نگاهی به بازیهایی که طرفداراشون دوست داشتنشون رو انکار میکنن

با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی بندازیم که اونقدر عرضه فاجعه‌باری داشتن که باعث آبروریزی طرفدراشون شدن.

شناسه خبر: ۳۹۴۹۹۰
نگاهی به بازیهایی که طرفداراشون دوست داشتنشون رو انکار میکنن

راهنماتو- هیچ چیز نمیتونه برای گیمرها به اندازه هایپ و هیجان برای یه بازی جدید خاطره‌انگیز باشه. توسعه‌دهنده‌های بازیها هم همیشه تا چند روز منتهی به انتظار بازیشون دارن سخت کار میکنن و میخوان که خیلی سریعتر بازی در حال ساختشون رو تحویل طرفدارای خودشون بدن و با بازخورد خوب و یه فروش حسابی نتیجه کارشون رو بگیرن. ولی خب همیشه که همه چیز به وفق مراد پیش نمیره و هر از گاهی هستن بازیهایی که گیمرا بی‌صبرانه منتظر عرضه شدن اون هستن ولی وقتی که منتشر میشه تازه مشخص میشه که وای عجب فاجعه‌ای این بازی بوده!

به گزارش راهنماتو، توی دنیایی که هر استودیویی به جای اینکه بازیش رو کامل بسازه سعی میکنه که مشکلات کار خودش رو با آپدیت‌های روز اول که بعضی وقتها هم حجم خود بازی هستش رفع کنن هم نباید انتظار زیادی داشت که همچین اتفاقی تبدیل به نرم جدید نشه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی بندازیم که اونقدر عرضه فاجعه‌باری داشتن که طرفدارای اون بازی بیشتر این قضیه که زمانی طرفدار این بازی بودن رو انکار میکنن و میدونن که چطور این بازی آبرشون رو برده.

Assassin's Creed Unity

games-that-embarrassed-their-fanbases

بعد از گذشت تقریبا 10 سال از عرضه Assassin's Creed Unity، خیلی‌ها از این بازی به عنوان دارنده بهترین سیستم پارکور بین تموم بازیهای این سری یاد میکنن. ولی اگر به نقدهایی که هنگام عرضه این بازی منتشر شدن نگاه کنین متوجه میشین که چقدر این حرف اون موقع میتونسته خنده‌دار باشه! عرضه اولیه Unity پر از اشتباهات و خرابکاری بود. انیمیشن‌های بازی همیشه باگ میزدن، جمعیت زیاد مردم چنان فریم بازی رو میکشید پایین و داستان ضعیف بازی هم باعث میشد بازی رو نصفه نیمه ول کنین. شاید باورتون نشه ولی مشکلات Unity بیشتر از چیزی بودن که به چشم یه گیمر عادی میومدن. حتی باگ‌های Oblivion و Skyrim هم که معروف به باگی بودن هستن اینقدر وضعشون داغون نبود. عرضه این بازی اونقدر فاجعه‌بار بود که یوبی‌سافت باید بسته الحاقی Dead Kings رو به صورت رایگان منتشر کردش و حتی یک بازی رایگان هم به گیمرها اشانتیون داد. ولی همونطور که گقتیم بعد از گذشت تقریبا 10 سال از عرضه این بازی میگفت این بازی در حد قابل تحملی از باگ و مشکل به سر میبره و میتونین بدون اینکه اعصابتون به هم بریزه از گیمپلیش لذت ببرین.

Fallout 76

games-that-embarrassed-their-fanbases

امکان نداره که همچین لیستی بدون بردن اسم Bethesda کامل باشه. بتسدا اونقدر به باگی بودن بازیهاش طی سالهای گذشته معروف شده که همی باگ‌های بازی رو بخشی جداناپذیر از اون DNA کلی بازیهای بتسدا میدونن و میشه گفت دیگه همه باهاش کنار اومدن. ولی در مورد Fallout 76، بتسدا این سطح پایین انتظارات رو حتی پایینتر هم برد! Fallout 76 خیلی ساده میشه گفت یه بازی بی روح بود، عاری از هر گونه سلیقه و خلاقیت. هیچ NPCای توی بازی وجود نداشت چون به گفته خود بتسدا، "تعاملات بین بازیکنا" چیزی بود که اونا دنبالش بودن. کوئست‌های رفتن-آوردن هم ایده خوبی نبودن و تازه در کنار دروغ‌هایی که توی مارکتینگ بازی هم گفته شد بگذریم خود بازی اونقدر باگ داشت که حتی میتونست کارت گرافیکتون رو هم با خودش بسوزونه!!!

Anthem

games-that-embarrassed-their-fanbases

عرضه Anthem یکی از چیزایی هستش که واقعا جایگاه EA رو به عنوان منفورترین ناشر بازیها تثبیت کرد. جای جالبش اینجاست که از تریلرها به نظر می‌رسید که بازی خوبی باشه، اما روز عرضه رسید و طرفدارای این بازی چیزی ر. در عوض گرفتن که هیچ شباهتی به اون چیزی که اتنظارش رو داشتن نداشت. اونقدر این بازی خشک و خالی بودش که اگر داستان بازی رو تموم میکردین رسما بازی رو تموم میکردین؛ یه جور که حتی محتوای End-Game هم نداشت! بازی‌ای که قرار بود مشابه Destiny زیر پرچم EA باشه. سیستم جمع‌آوری لوت هم خیلی بد بود. Anthem به نظر می‌رسید که هیچ لوتی نداره به رغم اینکه یک بازی شوتر تفنگی بودش، و مشکلات بی‌شماری در کنسول‌ها مثل کرش‌ها و افت فریم هم بیشتر باعث میشد که ملت هر چه بیشتر این بازی رو تحقیر کنن. متاسفانه برعکس بازیهای دیگه این لیست که در نهایت به مرور زمان بهتر شدن، EA فقط تصمیم گرفتش که به کل پروندش رو ببنده و فراموشش کنه.

Cyberpunk 2077

games-that-embarrassed-their-fanbases

خب، انتشار Cyberpunk 2077 یه چیزی بودش که همه و سرتاسر دنیا منتظر اومدنش بودن. البته الان که اگه این بازی رو امتحان کنین به هیچ عنوان نمیتونین قبول کنین که بازی با چه شرایط اون اول منتشر شده بود، یعنی اگر مثلا توی گوگل بزنین فاجعه این بازی باید به عنوان یکی از معانی این لغت براتون بیاد. پلیس‌ها به جای تعقیب مثل بارون از آسمون میباریدن، ویژگی‌هایی مثل دویدن رو دیوارها از نسخه نهایی حذف شده بود، و تکسچرهای گم‌شده، NPC‌های گلیچ‌دار و از همه مهمتر، بازی به اندازه‌ای کرش می‌کرد که اصلا نمیشد بازیش کرد.

یعنی اونقدر این بازی بد عمل کرد که گیمرهارو از اون موقع تراماتایز کرده که دیگه کسی به اندازه قبل بازیهارو پیش‌خرید نمیکنن. CDPR تمام اون محبت و اعتباری که با The Witcher 3 کسب کرده بود رو از دست داد. حالا Cyberpunk 2077 یکی از بهترین بازی‌های اکشن خشن تاریخه، ولی انتشارش همچنان مثل طعم تلخی به کام طرفداراش باقی موند.

No Man's Sky

games-that-embarrassed-their-fanbases

در مورد No Man's Sky، Hello Games یه بازی‌ای بودش که حتی خود استودیوهم نمیدونست که داره چه چیزی میسازه؛ حالا فکرشو بکنین سونی وارد میشه و این بازی رو جوری ازش تبلیغ میکنه که همه اونو به عنوان بازی قرن میبینن. بازی‌ای که میگفت "بهترین بازی فضایی پر از زندگی، بیش از ۱۸ کوینتیلیون سیاره منحصر به فرد و چند نفره" هستش، ولی در واقع، No Man's Sky یه بازی کاوشی کاملاً تکراری و بی‌روح بود که تنها چیزی که می‌تونستی انجام بدی، پیاده‌روی و فارم منابع بود.

ناراحتی بعد از انتشار No Man's Sky اونقدر زیاد بود سونی اصلا از اینکه این بازی رو تبلیغ کرده بود پا پس کشید و Hello Games می‌دونست که توی این فاجعه قراره تنها باشه. با این حال، استودیوی Hello Games تونست بعد از کلی آپدیت و تهدید بازی رو به سطح خوبی برسونن و برای رسیدن به این هدف میشه گفت 7 سال گذشته رو فقط روی No Man's Sky اونم بی‌وقفه کار کردن.

الان، No Man's Sky یکی از بهترین بازی‌های جهان باز هست. این یک مثال درخشان از اینه که اگر توسعه‌دهندها آماده قبول اشتباهات خود و بازخورد جامعه باشن و بعد از اون از اون برای بهبود بازیشون استفاده کنن، می‌تونن یه استودیوی محترم و دوست داشتنی برای بازیکنان در سراسر جهان بشن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها