنگ آرامش بخش است که جذابیت و تناژهای مختلف رنگی زیبا آن را به یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. آبی تداعی کننده آسمان و دریا است؛ یک رنگ محبوب جهانی که از نظر بسیاری از طراحان داخلی ساده‌ترین و ایمن‌ترین رنگ برای انتخاب در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. از رنگ آبی اغلب به عنوان یک رنگ صلح‌آمیز، آرام، امن و باثبات یاد می‌شود و تحقیقات نشان می دهند استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون به بهره وری بیشتر، کاهش فشار خون، ضربان قلب و تنظیم دمای بدن کمک می کند. اما آیا می دانید رنگ آبی را باید با چه رنگی در دکوراسیون داخلی ست کرد؟ در ادامه با معرفی بهترین مکمل های رنگ آبی در دکوراسیون داخلی با راهنماتو همراه باشید.

1- سفید

به گزارش راهنماتو، آبی و سفید ترکیبی کلاسیک است که سبک همپتون، خانه های ساحلی و جزایر یونانی را به یاد ما می آورد. به گفته یک طراح داخلی، استفاده از ترکیب رنگ آبی و سفید در دکوراسیون داخلی منزل به ویژه اتاق خواب موجب می شود تا بیشتر از همیشه در رختخواب بمانید و احساس کنید که در جزایر یونانی هستید. آبی و سفید یک ترکیب آرامش بخش است که در فضای آرامش بخش و مجللی را در اتاق نشیمن شما خلق می کند. می توانید رنگ سفید را به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون انتخاب کرده و سایر تناژهای آبی از آبی آسمانی تا آبی تیره را با آن ست کنید.

دکوراسیون

2- قهوه ای

قهوه‌ای نوعی رنگ نارنجی عمیق است که در چرخه رنگ در مقابل رنگ آبی قرار می گیرد. این ترکیب رنگ غنی و لوکس، فضایی آرامش بخش و مدرن را در دکوراسیون داخلی خلق می کند. در میان انواع تناژهای آبی، رنگ آبی تیره و سرمه ای هماهنگی زیادی با قهوه ای دارد و توجه همه را به سوی خود جلب می کند. قهوه ای از آن دسته رنگ هایی است که حس آرامش و اعتماد را در افراد برمی انگیزد و زمانی که در کنار رنگ آبی قرار می گیرد، همانند یک آهنگ ریتمیک و موزون، یک موسیقی جذاب را پدید می آورند.

دکوراسیون

3- سبز

آبی و سبز هر دو رنگ های سردی هستند که در یک سمت چرخه رنگ قرار دارند و در استفاده همزمان از این دو رنگ باید احتیاط کرد. طبق یک عقیده قدیمی، آبی و سبز نباید هرگز در کنار یکدیگر دیده شوند. اما در واقع ماهیت متضاد این دو رنگ می تواند در دکوراسیون موثر باشد. هر دو این رنگ ها ارتباط مستقیمی با طبیعت دارند و تن‌های متضاد آن ها در کنار یکدیگر در کنار هم عالی به نظر می رسد. آبی رنگی فوق العاده برای استفاده در اتاق‌هایی است که نور طبیعی کمی دارند. این رنگ تداعی کننده رنگ دریا و آسمان است و در ترکیب با رنگ سبز، حس نشاط و آرامش را در فضای خانه شما به ارمغان می آورد.

دکوراسیون

4- خاکستری

آبی و خاکستری هر دو ماهیتی سرد دارند و استفاده از این دو رنگ در دکوراسیون داخلی منجر به خلق فضای مدرن و دراماتیک می شود. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است. برای ایجاد یک فضای داخلی آرام می توانید از ترکیب آبی و خاکستری کمک بگیرید. هم خاکستری روشن و هم خاکستری تیره بخوبی با آبی تیره هماهنگ می شوند. ترکیب خاکستری با رنگ های سردی مانند آبی گرمای فضا را بیشتر کرده و زمینه مناسبی را برای اضافه کردن بافت و لایه بندی و گنجاندن تضادهای ظریف ایجاد می کند.

دکوراسیون

5- قرمز

قرمز رنگی جسورانه و پرجنب و جوش است که ترکیب آن با آبی فضایی متعادل و چشمگیر را در دکوراسیون داخلی خلق می کند. ترکیب رنگ آبی آسمانی و قرمز که اغلب در منسوجات قدیمی یافت می شود، در حال حاضر بسیار محبوب است. شما همچنین می توانید با ترکیب رنگ سرمه ای و قرمز یک ترکیب جاودانه و لوکس ایجاد کنید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ سرمه ای به عنوان رنگ اصلی و قرمز به عنوان رنگ مبلمان، فضای جذابی را در اتاق نشیمن ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون

6- صورتی

آبی و صورتی یک ترکیب رنگ بسیار محبوب است که حس پاکیزگی، لطافت و معصومیت را تداعی می کنند. این ترکیب رنگ هم برای سبک مدرن مناسب است و هم سبک کلاسیک و در همه فضاها، از اتاق نشیمن گرفته تا آشپزخانه و اتاق خواب می تواند استفاده شود. آبی یک رنگ آرامش بخش است که قرارگیری آن در کنار رنگ صورتی تضادی شیرین، جذاب و متعادل را در دکوراسیون داخلی خلق می کند.

دکوراسیون

7- زرد

آبی و زرد یک ترکیب رنگ پرطرفدار و هماهنگ در دکوراسیون داخلی است که جلوه ای آرامش بخش، پویا و شاداب را در محیط خلق می کند. زرد یک رنگ گرم و پر انرژی و آبی یک رنگ آرامش بخش، ملایم و سرد است که قرار گیری آنها در کنار یکدیگر فضایی گرم و صمیمی در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می کند.

دکوراسیون

نظرات
پربازدیدترین خبرها