جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که باید روی میز نهارخوری بچینیم

در این نوشتار جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که باید روی میز نهارخوری بچینیم تا زیبایی دکوراسیون منزلمان را چندبرابر کنیم، بررسی خواهیم کرد.

شناسه خبر: ۳۹۴۲۱۳
جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که باید روی میز نهارخوری بچینیم

راهنماتو- اگر میزنهارخوری‌های نسبتا بزرگی داشته باشید، در اکثر مواقع آن را برای مهمانی‌های مفصل آماده می‌کنید و سایر روزها روی اُپن، جلوی تلویزیون، روی میز آشپزخانه غذا می‌خوریم یا سفره‌ای پهن می‌کنیم و با خانواده‌مان دور یک سفره می‌نشینیم. تکلیف میز نهارخوری چه می‌شود؟ آیا به اکسسوری‌هایی که می‌تواند همواره به میز نهارخوری شما جذابیتی انکارناپذیر ببخشد، فکر کرده‌اید. شاید هم با پهن کردن یک رومیزی شیک سروته ماجرا را هم آورده‌اید. وقت آن رسیده که به کمک راهنماتو اکسسوری‌هایی جذاب‌تر بر روی میز نهارخوریتان اضافه کنید و تحولی عظیم در دکوراسیون داخلی منزلتان به‌وجود آورید.

1. دستمال سفره؛ اکسسوری میزنهارخوری

1

به گزارش راهنماتو، یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی که می‌توانیم برای میزنهارخوری در نظر بگیریم استفاده از دستمال سفره است. دستمال سفره‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های متفاوت می‌توانند به راحتی با پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل شما تطبیق پیدا کنند. استفاده از دستمال سفره‌هایی که پارچه‌های هستند، هم به‌صرفه‌تر و هم جذاب‌تر هستند. پس از هربار استفاده نیز می‌توانیم آن را ضدعفونی و تمیز کنیم تا برای مهمانی بعدی آماده باشد. استفاده از دستمال سفره‌های کاغذی نیز بسیار جذاب است، اما اگر به فکر سلامت محیط زیست باشیم، کمتر از آن استفاده می‌کنیم.

2. ظروف نقره؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

ظروف نقره یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌هایی هستند که جلوه منزل شما را بسیار شیک می‌کنند. ممکن است که ظروف نقره کمی گران باشند و تهیه کردن آن برای ما ممکن نباشد، از این رو می‌توانیم ظروف استیل را جایگزین کنیم. جالب اینجا است که سبک دکوراسیون داخلی منزل شما هر چه باشد، ظروف نقره و استیل می‌توانند در آن جای داشته باشند. تنها نکته قابل توجه تزئینات ظروف است. اگر سبک دکوراسیون داخلی منازل شما مدرن است، بهتر است از ظروف نقره و استیلی برای میز نهار خوری استفاده کنیم که طرح‌هایی ساده یا انتزاعی دارند.

3. ظروف مسی؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

ظروف مسی بر روی میز نهارخوری آن هم در یک خانه ایرانی می‌تواند غوغا کند. اگر سبک خانه شما روستیک، ترنزیشال، صنعتی یا حتی کلاسیک باشد، ظروف مسی می‌تواند یک اکسسوری جذاب برای روی میز نهار خوری شما باشد. از گلدان گرفته تا قاشق و چنگال، امروزه از جنس مس ساخته می‌شوند و در بازارهای ایرانی به فروش می‌رسند که گاهی روی آن‌ها طراحی‌هایی نیز دارد. هر چه سبک دکوراسیون داخلی منزل شما مدرن‌تر باشد، بهتر است عناصر تزئینی بر روی ظروف مسی کمتر باشد، اما اگر بخواهید تنها با یک عنصر، سبک مدرن دکوراسیون داخلی منزلتان را چشمگیر کنید، می‌توانید از یک ظرف مسی طراحی شده و زیبا بر روی میز نهارخوری خود استفاده کنید.

4. زیرلیوانی؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

اگر بخواهید علاوه‌بر استفاده از یک اکسسوری جذاب برای میز نهارخوری، به وسیله‌ای کاربردی فکر کنید، بهتر است حتما از زیرلیوانی استفاده کنید. زیرلیوانی‌ها می‌توانند با دستمال سفره‌ها هماهنگ باشند و جلوه‌ای خاص به میز نهارخوری شما بدهند. بعلاوه، زیرلیوانی می‌تواند از برخورد لیوان با سطح میز جلوگیری کرده؛ در نتیجه روی میز شما خط و خش نیافتد. اگر بخواهید از زیر لیوانی برای میزنهارخوری استفاده کنید، بهتر است برای هر صندلی یک زیرلیوانی در نظر بگیرید و آن را در سمت راست صندلی قرار دهید تا اصول چیدمان حرفه‌ای میز پیروی کرده باشید.

5. پارچه میز؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

پارچه میز یا Table Linen یکی از جذاب‌ترین لوازمی است که می‌توانید بعنوان اکسسوری روی میز از آن استفاده کنید. پارچه میز یا تیبل لینن، در ابعاد متفاوت و به تعداد صندلی‌های میز نهارخوری طراحی و تولید می‌شود. جنس پارچه میز عموما لینن، کتان، حصیر و غیره است که ایستایی بیشتری داشته باشد. پارچه میز می‌تواند به شکل دایره، مربع، مستطیلف بیضی و یا هر شکل دیگری باشد. اگر ابعاد هر پارچه میز برای هر صندلی بزرگ باشد، دیگر نیازی نیست از زیرلیوانی استفاده کنیم چراکه پارچه میز فضایی برای قرار دادن لیوان را نیز فراهم می‌کند.

6. جام؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

قطعا چند دست جام داخل بوفه یا کابینت‌هایتان مخفی کرده‌اید، حالا وقت آن رسیده که جام‌های زیبایتان را به‌عنوان اکسسوری روی میز نهارخوری استفاده کنید. جام‌ها جذابیت ویژه‌ای به میزنهارخوری شما می‌دهند. اگر نگران هستید که آن‌ها به‌سرعت کثیف و خاک گرفته شوند، بهتر است جام‌ها را به صورت برعکس بر روی میز نهارخوری قرار دهید. در برخی از موارد می‌توانید از دو دست جام استفاده کنید که یکی باریک‌تر و دیگری پهن‌تر است.

7. سینی؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

اگر بخواهید چیدمان روی میز نهارخوری شما بسیار شیک باشد و در عین حال از سر نخوردن اکسسوری‌ها مطمئن باشید، می‌توانید از سینی استفاده کرده و لوازم تزئینی‌تان را داخل آن قرار دهید. فراموش نکنید که مرکز میز نهارخوری هرگز نباید خالی باشد. بنابراین از یک سینی شیک شروع کنید و داخل آن هر وسیله تزئینی که دوست دارید قرار دهید. سینی‌های مناسب برای روی میز نهارخوری می‌توانند استیل، چوبی، دکوراتیو، سنگی یا حتی بلور باشند. اما بهتر است اکسسوری‌هایی که داخل سینی می‌گذارید از نظر سبک و جنس با سینی هماهنگ باشد.

8. سوفله سوپ خوری؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

سوفله سوپ خوری‌های شیک و زیبا می‌توانند یکی از اکسسوری‌های جذاب روی میز نهارخوری باشند که دقیقا در مرکز آن قرا‌ر بگیرند. جنس سوپ‌خوری‌ها می‌تواند کریستال، چینی، بلور، سفالی و یا حتی فلزی باشد. سوفله‌های سوپ‌خوری محلی برای قرار دادن شمع داشته و غذا را گرم نگه می‌دارند. از این رو وسایلی کاملا کاربردی برای روی میز نهارخوری هستند.

9. ست آبلیموخوری؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

یکی دیگر از اکسسوری‌های کاربردی که این روزها برای روی میز نهارخوری به شدت ترند شده‌اند ست آبلیموخوری هستند. این ست‌ها شامل چند بطری و گاهی نمکدان می‌شوند. جنس ست‌های آبلیموخوری متفاوت بوده و می‌تواند به راحتی با دکوراسیون روی میز نهارخوری شما تطبیق پیدا کنند. اگر دوست داشته باشید و مطمئن باشید که در اکثر مواقع از میز نهارخوریتان استفاده می‌کنید، می‌توانید داخل بطری‌های ست آبلیموخوری را با مواد غذایی مثل آبلیمو، آبغوره، روغن زیتون، سرکه بالزامیک و غیره پر کنید و روی میز نهار خوری به‌عنوان یک اکسسوری شیک و کاربردی قرار دهید.

10. اردورخوری چرخان (لیزی سوزان)؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

اگر به‌دنبال یک اکسسوری خاص برای میز نهارخوریتان می‌گردید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ظروف اردورخوری چرخانه که به لیزی سوزان (Lazy Susan) معروف هستند استفاده کنید. اردورخوری چرخان ظروفی پایه دار هستند که سطح رویین آن می‌چرخد. این ظرف علاوه بر اینکه ترند و بسیار جدید است، وسیله‌ای بسیار کاربردی است چراکه شما می‌توانید به هنگام سرو غذا، فینگر فود، چاشنی‌هایی مثل ترشی و یا حتی دسر‌هایتان را روی آن بچینید و روی میز نهارخوری قرار دهید. اما، حضور اردورخوری چرخان به‌عنوان یک اکسسوری جذاب روی میز نهارخوری، به‌تنهایی نیز زیبایی فراوانی دارد. (حتی وقتی قرار نباشد از مهمان‌هایمان برای شام پذیرایی کنیم)

11. شمعدان؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

یکی از اکسسوری‌هایی که بهتر است حتما از آن برای میز نهارخوری استفاده کنیم، انواع شمعدان‌ها هستند که درباره آن در مقاله « یک اتاق نشیمن جذاب چه اکسسوری‌هایی باید داشته باشد؟ » صحبت کرده‌ایم.

12. گلدان و گل؛ اکسسوری میز نهارخوری

1

از گل و گلدان به عنوان حسن ختام این مقاله نام بردیم چراکه تقریبا اکثرمان از آن به‌عنوان اکسسوری روی میز نهارخوری استفاده می‌کنیم. اما، فراموش نکنید که قرار دادن گلدان بدون گل روی میز نهارخوری کاری بی‌معنا است. پس حتی اگر حوصله ندارید که هر هفته یک دسته گل به خودتان هدیه دهید، حتما از انواع گل‌های مصنوعی استفاده کنید. قرار دادن گل‌های طبیعی و گل‌های آپارتمانی که در خاک قرار دارند نیز می‌توانند برای روی میز نهارخوری گزینه مناسبی باشند، اما باید از گل‌هایی استفاده کنیم که ارتفاعی کوتاه‌تر دارند.

1

نکته پایانی؛ لازم نیست تمام اکسسوری‌هایی که در این مقاله نام بردیم را برای روی میز نهارخوری استفاده کنیم چراکه آن را بسیار شلوغ می‌کند. انتخاب کردن دو الی سه مورد از اکسسوری‌هایی که نام برده شد برای زیبایی میز نهارخوری می‌تواند کافی باشد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها