آیا بی‌قید‌وشرط دوست‌تان دارد؟

آیا من شریک عاطفی‌ام را بی‌قیدوشرط دوست دارم؟ از کجا باید بدانم؟

شناسه خبر: ۳۹۴۲۳۸
آیا بی‌قید‌وشرط دوست‌تان دارد؟

راهنماتو- آیا عشق بی‌قیدوشرط به شریک عاطفی حقیقت دارد؟ آیا من شریک عاطفی‌ام را بی‌قیدوشرط دوست دارم؟ از کجا باید بدانم؟

به گزارش راهنماتو، عشق بی‌قیدوشرط فراتر از تعهد ابدی است و نیازمند آن است که فرد در هر شرایطی طوری حاضر شود که شریک عاطفی‌اش حس مراقبت و توجه از او دریافت کند.

وقتی حقیقتا بدون شرط و قضاوت‌های غیرضروری شریک عاطفی‌تان را دوست دارید، گاهی ایثارگرانه کارهای کوچکی برایش انجام می‌دهید و حتی وقت‌هایی که اوضاع خیلی سخت می‌شود هم می‌توانید در کنارش بمانید. اگر نمی‌دانید چه رفتاری عشق بی‌قیدوشرط را نشان می‌دهد با راهنماتو همراه باشید تا برخی از نشانه‌های آن را با هم مرور کنیم:

1.در هر شرایطی به داد او می‌رسید

پذیرش بی‌قید‌وشرط واضح‌ترین نشانه عشق بی‌قید‌وشرط است و نوعی از عشق است که ما در رابطه بین والد و فرزند می‌بینیم. والد خوب، برایش فرقی ندارد که فرزندش چه کاری کرده باشد، هر کاری برای او انجام می‌دهد. والد خوب در بدترین شرایط اضطراری به داد بچه‌اش می‌رسد. در بدترین موقعیت‌ها در کنار فرزندش می‌ماند.

اگر شریک عاطفی‌تان اعترافی شوکه‌کننده کرد یا او را در موقعیتی بهت‌آور دیدید اما هم‌چنان توانستید با عشق و دلسوزی با او برخورد کنید و متعهدانه در کنارش ماندید تا به او کمک کنید از این شرایط سخت بیرون بیاید، شما عشق بی‌قیدو‌شرط دارید. اگر او به شما بگوید روز بدی داشته یا به شکل بدی با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده‌اش برخورد کرده او را به بدی قضاوت نمی‌کنید. اما فقط این نیست. اگر بیمار و بی‌پول شود یا هر اتفاق غم‌انگیزی برایش بیفتد در کنارش می‌مانید. هیچ‌کدام از این موارد دلیلی برای کنار گذاشتن او نیست.

2.می‌دانید چگونه بی‌خیال شوید؛ زندگی می‌کنید و می‌گذارید او هم زندگی کند

وقتی با ظرف‌های نشسته در سینک یا کارهای فراموش‌شده خانه مواجه می‌شوید، می‌توانید از کوره در بروید و برآشفته شوید. اما می‌دانید چگونه بی‌خیال این چیزهای کوچک شوید.

دیده‌اید بعضی زوج‌ها مجبورند به خاطر 5دقیقه تأخیر 20دقیقه به شریک عاطفی‌شان توضیح پس بدهند؟ این انتقاد‌ها و زیرذره‌بین‌ گذاشتن‌ها می‌تواند موجب اضطراب شود، طوری که فرد به جای آنکه احساس امنیت کند، مضطرب و پراسترس می‌شود.

اما زوج‌هایی هم هستند که موقعیت یکدیگر را درک می‌کنند. مثلا اگر می‌دانند شریک عاطفی‌شان شغلش را از دست داده، سر مسائل روزمره مثل اینکه چرا فلان خرید را نکرده، لباس‌ها را از ماشین‌ لباس‌شویی درنیاورده یا ...عصبانی نمی‌شوند. صبوری بی‌قید‌وشرط و درک آن‌ها نشان می‌دهد که عشق واقعی در همین رفتارهای روزمره مشاهده می‌شود. این زوج‌ها منطق «خودت زندگی کن و بگذار دیگران هم زندگی‌شان را بکنند» را به معنای واقعی زندگی می‌کنند. آن‌ها با طبقه‌بندی‌ الفبایی طبقات کابینت و شستشوی هر روزه یخچال زندگی را سخت نمی‌کنند. آن‌ها در پی لذت بردن از زندگی هستند.

3.غافلگیرش می‌کنید

آیا دوست دارید شریک عاطفی‌تان را با یک میان‌وعده نمکی بعد از یک جلسه سخت غافل‌گیر کنید؟ یا فلان تی‌شرت یا بالم‌لب را برایش بخرید و عصر که از خانه برمی‌گردید برایش بیاورید؟ یا شاید در طول روز یک میم خنده‌دار برایش ارسال می‌کنید که بخندد؟

همه این رفتارهای کوچک که از روی مهربانی انجام می‌شوند به زندگی روزمره شادی و نشاط تزریق می‌کنند. فکر کنید یک‌دفعه وارد خانه شوید با یک کیک شکلاتی روی میز مواجه شوید که شریک عاطفی‌تان درست کرده است. هیچ موقعیت خاصی نیست، این خوشحالی‌های کوچک برای افرادی که بی‌قید‌وشرط همدیگر را دوست دارند طبیعی است. این خاطره مدت‌ها یا شاید تا آخر عمر در ذهن شما باقی می‌ماند.

4.منتظر آژیر خطر برای کمک کردن نیستید

گاهی اوقات ممکن است که شرکای عاطفی درخواست کمک نکنند اما طرفشان متوجه می‌شود که اوضاع خوب نیست. در این مواقع باید فضای امنی ایجاد کنید که شریک عاطفی‌تان بتواند حرف دلش را راحت بزند. به جای آنکه به دنبال یافتن راه‌حلی آنی برای مسئله او باشید اطمینان حاصل می‌کنید که با صبوری به حرف‌هایش گوش دهید. همینکه احساس کنند به حرفشان گوش می‌دهید برایشان ارزشمند است و احساس ارزشمند بودن می‌کنند. وقتی بار حرف‌های نزده از روی سینه برداشته می‌شود افراد احساس سبکی می‌کنند. چه بهتر که این بار را شریک عاطفی‌شان برایشان بردارد. اگر همیشه فضایی امن و عاشقانه برای شریک عاطفی‌تان هستید تا بتواند نیازهایش را با خیال راحت و در آسودگی با شما در میان بگذارد، شما عشق بی‌قیدو‌شرط دارید.

5.می‌توانید داستان را از نگاه آن‌ها ببینید

به جای آنکه به خاطر رفتار بدشان موضع‌گیری پرخاشگرانه داشته باشید و با کلافگی جواب بدهید، می‌توانید همدلی کنید. می‌توانید در آن حالت از خودتان بپرسید چه شده و چه استرسی باعث شده که او چنین عصبانی و خشمگین باشد؟ من چطور می‌توانم دلسوزی و مهربانی خودم را در این حالت به او نشان دهم؟

عشق عمیق بی‌قید‌وشرط‌تان به شما امکان می‌دهد که صبوری و مراقبت‌تان را نسبت به او نشان دهید. می‌دانید گاهی اوقات، به خصوص بعد از یک موقعیت احساسی، شریک عاطفی‌تان نیاز دارد که مهربان و همدرد باشید، نه چیز دیگر. می‌توانید ببنید که او آسیب دیده و می‌توانید آرامش کنید.

حتی وقتی مخالفت و بحث دارید و احساس می‌کنید که خودتان آسیب دیده‌اید، به خودتان افتخار می‌کنید و همچنان می‌توانید شنونده حرف‌های طرف مقابل باشید. برای کارهایی که احتمالا انجام داده‌اید و باعث شده که آن‌ها احساس ناراحتی کنند معذرت‌خواهی می‌کنید و مسئولیت این رفتارها را برعهده می‌گیرید.

x

6.محکم‌شان می‌کنید

وقتی در شغل‌شان به موفقیتی می‌رسند از صمیم جان برایشان خوشحالی می‌کنید. یا تشویق‌شان می‌کنید که روی یک پروژه، سرگرمی یا رویا یا هر چیزی که برایشان اهمیت دارد کار کنند. برای دست‌یافتن به نقاط عطف زندگی و هر دستاوردی هرچند کوچک به آن‌ها افتخار می‌کنید. چون هر موفقیت آن‌ها شادی و رضایت را حقیقتا به قلب‌تان مهمان می‌کند.

چون بی‌قید‌وشرط دوست‌شان دارید، می‌خواهید احساس کنند بهترین خودشان هستند، بنابراین از دستاوردهایشان احساس غرور می‌کنید.

7.هرگز قضاوتشان نمی‌کنید

همه ما نیاز داریم بار سنگین حرف‌های نگفته‌مان را از روی سینه برداریم...یا شاید دوست داریم از ترافیک یا درباره یک همکار غر بزنیم. در این موقعیت‌ها معلمی نمی‌شوید که می‌خواهد شاگردش را تربیت کند و ساعت‌ها در گوش او نمی‌خوانید که باید چطور رفتار کند و اگر چطور رفتار کند فرد مطلوب‌تری است. اگر عاری از هر نوع قضاوتی به آن‌ها گوش دهید، احساس راحتی‌ای را برایشان به ارمغان می‌آورید که فقط فردی با عشق بی‌قید‌وشرط می‌تواند چنین کند.

به آن‌ها نمی‌گویید باید چه کار کنند و چه کار نکنند، فقط عشق می‌دهید، حمایت و مهربانی می‌کنید. آن‌ها را همانطور که هستند می‌پذیرید با همان خصیصه‌های گاهی آزاردهنده رفتاری که همه‌مان داریم.

8.از خصیصه‌های کوچک آزاردهنده می‌گذرید و آن‌ها را می‌پذیرید

شاید از صدای آدامس‌جویدن‌شان کلافه می‌شوید یا از اینکه مدام کیف پول یا تلفن‌شان را جا می‌گذارند عصبانی می‌شوید. اما پذیرش در عشق بی‌قید‌وشرط به این معنی است که شما ویژگی‌های خلقی بی‌ضرر اما گاهی آزاردهنده آن‌ها را قبول می‌کنید. می‌توانید بپذیرد که فلان رفتار بی‌خطر و بی‌ضرر آن‌ها می‌تواند به جای ایجاد حس شرمساری، حس طنز ایجاد کند. شاید شریک عاطفی شما درون‌گراست و نیاز به اوقات تنهایی دارد تا بتواند دوباره انرژی به دست آورد. بنابراین حتی اگر شما خیلی اجتماعی هستید، به نیاز او برای فضا، سکوت و آرامش در تنهایی احترام می‌گذارید. یا اگر اصرار می‌کند که هر روز کلاژن مصرف کند یا ماسک آلوئه‌ورا بگذارد، مطمئن می‌شوید که این نیازها همیشه برایش برآورده می‌شوند.

9.عقایدش برایتان ارزشمند است

در مورد تصمیم‌گیری‌های بزرگ مثل تغییر شغل یا اینکه تعطیلات کجا بروید، حتما از او نظرخواهی می‌کنید و نظرش را اعمال می‌کنید. حتی اگر نگاه‌تان با هم تفاوت دارد، به جای اینکه مثل بولدوزر و با غرور و تکبر از روی او رد شوید، به دیدگاهش احترام می‌گذارید. اگر تصمیم بزرگی می‌گیریم، شریک عاطفی‌مان باید بخشی از آن تصمیم باشد. زیرا هر تصمیمی که روی ما اثر گذارد، روی او هم اثر می‌گذارد و متعاقبا روی رابطه‌مان اثر می‌گذارد.

10.به آن‌ها اجازه می‌دهید شک‌تان را برانگیزند

این یکی خیلی به صبر نیاز دارد اما کسانی که به طور طبیعی نسبت به هم عشق بی‌قید‌وشرط دارند از عهده‌اش برمی‌آیند. اگر شریک عاطفی‌مان شب دیر به خانه آمد و از شما فاصله گرفت و در طول روز به شما پیام نداد، خیلی زود این رفتارها را پای رفتار مشکوک نمی‌گذارید. اول از او می‌پرسید که آیا همه چیز مرتب است؟ آیا کمک می‌خواهی؟ آیا می‌توانی باری که روی شانه‌ات سنگینی می‌کند را سبک کنی؟ وقتی التهاب کم شد اوضاع را مرور می‌کنید تا بفمید که چه اتفاقی افتاده و قطعا همچنان به دنبال مقصر نیستید.

11.به قدمت رابطه‌تان می‌بالید اما خیلی دلتنگ قدیم نمی‌شوید

عاشقانه روز اول آشنایی و ماجراهای قرار و مدارهای عاشقانه‌تان را مرور می‌کنید. اما آرزو نمی‌کنید که ای کاش آن روزها برمی‌گشت و شریک عاطفی‌مان همان آدم 10سال پیش می‌شد. آدم‌ها تغییر می‌کنند و باید این رشد را با محبت و نه با مقاومت بپذیرید. اگر عشق بی‌قید‌وشرط باشد قدرت این پیوند و عشق و تلاش دوطرفه‌ای که سال‌ها برای شکل‌گیری آن انجام داده‌اید را ارج می‌نهید.

سخن آخر

عشق بی‌قید‌وشرط یک افسانه در داستان پریان نیست، هر روز که به هم توجه می‌کنید در حال نشان دادن عشق بی‌قید‌وشرط هستید.

از پذیرش اخلاقیات خاص شریک عاطفی‌تان تا غلبه بر موانع زندگی دست‌دردست یکدیگر، عشق بی‌قید‌وشرط و وفاداری خودش را از طریق صبوری، درک و حمایت‌های بی‌دریغ نشان می‌دهد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها