این بازی‌ها ضعیف‌ترین کنسول سونی رو حسابی به چالش کشیدن

در این مقاله میخوایم نگاهی به بازیهایی بندازیم که تونستن اون پتانسیل مخفی کنسول PS۳ رو کشف کنن و با نهایت استفاده از قدرت PS۳ یه تجربه موندگار رو تحویل بدن.

شناسه خبر: ۳۹۵۵۱۹
این بازی‌ها ضعیف‌ترین کنسول سونی رو حسابی به چالش کشیدن

راهنماتو- وقتی داستان PlayStation 3 رو می‌خوایم تعریف کنیم، باید بگیم که اون اولا نتونست اونطوری که طرفداراش انتظارشو داشتن ظاهر بشه و خیلی ضعیف عمل کرد. اما توی هفت سال عمرش، یک لیست از بازی‌های فوق‌العاده رو متشکل از بازی‌های انحصاری و چندپلتفرمی برای خودش تونست داشته باشه. توی همین دوره PS3 بود که شاهد خلق شدن سری‌های معروفی مثل Uncharted و The Last of Us بودیم که تونستن مرزهای داستان‌گویی و گیم‌پلی رو برای بازیهای بعد از خودشون جابجا کنن.

به گزارش راهنماتو، خوشبختانه PS3 توی زمینه‌های دیگه خیلی سریع جبران کنه و بازیهای انحصاری زیادی رو برای خودش داشته باشه تا بتونه گیمرهای زیاد رو به خودش جذب کنه. اتفاقی که باید بگیم که این دوره رو برای خیلی از گیمرها تبدیل به بهترین دوره بازی‌ها کرد و توی این مقاله میخوایم نگاهی به بازیهایی بندازیم که تونستن اون پتانسیل مخفی کنسول PS3 رو کشف کنن و با نهایت استفاده از قدرت این کنسول یه تجربه موندگار رو برای طرفداراشون رقم بزنن.

5. Uncharted 2: Among Thieves

best-games-that-were-a-challange-for-ps3

Uncharted 2: Among Thieves دنباله داستان شخصیت جذاب و ماجراجوی Nathan Drake هست که به دنبال یافتن شهر افسانه‌ای Shambhala هست. صحنه‌های شگفت‌انگیز و مکان‌های دیدنی از جمله خیابان‌های پر هیاهوی استانبول و کوهستان‌های یخی هیمالیا، جاذبه‌هایی هستن که بازی‌های زیادی در اون زمان نتونستن بهشون برسن، به جز، خب، Uncharted 2. نیتن توی این بازی، بیشتر از قبل دنیال ماجراجویی و اکتشاف مکان‌های تاریخیه، مثل همیشه هم خودش رو توی هچل و دردسر میندازه، و توی همین راه هست که با کلی شخصیت موندگار و جذاب آشنا میشه که هرکدوم تونستن یه بعد جدیدی رو به داستان این بازی بدن. شما هم توی داستان این بازی همراه با نیتن میشین تا باهم دیدی از زندگی اون داشته باشین و بیینین که چطور خیانت و دوستی بخشی جدانشدنی از زندگی اون هستن. از فرار از یه قطار آویزون از کوه گرفته تا تیراندازی در برجی که در حال فروپاشیه، Uncharted 2 همیشه راهی رو پیدا می‌کنه تا مخاطب خودش رو در لحظات مناسب هیجان‌زده کنه، و این باعث میشه که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ PS3 محسوب بشه.

4. God of War 3

best-games-that-were-a-challange-for-ps3

God of War 3 داستان معروف Kratos رو با یه سرانجام حماسی به پایان میرسونه. مبارزه Kratos با پوسیدون و هیدیز برای پایان دادن به سلطنت الیمپوس، چیزی جز حماسی نمیتونه باشه. سفر Kratos از آندرورلد، تارتاروس، و مناطق مختلف دیگه یه جون تازه و یه حس جذاب رو به این بازی میده. تازه در کنار همه‌ی این‌ها، یه موسیقی خاطره‌انگیز و یه سیستم مبارزه واقع‌گرایانه هم هست که بر اساس کُشتن و دو نیم کردن موجودات افسانه‌ای مثل مدوسا و سیکلوپس با شمشیرهای اکزایل یا جدا کردن روح‌هاشون با چنگال‌های هادز کار می‌کنه. میشه گفت مدل گیمپلی و لوپی که توی بازی هستش جوریه که هنوز هم بعد از بیشتر از 10 سال نمیشه مشابهش رو توی هیچ بازی‌ای دید و واضحه که بخاطر همین و خیلی از موارد دیگه این بازی جزو بهترین بازیهاییه که می‌تونین رو PS3 بازی کنین.

3. Dark Souls 1

best-games-that-were-a-challange-for-ps3

در واقع، دنیای SoulsBorne از زمانی که بازی کلاسیک Dark Souls 1 از طرف FromSoftware معرفی شد، خیلی تغییر کرده. مناظر چشم‌انداز موجود توی دنیای این سری، از خیابان‌های ترسناک Undead Burg تا معماری Anor Londo، هر گوشه‌ای از Dark Souls با اسطوره‌های مختلفی درامیخته شده، پس اونقدراهم تعجب برانگیز نیست که خیلی از مردم این بازی رو دوست داشتن، با وجود مبارزه‌های وحشتناک و سختی که داره.

سیستم مبارزه‌ی معروف سری Dark Souls از اوایل شروع جذابی رو داشته. دنیای خودش هم مثل مبارزات باس‌ها خطرناکه و باعث می‌شه بازیکنان بیشتر سراغ روش‌های آرمون و خطا برای هر تجربه‌ای که میخوان داشته باشن برن که حتی این بازیهارو بیشتر خاطره‌ساز کرده. سختی اون فقط یه مانع نیست، بلکه بخش جدایی‌ناپذیری از تجربه‌ی SoulsBorneئه، و در حالی که این سری از اون زمان تا به حال خیلی تغییر کرده، Dark Souls 1 هنوز هم به عنوان یه بازی موندگار در تاریخ بهترین بازی‌های PS3 شناخته میشه.

2. Red Dead Redemption

best-games-that-were-a-challange-for-ps3

در سال 2010، Rockstar با ترکیب یک داستان جذاب، شخصیت‌های فراموش‌نشدنی و یک جهان باز فوق‌العاده، مارو به یه سفر ویژه به جایی برد که مناظر آفتابیش اونم توی دنیای غرب وحشی‌ای که داشت که مثلش رو اصلا ندیده بودیم. بعد هم اسم این تجربه رو گذاشتن Red Dead Redemption. شما به عنوان یه گیمر و مخاطب این بازی همراه داستانی عالی‌ای که داره به یه سفر فراموش‌نشدنی میرین و از کوه‌های سنگی West Elizabeth گرفته تا شهرهای New Austin همه جارو مورد کاوش قرار میدین.

شما توی داستان اصلی این بازی در نقش جان مارستون بازی میکنین، یه یاغی سابق که برای جبران جرم‌های گذشته‌اش به دنبال شکار اعضای قدیمی باندشه، کسی که تونست با Red Dead Redemption تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌هایی که تابحال توی دنیای گیم دیدیم تبدیل بشه. Red Dead Redemption وقتی که برای اولین بار منتشر شد، شبیه‌ساز اصلی غرب‌وحشی برای هر کسی که عشق کابوی‌ها بود و هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های PS3وه که ما سعادت بازیش رو داشتیم.

1. The Last of Us

best-games-that-were-a-challange-for-ps3

در سال 2013، Naughty Dog به ما یک شاهکار پسا‌آخرالزمانی، به اسم The Last of Us رو هدیه داد. توی این بازی شاهد سفر دردناک و قلب‌شکنانه‌ی جوئل و الی در یک دنیای فرسوده در حالی که در برابر انسان‌هایی که خوی انسانی خودشون رو از دست داده بودن و همدیگه رو به نیش میکشیدن بودیم، تازه اصلا منظورم زامبی‌های موجود توی دنیا نبود و همین قضیه تاثیرگذاری رفتار آدمی رو نشون میده و اینکه چرا این بازی تونسته از چهارچوب خودش فراتر بره و توی تاریخ موندگار بشه.

مواجه شدن با انبوهی از زامبی‌های ترسناک مثل Clickers و Bloaters یکی از لحظات برجسته و ترسناک The Last of Us بود. این یک بازی بقای ترسناک باونم تحت یه عنوان جذاب درام‌محور بود. تازه این کل ماجرا نیست. حتی در سال 2013، The Last of Us در هر سطحی از لحاظ مکانیکی خیلی تونست تأثیرگذار باشه. هر دشمنی ضعف خاص خودش رو مثل صدا یا آتیش داشت و استفاده استراتژیک از اسلحه، مخفی‌کاری و منابع کمی که در دسترس بود تونسته بود گیمرهارو بیشتر درگیر خودش کنه و بعد جدیدی رو به گیمپلی این بازی بده. تأثیر The Last of Us بر روی صنعت گیم غیرقابل اندازه‌گیریه و این نه تنها یکی از عجایب دوران PS3ئه که نه‌تنها به عنوان یکی از بهترین بازی‌های این پلتفرم‌ هم به یاد خواهد موند، بلکه عنوانیه که معیار کیفیت‌سنجی خیلی از بازیهایی شد که بعد از اون منتشر شدن.

نظرات
پربازدیدترین خبرها