بهترین بازیهای سگا که برامون خیلی خاطره‌ساز شدن

با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این شرکت ژاپنی محبوب بندازیم و ببینیم که کدوم بازیهاشون تونستن بیشترین خاطره رو برامون بسازن.

شناسه خبر: ۳۹۵۴۵۷
بهترین بازیهای سگا که برامون خیلی خاطره‌ساز شدن

راهنماتو- باورتون میشه که Sega یکی از شرکتای بین‌المللی خیلی معروفه؟ حتی فراتر از اون چیزی که فکرشو میکنین! از دهه 70 میلادی تا الان، این شرکت بازی‌های با کیفیت و فرنچایزهای فوق‌العاده‌ای مثل Sonic، Yakuza، Monkey Ball، House of the Dead و ... رو عرضه کرده. شگفت‌انگیزه که حتی بعد از اینکه آخرین کنسولشون که Dreamcast بود هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم تجاری شکست خورد، همچنان تونستن بازی‌های شگفت‌انگیزی رو روی فضای کنسول‌های مختلف بسازن و منتشر کنن؟

به گزارش راهنماتو، تازه یکی از بخش‌های Sega که برای ما توی ایران کمتر شناخته‌شدست، اینه که اونا یکی از بهترین توسعه‌دهنده‌های بازی‌های آرکید هم هستن و بعضی از معروف‌ترین بازی‌های آرکید رو ساختن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به این شرکت ژاپنی محبوب بندازیم و ببینیم که کدوم بازیهاشون تونستن بیشترین خاطره رو برامون بسازن.

8- Golden Axe

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

فک کنم همه‌مون با بازی Golden Axe خاطره‌های زیادی داشته باشیم! بازی ‌ای که بیشتریا اون رو به اسم "گرز علی" توی ایران میشناختن که توش سه تا شخصیت داره که می‌تونین هر کدوم رو برای خودتون انتخاب کنین و باید با گذروندن 6 مرحله، غول آخر این بازی به اسم Death Adder رو بکشین. تازه وقتی این بازی برای اولین باز منتشر شد، باید گفت که یکی از بهترین گرافیک‌های اون زمان رو داشت، گرافیکی که پر از رنگ‌های مختلف بودش و همه جوره خیلی میتونست شمارو به خودش جلب کنه.

یکی از موندگارترین خاطراتی که با این بازی میشه داشت اینه که اولین باز از قدرتیتون استفاده کنین و ببینین که چقدر میتونه برای دشمناتون مهلک باشه. سیستم مبارزه‌ی بازی هنوزم هم خیلی خوبه. مخصوصاً بیشتر از Double Dragon که میشه گفت موقع بازی قشنگ خوابتون میبرد! با اینکه نسخه‌های جدیدش نتونستن در حد انتظاراتی که ازشون میرفت عمل کنن، اما امیدوارم Reboot این سری بتونه این سری رو به دوران اوج قدیمی‌اش برگردونه.

7- Jet Set Radio

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

یه فرنچایز دیگه از Sega که هنوز یه سری طرفدارا پروپاقرص و زیادی داره، Jet Set Radio هستش! اولین بازی این فرنچایزه از گرافیک‌های سل‌شید برخورداره و موسیقی‌هاش هم عالیه، از اون طرف حال و هوای انقلابی‌اش واقعاً خاصه.

اگه بخوایم یه توصیف سریع از Jet Set Radio داشته باشیم، میشه گفت انگار Tony Hawk's Pro Skater رو بگیرین و یکم فان‌تر و در عین حال پلتفرمرش بکنین! باید با اسپری گرافیتی های مختلفی رو روی اماکن مختلف در مراحل بازی نقاشی کنین، اما رسیدن بهشون هم خیلیم ساده نیست. باید حرکات مختلفی انجام بدین، نه فقط برای افزایش امتیاز. اگرچه بازی یه سیستم رتبه‌بندی هم داره، که اونم بیشتر برای رقابت رفقایی هستش که باهم این بازی رو بازی میکردن. این بازی واقعاً یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر دهه 2000 هست و همین الان روی Steam هم میتونین بخریدش.

6- House Of The Dead 2

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

میتونم بگم این بازی از اون دسته بازیهاست که خیلی تلاش میکنه که بگه من ترسناکم ولی بیشتر خنده‌دارتر و فان‌تر میشه. اینکه بگیم کدوم بازی از مجموعه House of the Dead بهترینه واقعا باید گفت سوال سختیه. House of the Dead 4 یکی از بهترین بازی‌های تیراندازی لایت گان نسل جدید هست با گرافیک‌های شگفت‌انگیزی که برای سال 2005 داشت، موسیقی عالی، مراحل شگفت‌انگیز و سرویس فنی خوب، اما بهترین بازی‌ به نظرمون نسخه دوم کلاسیکه.

اصلا این بازی اونقدر خنده‌داره که باورتون نمیشه. گیمپلی بازی واقعا خیلی خوبه ولی داستان و صداپیشگی کارکترهای مختلف توی بازی اونقدر فاجعه هستن که بیشتر به جای اینکه ناراحت بشین به خنده میندازتون!

5- Sonic The Hedgehog 2

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

ببینین امکان نداره که یه نفر سگا جنسیس خریده باشه (حالا مگادرایو فرقی نداره!) و Sonic The Hedgehog 2 رو بازی نکرده باشه! این بازی واقعاً یکی از بهترین بازی‌های 2بعدی فرنچایز Sonic هستش! از زمانی که Sonic Mania هم اومد، این بازی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و ریتم و مراحلش واقعاً عالیه. با اینکه این بازی تا حالا توی کنسول‌های مختلف پورت شده، همچنان میتونین خیلی ساده اون رو هر جایی که بخواین پیدا کنین.

4- Sonic Generations

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

Sonic Generations چه بازی جذاب و سرگرم‌کننده‌ایه! این بازی بهترین گزینه برای بازی Sonic در دنیای سه‌بعدیه. با مراحل فوق‌العاده و کاراکترهای محبوب، این بازی بهترین انتخاب برای هر کسیه که دوست داره به دنیای Sonic بپیونده و لذت ببره. با اینکه بازی برای تمام بازیکنان باز شده، اما تکرار مراحل مختلف بازی برای بهبود زمان به این بازی حال و هوای جدیدی می‌ده. این بازی واقعاً نشون می‌ده که Sonic چه بازی سرگرم‌کننده‌ایه و این بازی میتونه بهترین بازی این سری برای تازه‌واردها به این فرنچایز باشه.

3- Yakuza 0

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

این بازی واقعاً توی دنیای بازی‌ها خاصیت جلب توجه فوق‌العاده‌ای داره. با یه سیستم مبارزه بی‌نظیر، یه داستان غنی و جذاب و بازیگران عالی، Yakuza 0 برای همه‌ی افرادی که بازی کردن، تونست یه تجربه فوق‌العاده باشه. این بازی توی غرب اونقدر محبوب شد که حتی افرادی که تازه شروع به بازی این سری کردند هنوزم از اون لذت می‌برن و تازگی‌ای که نمیشه توی هیچ بازی جهان‌باز غربی رو تجربه کرد توی این سری پیدا کرد.

2- Like A Dragon: Infinite Wealth

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

Like a Dragon: Infinite Wealth یکی از بازی های خیلی مورد انتظار سگا بود، اما راستش بیشتر مردم فکر نمیکردن که بازی اینقدر خوب باشه. اصلا ذره‌ذره این بازی ازش خوبی داره میچکه و با اضافه شدن دو شهر بزرگ و تعداد زیادی از فعالیت‌های جانبی، این بازی به طور کامل حس یه دنیای بزرگ و قابل درک رو بهتون میده. داستانش هم که نگم چقدر عالیه. تازه سیستم مبارزه‌ی این بازی نسبت به Yakuza: Like a Dragon هم خیلی بهتر شده. این بازی بهترین جنبه‌های این سری رو به شما ارائه می‌ده و می‌تونین بگین که این بازی بهترین نسخه برای ورود به این فرنچایز هست.

1- Yakuza 5

sega-games-with-the-most-nostalgia-to-them

یکی از بازی‌های Yakuza که اون اوایل در غرب عرضه نشد Yakuza 5 بود و این برای خیلی از طرفدارای غربی این سری ناراحت‌کننده بود. این پنجمین عنوان اصلی سریه و میشه گفت بهترین بازی توی این سری. همچنان که خیلی‌ها معتقدن San Andreas بهترین بازی‌ای هست که Rockstar تابحال منتشر کرده، این بازی هم دقیقا همین نقش رو برای Yakuza داره. با پنج کاراکتر و پنج مکان کلی، این هنوزم بزرگترین بازی Yakuzaئه. شما توی هیچ کدوم از این مناطق وسیع احساس کمبود نمیکنین و هر ماموریت جانبی بازی هم همون کیفیت عالی‌ای رو داره که از استودیوی Ryu Ga Gotoku انتظار میره. اگر قبل از عرضه‌ی 0 بازی‌های Yakuza رو توی غرب بازی کرده باشین، حتما این حس که چرا از تجربه این بازی برای یه مدت طولانی محروم بودین آزارتون میده.

نظرات
پربازدیدترین خبرها