۸ گیاه آپارتمانی ترند ۲۰۲۴ که امسال باید بخرید!

اگر شما هم به نگهداری از گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، پیشنهادی می کنیم این گیاهان آپارتمانی ترند ۲۰۲۴ را در لیست گیاهان آپارتمانی خود قرار دهید.

شناسه خبر: ۳۹۱۷۲۸
8 گیاه آپارتمانی ترند 2024 که امسال باید بخرید!

راهنماتو- همه ما انسان ها به گیاهان وابسته ایم. اما زندگی مدرن و شهری این روزها ما را از طبیعت جدا کرده است و همین مساله موجب شده تا بسیاری از ما بیش از پیش با اضطراب و مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم کنیم. این موضوع نگهداری از گیاهان آپارتمانی را به مساله ای پرطرفدار در میان مردم خصوصا علاقمندان به نگهداری از گل و گیاه تبدیل کرده است. اگر شما هم به نگهداری از گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، پیشنهادی می کنیم این گیاهان آپارتمانی ترند 2024 را در لیست گیاهان آپارتمانی خود قرار دهید:

1- برگ انجیری

به گزارش راهنماتو، برگ انجیری گیاهی با برگ های پهن و بریدگی های عمیق بر روی برگ ها است که در صورت فراهم بودن شرایط لازم حتی می تواند تا چند متر هم رشد کند. به دلیل ظاهر این گیاه آن را به پنیرهای سوئیسی که دارای سوراخ هستند، نیز تشبیه می کنند. این گیاه بالا رونده و همیشه سبز یک گیاه خانگی محبوب و آسان برای نگهداری است و نگهداری از آن هم در فضاهای تجاری و هم در فضاهای مسکونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 برگ انجیری

2- آلوکازیا فریدک

آلوکازیا فریدک گیاهی چند ساله با برگ های سبز تیره مخملی و رگه های سفید روشن است که هم در فضای باز و هم در آپارتمان قابل نگهداری است. این گیاه برای رشد به نور روشن و غیر مستقیم و خاک غنی و مرطوب با زهکشی خوب و تقریبا به عنوان یک گیاه نادر آپارتمانی معرفی می شود.

الوکازیا

3- هویا

هویا یک گیاه آویزی، کم‌آب، رونده، مقاوم و گلدار با برگ های براق و چرمی و گل های بی نهایت زیبا و خوشبو است که قادر است در شرایط آب و هوایی مختلف و حتی آپارتمانی های کم نور نیز به زندگی خود ادامه دهد. این گیاه گرمسیری که با اسامی دیگری از جمله گیاه شمعی، پیچ مومی، گیاه پیچ شمعی، گل چینی و گل مومی نیز شناخته می شود، علاوه بر ظاهر زیبا به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی به عنوان ضماد روی زخم‌ها و سوختگی‌ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هویا

4- پتوس ساتین

گیاه پتوس ساتین که با نام اسکینداپسوس پیکتوس نیز شناخته می شود، نوعی گیاه آپارتمانی است که شباهت زیادی به گیاهان خانواده خود پتوس دارد. این گیاه همیشه سبز یک گیاه رونده گرمسیری است که تحمل سرما را نداشته و به همین دلیل عموما در فضای آپارتمان از آن نگهداری می شود. برگ های قلبی شکل با لکه های خاکستری نقره ای و ظاهر تقریبا براق این گیاه را از دیگر گیاهان متمایز کرده است. این گیاه رونده زیبا با چسبیدن به محیط اطراف مانند یک ستون یا داربست نمای زیبایی را در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می کند.

پتوس ساتین

5- فیلودندرون ابلق

فیلودندرون ابلق گیاهی زیبا با برگ های قلبی شکل و نوارهای مرکزی سبز با لکه‌های زرد رنگ در سطح برگ ها است که نگهداری از آن بسیار آسان است. این گیاه نسبت به سایر انواع فیلودندرون برای حفظ ظاهر ابلق خود به نور بیشتری نیاز دارد.

 فیلودندرون ابلق

6- فیکوس آدری

فیکوس آدری یا فیکوس هندی یک نوع گیاه ملی هندی است که با برگ های بزرگش نقش یک سایه بان عالی در مناطق گرمسیری را ایفا می کند. این گیاه شباهت زیادی به انجیر برگ کمانچه ای دارد و نگهداری از آن در محیط خانه بسیار آسان است. فیکوس آدری می تواند در فضای خانه حتی تا سه متر هم رشد کند. بنابراین هرس کردن بخش مهمی از نگهداری این گیاه در فضای خانه است.

فیکوس آدری

7- درخت زیتون

اگر به دنبال این هستید که فضای خانه تان با گیاهی متفاوت تزئین کنید، پیشنهاد می کنیم یک درخت زیتون را به خانه بیاورید! ممکن است عجیب به نظر برسد، اما شما می توانید این درخت زیبا با شاخ و برگ های منحصربه فرد را در فضای داخلی خانه تان پرورش دهید. درخت زیتون یکی از محبوبترین گیاهان آپارتمانی در سال 2024 خواهد بود که این روزها بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است.

درخت زیتون

8- ارکیده

گل ارکیده با آن شکوفه های زیبا و جذابش مطمئنا گیاه جدیدی در دنیای گیاهان آپارتمانی نیست. این گل زیبا و رنگارنگ قرن هاست که در دل علاقمندان به گل و گیاه جایگاه ویژه ای دارد و می توان گفت از نظر تنوع در صدر جدول گیاهان قرار دارد. وفق پذیری این گیاه با محیط‌های مختلف و همچنین فصل گلد‌هی طولانی گل ارکیده را به یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.

ارکیده

نظرات
پربازدیدترین خبرها