یوبیسافت قراره اولین بازیش رو با دوبله فارسی رسمی منتشر کنه

یوبیسافت داره سنگ تموم میزاره تا بتونه بازیهایی که با الهام از فرهنگ پارسی ساخته شده بودن رو به ریشه‌هاشون نزدیک کنه و یکی از این تلاش دوبله فارسی بازیشون هست.

شناسه خبر: ۳۹۱۹۶۶
یوبیسافت قراره اولین بازیش رو با دوبله فارسی رسمی منتشر کنه

راهنماتو- بازیهای زیادی با الهام از فرهنگ خاورمیانه و مخصوصا ایران و تاریخ غنی‌ای که داره ساخته شدن، فرنچایزهای Assassin's Creed و Prince of Persia جفتشون نمونه‌های خوبی از این سری بازیهای محبوب و پرطرفدارن. با عرضه جدیدترین نسخه از سری Assassin's Creed یعنی Mirage، یوبیسافت تونست این فرنچایز رو به ریشه‌های خودش نزدیک کنه و بار دیگه ثابت کنه که همچنان این سری لایق توجه و عشقی که گیمرا بهش دارن هست. حالا هم قراره که یوبیسافت همین کار رو با سری پارسی دیگش یعنی Prince of Persia انجام بده و به نظر هم قراره تا میتونه این بازی رو با فرهنگ ایرانی آمیخته کنه.

به گزارش راهنماتو، سری بازی Prince of Persia خودش تاریخچه طولانی‌ای داره که به دهه 80 میلادی برمیگرده ، به طوری که طول عمر خود سری تا الن حدود 40 هستش و طی این 40 سال هم این سری تونسته با هر بازی که تونسته فوق‌العاده عمل کنه مهمون دل‌های گیمرا و طرفدارای این سری بوده.

اولین نسخه این سری در سال 1989 به اسم خالی Prince of Persia منتشر شد. بازی‌ای که با زاویه دوربین از کنار و اصطلاحا دوبعدی و ژانر پلتفرمر تونست خیلی سریع به شهرت برسه و طرفدارای خودش رو داشته باشه. ولی به مرور زمان و عوض شدن سازنده این بازی، این سری تغییراتی رو در خودش دید که البته میشه گفت به این سری کمک کرد تا بتونه هر چه مدرن‌تر برای طرفدارای جلوه کنه.

ubisoft-releases-the-lost-crown-with-official-farsi-dub

تا اینکه در سال 2003 این سری با بازی Prince of Persia: The Sands of Time دوباره به کانون توجهات برگشت، بازی‌ای که حالا توسط سازنده جدید ساخته و ناشر جدیدی منتشر شد. این زحمات هم البته گردن یوبیسافت افتاده بود ولی به جاش این بازی با گرافیک بهتر و قابلیت بازگردوندن زمان، یه حس جدیدی رو به این فرنچایز معرفی کرد. از اون موقع تا حالا این فرنچایز دست یوبیسافت بود که پارسال بودش که یوبیسافت اعلام کردش که بالاخره بعد از یه وقفه 14 ساله یه نسخه جدید از این سری رو میخواد منتشر بکنه.

این بازی که این بازی اسمش The Lost Crown هستش در واقع داستان جنگجویی هستش که قصد داره شاهزاده این سری رو نجات بده و در این راه ماجراجویی‌های خودش رو داره. حالا به عنوان بخشی از کار یوبیسافت که میخواد این بازی رو هر چی بیشتر به فرهنگ پارسی نزدیک کنه، نه تنها دشمنایی که تو بازی میبینید رو همگی از اساطیر ایرانی الهام گرفته شدن بلکه این اولین بازی‌ای هستش که قراره دوبله فارسی رسمی خودش رو داشته باشه. در ادامه کلیپی رو برای مقایسه دوبله‌های مختلف این بازی میتونین ببنین و خودتون مقایسه کنین که چقدر زبان فارسی نسبت به زبان‌های دیگه روی این بازی دلنشین تر هستش.

نظرات
پربازدیدترین خبرها