این اتفاقات در دوران پریود اصلا طبیعی نیست! حتما به پزشک مراجعه کنید!

دوران قاعدگی در خانم‌ها با هم متفاوت است. این تفاوت به معنی غیرطبیعی بودن نیست، بلکه عوامل مختلفی در آن تاثیر دارند.

شناسه خبر: ۳۹۲۰۰۷
این اتفاقات در دوران پریود اصلا طبیعی نیست! حتما به پزشک مراجعه کنید!

راهنماتو- «این طبیعی نیست، حتما باید بری دکتر»

دوران قاعدگی در خانم‌ها با هم متفاوت است. این تفاوت به معنی غیرطبیعی بودن نیست، بلکه عوامل مختلفی در آن تاثیر دارند.

به گزارش راهنماتو، ژنتیک و مشخصات بدنی هر فردی باعث می‌شود روزهای پریود طولانی یا کوتاهتر باشد، نوع خونریزی و درد با همدیگر متفاوت باشد. اما گاهی اوقات نحوه قاعدگی نسبت به گذشته تغییر می‌کند که این جای بررسی و موشکافی دارد. در اینطور مواقع باید حتما به پزشک مخصوصا زنان مراجعه کنید تا اگر مشکلی وجود دارد تشخیص داده بشود و درمان آن اجرا شود.

چه موقعی پریود غیرطبیعی است؟

  • درد بسیار زیاد

وقتی درد شما آنقدر زیاد باشد که تحمل آن سخت بشود. یا اینکه مسکن مصرف می‌کنید اما باز هم برگشت درد داشته باشید و در گذشته چنین دردهایی را با این میزان تجربه نکرده و برایتان عجیب باشد! درد زیاد به صورت ناگهانی باید حتما رسیدگی شود.

8

  • لخته‌های بزرگ خون

دفع لخته خون در دوران پریود غیرطبیعی نیست اما اگر اندازه این لخته‌ها از یک سکه بزرگتر باشد جای سوال ایجاد می‌کند و حتما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

  • خونریزی شدید

خونریزی در قاعدگی با شدت شروع می‌شود و رو به کاهش می‌رود. اما در 2-3 روز ابتدایی که خونریزی شدیدتر است اگر شاهد این باشید که نوع خونریزی با گذشته متفاوت است و مجبور هستید هر یک ساعت یک بار به تعویض پد بپردازید یا اینکه با گذشت زمان خونریزی کمتر نشد باید حتما به پزشک مخصوصتان بگویید.

  • التهاب و انقباضات متعدد

اگر در طی دوران یک هفته تا 10 روز پریود، با انقباضات و التهابات مختلفی روبه رو می‌شوید این اصلا طبیعی نیست. گاهی یک اسپاسم ساده به وجود می‌آید و رفع می‌شود اما اگر این مساله مرتب برایتان تکرار می‌شود حتما به بررسی بیشتر بپردازید.

  • لکه بینی

اگر بین دو دوره پریود دچار لکه بینی می‌شوید حتی اگر میزان آن کم هم باشد باید آن را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها