حلوای کنجد رو به سادگی در کمتر از ۴۰ دقیقه آماده کن!

برای اینکه خیالتان بابت عصرانه امروزتان راحت باشد این حلوای خوشرنگ و بوی کنجد را در کمتر از ۴۰ دقیقه درست کنید و لذتش را ببرید!

شناسه خبر: ۳۹۱۷۳۲
حلوای کنجد رو به سادگی در کمتر از 40 دقیقه آماده کن!

راهنماتو- «تو هوای سرد کنار چای چی می‌چسبه؟! حلوا! اونم این حلوا!»

حلوا یکی از خوشمزه‌های ما ایرانی‌هاست که در دستورها و سبک‌های مختلف با مواد غذایی متفاوت آماده می‌شود و طرفداران بیشماری دارد!

به گزارش راهنماتو، حلوایی که امروز برای شما داریم از نوع کنجدی است و عطر و طعم فوق‌العاده‌ی آن هر کسی را عاشق خود خواهد کرد! برای اینکه خیالتان بابت عصرانه امروزتان راحت باشد این حلوای خوشرنگ و بو را در کمتر از 40 دقیقه درست کنید و لذتش را ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
آرد گندم

یک لیوان

کره یا روغن جامد

2 قاشق غذاخوری

کنجد آسیاب شده

یک لیوان

روغن مایع

کمتر از نصف یک لیوان

مواد لازم برای شربت حلوا:

ماده غذایی مقدار
شکر

1 و نیم لیوان

آب

2 و نیم لیوان

زعفران

به مقدار لازم

گلاب

نصف فنجان

پودر هل

در صورت تمایل نصف قاشق چایخوری

7

طرز تهیه:

در ابتدا با درست کردن شربت خیال خودتان را از بابت آن راحت کنید و کنار بگذارید. شکر را به همراه آب، گلاب، زعفران و اگر دوست دارید پودر هل داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار بدهید تا شکر به صورت کامل حل بشود. همین که دانه‌های شکر دیگر در آب دیده نشدند کافی است و نیازی به جوشیدن آن و قوام آمدن ندارد. شربت را کنار بگذارید و به سراغ اصل قضیه که تهیه کردن و آماده سازی آرد است بروید.

آرد را الک کنید و در یک تابه‌ای که بهتر است نچسب باشد بریزید. روی حرارت ملایم گاز آرد را تفت بدهید تا بوی خامی آن گرفته بشود و رنگ آن هم تغییر کند. این مرحله در حدود 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارد. اگر شعله گاز زیاد باشد آرد شما زود تغییر رنگ می‌دهد و می‌سوزد پس عجله نکنید و به آرامی شاهد تفت خوردن آرد باشید. حالا وقت اضافه کردن کنجد است. حتما کنجد را آسیاب کنید تا حالت پودری داشته باشد. اگر کنجد پودر شده ندارید می‌توانید از ارده هم استفاده کنید. 10 دقیقه دیگر آرد را به همراه کنجد تفت بدهید و بعد آنها را دوباره از الک رد کنید.

کره و روغن مایع را به آرد اضافه کنید و باز هم کمی تفت بدهید تا رنگ آرد عوض بشود. وقتی به رنگ دلخواهتان رسید شعله گاز را خاموش کنید. دیگر نوبت به صحنه آمدن شربت شده است! شربت را داخل ظرف بریزید و مرتب هم بزنید تا گلوله نشود. حلوا را خوب هم بزنید و در آخر به صورت گهواره‌ای آن را تکان بدهید تا به روغن بیفتد. در این مرحله حلوای شما حاضر است. اگر دوست دارید در یک ظرف بزرگ سرو کنید و اگر تمایلتان بر این است که به صورت انفرادی قالب بزنید بهتر است تا قبل از خنک شدن حلوا این کار را انجام بدهید. با هر آنچه که دوست می‌دارید آن را تزیین کنید و کمی داخل یخچال قرار بدهید تا خنک بشود. عصرانه لذیذ شما برای میل کردن در کنار یک چای قندپهلوی خوشرنگ ایرانی حاضر است. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها