با این ترفند چای ایرانی رو در عرض ۱۰ دقیقه دم کن!

اگر شما هم از طرفداران چای با اصالت ایرانی خودمان هستید ولی دوست دارید سریع‌تر دم بشود و زودتر به مراد دلتان برسید برای شما ترفندی داریم!

شناسه خبر: ۳۹۵۵۶۵
با این ترفند چای ایرانی رو در عرض 10 دقیقه دم کن!

راهنماتو- «چای ایرانی نه رنگ داره نه زود حاضر می‌شه!»

این روزها چای‌های خارجی بازار را پر کرده‌اند. چای‌هایی که عطر آنها خیلی زیاد است و رنگ آنها به دقیقه نکشیده چنان باز می‌شود که گویی رنگ غذا در آن ریخته باشید! اما چای ایرانی اینطور نیست. چای ایرانی نیاز به این دارد که زمان بدهید تا آرام آرام و سر صبر و حوصله رنگ باز کند و طعم بگیرد! عطر آن به اندازه است. خیلی از افراد حوصله ندارند و به سراغ چای‌های خارجی می‌روند، این هم از هدیه‌های عصر دیجیتال است. حتی مهمان هم که داریم می‌خواهیم زود چای را دم کنیم بخورد و برود و قال قضیه کنده شود! چرا؟! به کجا چنین شتابان؟!

به گزارش راهنماتو، اگر شما هم از طرفداران چای با اصالت ایرانی خودمان هستید ولی دوست دارید سریع‌تر دم بشود و زودتر به مراد دلتان برسید برای شما ترفندی داریم!

اگر این فوت و فن‌ها را به کار بگیرید چای شما زودتر و با همان کیفیت خوب همیشگی‌اش آماده خواهد شد. ببینید و به کار بگیرید و لذتش را ببرید و دعایش را هم به جان ما بکنید!

  • اولین کاری که باید انجام بدهید شوک دادن به چای است! به چه صورت؟! چای را با دو تکه یخ مخلوط کنید و خوب بشویید تا خنک بشود. این کار طبق تجربه باعث می‌شود رنگ چای شما زودتر باز شود.
  • برای دم کردن چای ایرانی حتما از قوری چینی استفاده کنید. قوری چینی در نگهداشتن عطرو طعم این چای بسیار بهتر عمل می‌کند. پس دور قوری‌های پیرکس و لعابی را خط بکشید. قوری فقط چینی!
  • داخل قوری آب جوش بریزید و بعد چای را داخل آن ریخته و مجددا روی چای آب جوش بریزید. گرم شدن قوری قبل از اینکه چای را داخل آن بریزید ترفند کارسازی است که به عطر و رنگ آن کمک بیشتری می‌کند.
  • این مرحله اختیاری است! روی قوری را با دمکنی قوری بپوشانید. باعث زودتر دم آمدن چای خواهد شد.

با این ترفندها در عرض 10 دقیقه چای ایرانی درست کنید و دیگر منتظر نمانید! به سراغ چای‌های متفرقه و خارجی هم نروید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها