۱۰ بازی برتری که همه طرفدارای Game of Thrones باید امتحانشون کنن

با توجه به محوبیتی که سریال Game of Thrones تونست کسب کنه جای تعجب نداره که تونسته باشه طرفدارای زیادی رو به سمت زانر فانتزی بکشونه.

شناسه خبر: ۳۹۱۷۷۱
10 بازی برتری که همه طرفدارای Game of Thrones باید امتحانشون کنن

راهنماتو- حتی خود جورج آر آر مارتین هم فکرشو نمیکرد که رمانی که اون موقع به اسم آهنگ یخ و آتش مینوشت بتونه بعد از مدتی اینقدر محبوب و پرطرفدار بشه. رمانی که با الهام از اون سریال معروف بازی تاج و تخت ساخته شد. سریالی که تونست با داستان فوق‌العاده و شخصیت‌هایی به یادموندنی خودش رو جزو لیست های سریالایی ببره که هر کسی باید تا الان دیده باشه. همچنین این سریال و تم اصلی که داستانش داشت تونست عده زیادی که مجذوب دنیاهای فانتزی و Middle Earth کنه. دنیاهایی که بازیهای فوق‌العاده‌ای درش در جریان هستن و هر کدوم تونستن اون حس واقعی رو به مخاطب منتقل کنن.

به گزارش راهنماتو، همونطور که خود رمان آهنگ یخ و آتش با الهام از دنیایی بودش که قبلا ارباب حلقه‌ها و هابیت درش ساخته شدن، بازیهایی هم هستن که تونستن با حفظ همین حس و حال داستان فوق‌العاده‌ای رو تعریف کنن که هر طرفدار بازی تاج و تختی باید امتحانشون کنه. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی بندازیم که طرفدارای Game of Thrones حداقل یکبار توی عمرشون باید بازیشون کنن.

Game Of Thrones: A Telltale Games Series

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

این بازی، یک تجربهٔ ماجراجویی گرافیکیه که توی همون نقطه ای که باید باشه. داستانش در مورد خانوادهٔ فورستر هست، یک خانواده که توی سری تلویزیونی حضور نداره ولی توی کتاب A Dance with Dragons درباره‌شون حرف زده شده. البته جرج آر آر مارتین خودش داستان رو ننوشته، ولی بازیکنا ممکنه از ارتباطاتش با دنیای Game of Thrones لذت ببرن. نقدها برای این بازی مختلفه، ولی این مشکلات هوادارای دوآتیشه خودش رو داره که همه جوره از داستان و تجربه این بازی تعریف میکنن.

Assassin's Creed 2

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

با اینکه Assassin's Creed اول نتونست اونطور که باید ظاهر بشه ولی تونست شروع‌کننده فرنچایزی باشه که خیلی‌ها این روزا باهاش خاطره دارن. خوشبختانه دنباله این بازی با اسم Assassin's Creed 2 منتشر شد که خود یوبیسافت ابایی از امتحان کردن چیزهای جدید نداشت و با آزاد گذاشتن دست تیم سازنده بازی‌ای رو منتشر کنه که تا همین لحظه خیلی‌ها اونو بهترین نسخه این سری میدونن. با داشتن Ezio Auditore da Firenze به عنوان قهرمان اصلی داستان، این بازی تونست قابل ستایش خاص و عام بشه. داستان کلاسیک این بازی رو میشه با Game of Thrones مقایسه کرد اونم به خاطر داستان واقعی‌گرایانه‌ای در مورد شوالیه‌ها و تمپلارها داشت. میشه گفت یه جورایی مثل سریال، داستان Assassin's Creed 2 هم درباره یه جنگ قدرت بین نیروهای مهمی هستن که رو سرنوشت خیلی تاثیر میزارن.

The Elder Scrolls 5: Skyrim

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

The Elder Scrolls 5: Skyrim توی بیش از یه جا شبیه Game of Thrones هستش. منطقه کوهستانی اسکایریم پر از اژدها و جادوگرهاست. دقیقا مثل چیزی که قبلا توی سریال تلویزیونی Game of Thrones دیدین، حتی با موجودات ماورایی مثل White Walkers از Game of Thrones روبرو میشین. البته Skyrim بیشتر از یک بازی فانتزی هستش که بیشتر الهامش رو از Middle Earth گرفته، جوری که از اژدها گرفته تا گرگینه‌ها، غول‌ها، خون‌آشامها و موارد دیگه که هر کدوم میتونن شمارو تا ساعت‌های زیاد مشغول و سرگرم خودشون نگه دارن.

Middle-earth: Shadow Of Mordor

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

همونطور که قببل‌تر گفتم، وقتی که از Game of Thrones حرف میزنیم، بالافاصله و بی‌برو برگشت یه سه‌گانه فیلم به اسم ارباب حلقه‌ها به ذهن آدم میاد. این سری و تریلوژی فیلم خیلی باه خاطر شباهتاشون باهم مقایسه میشن. البته چون هر دوشون داستان فانتزی با شخصیت‌های اصلی که همگی دست به شمشیرشون خوبه دارن. Middle-earth: Shadow of Mordor یک بازی از سری ارباب حلقه‌ها هستش و بدون شک یکی از بهترین بازی‌های تاریخ هستش که توی این دنیا در جریانه. Middle-earth: Shadow of War هم خیلی ارزش بازی و وقتتون رو داره، ولی بهتره که قبلش حتما با Shadow of Mordor این سری رو شروع کنین تا به طور کامل در جریان خط داستانی این سری قرار بگیرین.

Mordhau

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

میشه گفت این بازی از اون بازیاست که یهوی سروکلش از ناکجاآباد پیدا شدش و یه شبه تبدیل به بازی محبوب خیلی از گیمرا شد. Mordhau توی 2019 منتشر شد، ولی خب خیلی از گیمرای دیگه فرصت بازی کردن این بازی رو نداشتن. این بازی برای کسایی که دوست دارن شبیه ترین تجربه شمشیرزنی رو از دید اول شخص داشته باشن فوق‌العادست. اگر شما هم دنبال بازی‌ای با تم Game of Thrones هستین که برعکس بازیهای دیگه یکم خاکی و دور از زرق و برق‌های الکی باشه، Mordhau یک انتخاب عالی میتونه براتون باشه.

Divinity: Original Sin 2

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

بازی قبلی استودیوی پشت ساخت Baldur's Gate 3 که امسال تونست خیلی سروصدا کنه، Divinity: Original Sin 2 هستش که اونم موقع انتشار تونست خیلی مورد توجه فانتزی‌بازا قرار بگیره. این بازی از دید سوم هستش و حاوی نبرد‌های نوبتیه. البته این به این معنی نیستش که نسبت بهGame of Thrones قراره خیلی متفاوت باشه. چون شما همچنان برای هر نبرد باید استراتژی و سیاست خودتون رو داشته باشین. Divinity: Original Sin 2 به احتمال زیاد جزو بهترین بازی نقش‌آفرینی دهه گذشته هستش. توی این بازی گیمرا میتونن بین کلاس‌های مختلف سبک بازیشونو انتخاب کنن تا بتونن تجربه‌ای کاملاً مخصوص خودشون رو داشته باشن به طوری که باز هر دفعه نتایجی که نصیبشون میشه مختلف با دفعه قبلیشون باشه.

Age of Empires 2: Definitive Edition

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

هرچند که داستان Game of Thrones توی یه دنیای خیالی اتفاق می‌افته، Age of Empires بر اساس تاریخ واقعی هستش. این بازی تمام تمدن‌ها رو توی اوج سلسله‌های حاکمیتیشون قرار می‌ده تا بتونن توی یک جنگ حماسی روبروی همدیگه واستن. Age of Empires 2 شباهت‌های زیادی به Game of Thrones داره. درسته شاید اژدها نداشته باشه، ولی خب باز یه چیزی داره که Game of Thrones نداره که اونم یه ماشین Shelby Cobra هستش که میتونین با یه کدتقلب برای خودتون داشته باشیدش. حالا به نظر خودتون کدومش باحال‌تره اینکه بتونین سوار اژدها بشین یا سوار یه شلبی از دست گشت نامحسوس فرار کنین؟!

ولی خب Age of Empires 2: Definitive Edition یه ریمیک از بازی اصلی هستش که تونسته اون بازی قدیمی رو با استاندارد های الان و رزولوشن 4K به روز کنه. همچنین بازی حاوی یک موسیقی متفاوت و محتوای جدیده.

Kingdom Come: Deliverance

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

یکی از بهترین بازیهایی که روی استیم منتشر شده و برای خودش تبدیل به گنجینه‌ای شده که هر کسی باید برای تلاش بهش تلاش کنه، Kingdom Come: Deliverance هستش. یک بازی نقش‌آفرینی با یک دنیای باز که میتونین هر جور که بخواین توش ایفای نقش کنین. به طوری که سرنوشت شخصیت قابل بازی شما کاملا در دست خودتونه. قهرمان قابل بازی، هنری، یکی هستش که از یک حمله خشن و خونبار فرار می‌کنه و بعد از اون به دنبال انتقام مرگ والدینش میره. البته خیلی از موضوعات به سبک Game of Thrones هستن که این بازی رو برای طرفداران این سریال تلویزیونی تبدیل به بازی‌ای میکنن که حتما باید یه بار تمومش کنن.

The Witcher 3: Wild Hunt

best-games-to-play-for-a-game-of-thrones-fan

خداییش انتظار نداشتین که این لیست رو بدون The Witcher 3: Wild Hunt. Witcher تموم کنیم؟! این بازی و یا بهتره بگم سری بازی به خاطر داستان فوق‌العاده و مراحل فرعی جالب و جذابی که دارن به شهرت رسیدن. ولی از بین این سری فقط نسخه سوم یعنی Wild hunt هستش که به عنوان یک بازی جذاب به خاطر کوئست‌ها و داستان جذابش محبوب شده. این محبوبیت تا حدی بودش که حتی نتفلیکس هم سریالی رو هم از روش ساخت ولی به طرز جالبی در جهت مخالف Game of Thrones بودش.

موضوعاتی مثل سیاست، جنگ، جادو، هیولاها و موارد دیگه همون دلایلی هستن که میشه با اونا The Witcher 3: Wild Hunt رو با Game of Thrones مقایسه کرد. این بازیه که گیمرا میتونن بیشتر از صد ساعت پاش بشینن و بازیش کنن بدون اینکه حوصلشون سر بره یا از بازی زده بشن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها