نحوه شستشوی بارانی و کاپشن ضدآب رو بلدی؟

امروز قصد داریم ترفندهای شستشوی کاپشن و لباس های ضد آب را به شما آموزش دهیم.

شناسه خبر: ۳۹۵۳۴۵
نحوه شستشوی بارانی و کاپشن ضدآب رو بلدی؟

راهنماتو- شستشوی کاپشن، بارانی و لباس های ضد آب می تواند مساله ای چالش برانگیز باشد. با این حال اگر دستورالعمل های صحیح شستشوی این گونه لباس ها را بدانید، هیچ نگرانی بابت آسیب دیدن آنها در حین شستشو وجود نخواهد داشت. امروز قصد داریم ترفندهای شستشوی کاپشن و لباس های ضد آب را به شما آموزش دهیم.

آیا می توان یک کاپشن ضد آب یا بارانی را با استفاده از ماشین لباسشویی شست؟

به گزارش راهنماتو، شستشوی کاپشن ضد آب در ماشین لباسشویی بلامانع است. به شرطی که از شوینده مناسب برای این کار استفاده کنید و دستورالعمل های مراقبتی لباس را رعایت کنید.

مراحل شستشوی کاپشن ضد آب و بارانی

1- بررسی برچسب مراقبتی لباس

برچسب مراقبتی لباس به طور خاص برای اطلاع از نحوه شستشوی لباس آماده شده است و از آنجایی که هر لباسی ساختار خاص خود را دارد، توصیه می کنیم حتما پیش از شستشو برچسب های مراقبت از لباس و دستورالعمل های مراقبت از آن را بررسی کنید. اکثر کاپشن های ضد آب را باید با استفاده از ماشین لباسشویی در دمای پایین شستشو داد.

لباس

2- آماده سازی

برای اطمینان از در امان ماندن کاپشن یا بارانی از انواع آسیب، ضروری است که قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی آن را برای شستشو آماده کنید. جیب‌ها را از هر چیزی، از کراوات گرفته تا خودکارهایی که ممکن است به لباس یا ماشین لباسشویی آسیب بزنند، خالی کنید. اگر دستورالعمل شستشو استفاده از ماشین لباسشویی را مجاز می داند، زیپ های لباس را ببندید، آن را پشت و رو کنید و درون کیسه محافظ ماشین لباسشویی بیندازید. توصیه می کنیم در صورت وجود لکه های سرسخت بر روی لباس، به کمک یک پارچه تمیز و مخلوط آب و مواد شوینده اقدام به تمیز کردن لکه های لباس نمایید.

لباس

3- شستشو

مطمئن شوید که از یک شوینده مناسب برای شستشوی لباس خود استفاده می کنید. شوینده مورد نظر را درون محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی بریزید. به دمای مجاز شستشوی لباس که بر روی برچسب مراقبتی آن درج شده است، توجه کنید. زیرا شستشو در دمای زیاد می تواند به لباس شما آسیب برساند. به هیچ عنوان از محصولات نرم کننده پارچه برای شستشوی لباس ضدآب خود استفاده نکنید. زیرا نرم کننده موجب شکسته شدن الیاف لباس و از بین رفتن خاصیت ضدآب آن خواهد شد. حتی توصیه می شود پیش از اینکه کاپشن ضدآب خود را درون ماشین لباسشویی بیندازید، دیگ ماشین لباسشویی را کاملا تمیز کنید تا هیچ گونه ماده نرم کننده ای درون آن باقی نمانده باشد.

به منظور شستشو با دست، یک لگن حمام را با آب سرد پر کنید و مقدار کمی ماده شوینده مجاز به آن اضافه کنید. آب را به آرامی هم بزنید تا کف ایجاد شود. سپس لباس را در آن غوطه ور کرده و به آرامی با دست بشویید. سپس بخوبی آن را آبکشی کنید تا هیچ گونه شوینده ای بر روی لباس باقی نماند.

4- خشک کردن

کاپشن را بر روی یک چوب لباسی بزرگ و پهن آویزان کنید و آن را در هوای آزاد خشک نمایید. برای خشک کردن نیز مراجعه به دستورالعمل های شستشوی لباس ضروری است.

لباس

5- ضد آب کردن

اگر از مایع شستشوی مخصوص لباس های ضدآب استفاده نکرده باشید، ممکن است لباس شما خاصیت ضد آب بودن خود را از دست داده باشد. می توانید با تهیه یک اسپری ضد آب و اسپری کردن آن از فاصله 15 تا 20 سانتی متری به لباس مجدد خاصیت ضد آب بودن را به آن بازگردانید. برخی از اسپری های ضدآب را باید روی لباس خشک اسپری کرد. بنابراین پیش از هر کاری دستورالعمل آن را مطالعه نمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها