میدونستین Rainbow Six Siege قوانین نانوشته خودش رو داره

مثل بازی‌های چندنفره آنلاین دیگه گیمرای Siege هم قوانین غیرنوشته‌ای برای هر مسابقه تنظیم کردن که بهشون کمک می‌کنه تا تجربه‌ای خوب برای گیمرا فراهم بشه.

شناسه خبر: ۳۹۱۸۶۶
میدونستین Rainbow Six Siege قوانین نانوشته خودش رو داره

راهنماتو- اگر یادتون باشه اون اول که Rainbow Six Siege منتشر شدش، نتونست اونطور که خود یوبیسافت انتظارش رو داشت عمل کنه و بیشتر مایه ناامیدی طرفدارای سری Rainbow Six شدش، بازی‌ای که در واقع حاصل کنسل شدن یکی از موردانتظار ترین بازیهای یوبیسافت به اسم Rainbow Six Patriots بود. ولی با گذشت زمان و پشتیبانی بی‌وقفه یوبیسافت از این بازی بالاخره بعد از چندین سال این بازی به یکی از مهم‌ترین بازیهای ژانر اول‌شخص شوتر تاکتیکی بازار تبدیل شده و تونسته خیلی عظیمی از گیمرای بازیهای شوتر رو به خودش جلب کنه. ولی این پیشرفت‌ها بی‌دلیل نبوده و در کنارش یکسری قوانین جدیدی به بازی اضافه شدن که در ادامه بهشون میپردازیم.

به گزارش راهنماتو، همونطور که گفتیم Rainbow Six: Siege تونسته با عرضه محتوای مرتب و فصل‌فصل در کنار تلاش برای بهبود جنبه‌های کلی، یه جامعه وفادار و پیگیری از گیمرهارو دور خودش جمع کنه. از تازه واردا و نوبا تا پلیرای حرفه‌ای که سر کوچیکترین اشتباه با یه تیر بین ابروهاتون کاری میکنن که ادامه راند رو توی دوربین‌ها یا درون‌ها بچرخین. Siege تونسته طی 8 سالی که از عرضش میگذره میلیون‌ها گیمر رو با اپراتورهای منحصر به فرد و گیم‌پلی جذابش جلب کنه. مثل خیلی از بازی‌های چندنفره آنلاین، گیمرای Siege هم قوانین غیرنوشته‌ای برای هر مسابقه تنظیم کردن. البته این قوانین کمک می‌کنن تا تجربه‌ای خوب رو برای گیمرای این بازی فراهم بشه، دوستی‌هایی شکل بگیره و به طور کل تمام اعضای تیم برای رسیدن به اون هدف اصلی که بردن هستش تلاش کنن. حالا با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این قوانین نانوشته بندازیم.

هیچ‌وقت با دوربین‌های Valkyrie کسی رو پینگ نکنین

r6-siege-has-its-own-unwritten-rules

والکری کلا به عنوان یه Defender فقط یه کار خیلی مهم داره اونم اینه که بتونه توی Prep Phase خیلی سریع 3تا دوربینی که داره رو توی بهترین موقعیت‌هایی که فکر میکنه بزاره تا بتونه در طی راند کمک تیمش باشه. این دوربین‌ها میتونن برای تیمش خیلی حیاتی باشن چرا که بقیه میتونین از روی اونا موقعیت دشمنارو به یاراشون اطلاع بدن، مخصوصا وقتهایی که کسی لازمه که از تمام اطلاعات لازم استفاده کنه تا بتونه راند رو کلاچ کنه. برای همین یکی از قوانین نانوشته Siege اینه که هیچ وقت دشمناتونو با دوربین‌های والکری پینگ نکنین. چون بلافاصله حریفاتون متوجه میشن که پینگ شدن و اگه بدونن تو یه منطقه‌ای پینگ شدن که معمولاً دوربینی وجود نداره، ممکنه به سرعت تلاش کنن که دوربین والکری رو پیدا کنن و خیلی راحت از بین ببرنشون.

بزارین Mira خودش دیوارهای سایت رو بچینه

r6-siege-has-its-own-unwritten-rules

میرا هم مثل والکری یه اپراتور دفاعی مفیده به خاطر توانایی آینه‌های یه طرفه‌ای که داره می‌تونه به تیمش اجازه بده که پشت دیوار رو بدون اینکه به جونشون رو به خطر بندازن ببینن. حالا این دیوارها میتونن هم Reinforce باشن و هم نباشن، ولی خب فرق مهمی که گجت میرا داره اینه که Mirror هایی که میرا داره رو فقط میشه روی سمت Reinforce شده دیوار نصبشون کرد. برای همین مهمه که تیمی‌های میرا بهش اجازه بدن که دیوارهای سایت رو خودش Reinforce کنه. اینجوری میرا میتونه آینه‌هاش رو دقیقاً تو جایی که نیاز داره بذاره بدون اینکه دیوارهای مهمی توسط هم‌تیمی‌های گاوش به فنا برن.

همیشه پایه Recruit Rush باشین

r6-siege-has-its-own-unwritten-rules

برعکس اوپراتورهای دیگه Rainbow Six: Siege که هرکدوم قابلیت‌های به خصوص خودشون رو دارن، یه بنده‌خدایی هست به اسم Recruit که میشه گفت هیچ قابلیت خاصی نداره ولی میتونه هر سلاحی که دلش خواست رو استفاده کنه. تو روزهای اول Siege، گیمرای این بازی یه استراتژی حمله‌ای خیلی خاص به اسم Recruit rush رو ابداع کردن، اونم اینطوریه که همه پلیرهای تیم Recruit رو انتخاب میکنن و بعدش به سمت هدفشون حمله میکنن. این استراتژی میتونه خیلی کلیدی باشه مخصوصا وقتی که حریفاتون انتظارشو نداشته باشن. تازه یه خوبی دیگه‌ای هم که داره اینه که کاملا فانه و اگر کسی در همین حین کشته بشه قرار نیست کسی سر بقیه داد بزنه چون همه دارن به اینکه چقدر احمقانه کشته شدن میخندن!

Ace بقیه رو خراب نکنین

r6-siege-has-its-own-unwritten-rules

تو بازی‌های مثل Rainbow Six: Siege و CS2، وقتی یکی از بازیکنا بتونه کل تیم حریف رو بکشه بهش اصطلاحا میگن Ace. حالا این قضیه توی خیلی از موارد یه دستاورد خیلی مهمه و تو Siege بعضی از گیمرا به شدت از اینکه هم‌تیمیشون حالا چه عمدی یا غیر عمدی ایسشون رو خراب کنه ناراحت و آزرده‌دل میشن! البته خب بازهم بوده توی بازیهای Ranked و حساس که تیم بیشتر به دنبال بردن بازی تا اینکه کسی بخواد بره Ace بگیره. ولی خب اگر توی بازیتون یکی از یاراتون خیلی سریع از 5نفر 4تا یارای دشمن رو کشت بزارین که تلاشش رو بکنه تا بتونه نفر آخر رو هم خودش بکشه و باز از طرف دیگه اگر دیدین یکی از پلیرهای تیم مقابل قراره Ace بگیره حتی‌الامکان نهایت تلاش خودتون رو بکنین تا Ace اونو خراب کنین XD .

خلاصه که در پایان جامعه گیمرای Rainbow Six: Siege یکی از سخت‌گیرترین‌ها توی بازیهای آنلاین هستن و بیشتر موارد سعی میکنن که جدی بازی کنن و تا میتونن بازیهاشون رو ببرن. به نظر در ادامه و سال‌های اتی یوبیسافت با انتشار اوپراتورهای مختلف کاری کنه که این قوانین بسته به متای بازی کم و زیاد بشن و جوری باشه که همیشه گیمرا در این زمینه خیلی پویا باشن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها