این خوراک سنگدون مرغ رو درست کن و ببین چقدر خوشمزه‌س! سرشار از پروتئین!

یکی از خوراک‌هایی که می‌توانید آن را به سادگی درست کنید و از طعم و خواص بی نظیرش استفاده ببرید همین خوراک سنگدان مرغ است!

شناسه خبر: ۳۹۵۵۸۴
این خوراک سنگدون مرغ رو درست کن و ببین چقدر خوشمزه‌س! سرشار از پروتئین!

راهنماتو- «سنگدون مرغ مگه خوردنیه؟! بله! خیلی هم خاصیت داره!»

یکی از خوراک‌هایی که می‌توانید آن را به سادگی درست کنید و از طعم و خواص بی نظیرش استفاده ببرید همین خوراک سنگدان مرغ است! شاید باورش سخت باشد اما واقعیت این است که مرغ مظلوم حتی سنگدانش هم خوراکی است! این عضو از مرغ بیشتر از آنچه که فکرش را بکنیم حاوی پروتئین است! منبعی غنی از آهن، فسفر و روی است و ویتامین B بسیاری هم دارد!

به گزارش راهنماتو، در اولین قدم به پروتئینی محل مراجعه کرده و یک بسته سنگدان بخرید و آن را خوب پاک کنید و بشویید و دست به کار شوید که یک خوراک خیلی لذیذ انتظار شما را می‌کشد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سنگدان مرغ

یک بسته

لوبیا قرمز

به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ

یک عدد

هویج

2 عدد

سیب زمینی بزرگ

2 عدد

سبزی (تره، جعفری و گشنیز)

200 گرم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان لازم

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری پر

آبغوره یا آب لیمو یا آب نارنج به دلخواه

به میزان لازم

طرز تهیه:

در اولین قدم سنگدان‌ها را شستید و تمیز کردید؟! احسنت بر شما.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت بدهید تا سبک شده و رنگ آن عوض شود. سنگ‌دان‌ها را به آن اضافه کنید و آنها را هم چند دقیقه‌ای تفت بدهید. نوبت به هویج‌ها رسیده است. بنا به سلیقه‌ی خودتان هویج‌ها را بعد از شستشو و پوست‌گیری، به صورت خلالی یا حلقه‌ای خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و آنها را هم تفت بدهید. این خوراک لوبیا قرمز دارد که باید آن را هم بعد از شستن به بقیه مواد اضافه کنید. حالا زردچوبه و فلفل سیاه را هم روی آنها بریزید تا عطرشان بلند شود. رب گوجه فرنگی را هم داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید کمی تفت بخورد تا رنگ آن باز شود و مزه خامی‌اش از بین برود.

مقداری آب جوش روی مواد بریزید و برای 3 ساعت زمان بدهید تا آرام آرام با در بسته و حرارت ملایم در کنار یکدیگر بپزند و سنگدان و لوبیا قرمز حسابی پخته شوند.

بعد از گذشت 3 ساعت سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل دلخواه خرد کنید و به خوراکتان اضافه کرده همزمان با آن سبزی‌ها را هم خرد کنید و در کنار بقیه مواد قرار داده تا یک ساعت دیگر هم همه روی گاز آرام آرام بپزند و یک خوراک جا افتاده و بی نظیر تحویل شما بدهند.

در انتها نمک آن را اندازه کنید و به دلخواه آبلیمو یا آبغوره یا آب نارنج نیز داخل خوراک بریزید.

این خوراک با نان سرو می‌شود ولی اگر دوست دارید با پلو میل کنید امکان پذیر است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها