با خوردن این نون سیر دور هرچی پیتزاست خط می‌کشی!

افرادی که عاشق نان سیر هستند هیچ وقت هم از آن خسته نمی‌شوند مگر اینکه...! یک شرط دارد! باید نان سیر بسیار خوشمزه و حرفه‌ای پخته شده باشد.

شناسه خبر: ۳۹۵۳۹۴
با خوردن این نون سیر دور هرچی پیتزاست خط می‌کشی!

راهنماتو- «نون سیر نگو، بگو قاتل جون! خیلی دوست دارم و این دوست داشتن بده!»

نان سیر آنقدر از محبوبیت زیادی برخوردار است که با اینکه در قسمت پیش غذاها سرو می‌شود اما خیلی از افراد به عنوان غذای اصلی آن را میل می‌کنند!

به گزارش راهنماتو، افرادی که عاشق نان سیر هستند هیچ وقت هم از آن خسته نمی‌شوند مگر اینکه...! یک شرط دارد! باید نان سیر بسیار خوشمزه و حرفه‌ای پخته شده باشد. آیا شما درست کردن نان سیر را به روش اصیل و فوق العاده بلد هستید؟! اگر جواب شما خیر است، 2-3 دقیقه هیچ کاری نکنید و فقط این خطوط را بخوانید! 5 دقیقه بعد توی آشپزخانه خواهید بود تا این خوشمزه‌ی بی دردسر را آماده کنید. احسنت بر شما!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
آرد

3 پیمانه

شکر

یک قاشق غذاخوری

نمک

یک قاشق مرباخوری

خمیر مایه خشک

یک قاشق مرباخوری

آب

حدودا 1 پیمانه و نیم

روغن مایع

5 قاشق غذاخوری

سیر

یک بوته و یک حبه!

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا

به میزان لازم

جعفری تازه خرد شده

به میزان دلخواه

کره

100 گرم

پیاز قرمز

نصف یک عدد

زیتون

برای تزیین به میزان دلخواه

پنیر پیتزا

هرچقدر بیشتر بهتر!

سیر کبابی

طرز تهیه:

اول از همه باید خمیر این نان سیر را درست کنید که اصلی ترین بخش است! کار سختی نیست ولی تفاوت این نان را با بقیه همنوعانش مشخص خواهد کرد!

آرد را به همراه شکر، نمک و خمیر مایه خشک مخلوط کنید تا خوب با هم معاشرت کنند. آب را کم کم به آن اضافه کنید و وقتی خمیر شما حالت جمع شدگی پیدا کرد روغن را اضافه کنید و خیلی خوب ورز بدهید. پس نکته را دقت کردید؟ آب را به صورت یکهویی اضافه نکنید که خمیرتان شل شود! ذره ذره اضافه کنید.

یک ظرف را انتخاب کنید که خمیر در آن استراحت کنید. حتما ظرف را چرب کنید و بعد خمیر را داخل آن قرار بدهید رویش را بپوشانید تا مدتی بماند و حجم آن دوبرابر شود.

برای درست کردن مواد تاپینگ نان سیر حالا دست به کار شوید!

یک بوته سیر دارید، سر آن را با چاقو ببرید و نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون روی آن بریزید و با فویل سیر را پوشانده و داخل فر 200 درجه بگذارید حدود 15 دقیقه بماند تا تنوری شده و بپزد.

در این فاصله کره را که در محیط گذاشتید و نرم شده است به همراه فلفل سیاه، پاپریکا و یک حبه سیر رنده یا له شده مخلوط کنید. بوته سیر تنوری شده را هم از فر بیرون آورده و سیرهای داخلش را در این مواد ریخته و خوب با هم ترکیب کنید. جعفری را هم ساطوری خرد کرده به این مواد اضافه کنید. تاپینگ شما آماده است.

نان سیر

پف خمیر را بگیرید و آن را به اندازه سایز سینی فر یا هر ظرفی که می‌خواهید نان سیرتان را در آن بپزید برش بزنید و کف ظرف پهن کنید. از ترکیب کره و سیر که آماده کردید روی کل سطح خمیر را بپوشانید. با چنگال روی بافت خمیر ضربه بزنید تا کمی سوراخ سوراخ شود. پنیر پیتزا را در همه قسمت‌ها ریخته و خوب پوشش بدهید. کمی هم آب روی کل خمیر اسپری کنید. یک کاسه کوچک آب هم داخل فر بگذارید! البته این کار را برای هر مدل پیتزایی هم که خواستید بپزید انجام بدهید! اگر گفتید این کار برای چه خوب است؟! عرض می‌کنم! وجود آب در فر و ایجاد فضای مرطوب باعث می‌شود پنیر شما بیشتر کش بیاید!

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد حدود 10 دقیقه گرم کنید و این ظرف نان سیر نپخته را داخل آن بگذارید و 20 دقیقه بعد یک ظرف نان سیر پخته و جذاب تحویل بگیرید. برای اینکه روی پنیر حسابی طلایی شود حدود 2 دقیقه هم حرارت را از بالا روشن کنید.

در حین پختن نان سیر در فر شما هم بیکار نمانید! پیاز قرمز را خلالی ریز خرد کنید و به همراه جعفری ریز خرد شده و زیتون ترکیب کنید. وقتی نان سیر را از فر بیرون آوردید این مواد را روی آن بریزید و به به! از طعم و بافت و خوشمزگی‌اش هرچه بگویم کم است!

نظرات
پربازدیدترین خبرها