کرم کاسترد برای دسرهای عیدت لازم می‌شه! یاد بگیر و دیگه از بیرون نخر!

مطمئن باشید این کرم ساده‌تر از آن است که بخواهید پودر آماده را بگیرید و طبق دستور روی جعبه آن را تهیه کنید! پس تنبلی نکنید و خودکفا باشید! 

شناسه خبر: ۳۹۵۶۲۲
کرم کاسترد برای دسرهای عیدت لازم می‌شه! یاد بگیر و دیگه از بیرون نخر!

راهنماتو- «هر چی یاد بگیری کمه! یه روز به دردت می‌خوره!»

کرم کاسترد یکی از کرم‌های لطیف و خوشمزه و خوشبویی است که در شیرینی و کیک پزی و همچنین برای دسرهای مختلف کاربرد دارد. اگر دوست داشته باشید هنگام درست کردن دونات، برای بخش میانی آن به راحتی از این کرم می‌توانید استفاده کنید، در تارت خانگی هم خیلی به کار می‌آید. در کل با یک کرم خوشمزه روبه رو هستید که وقتی بلد باشید متوجه می‌شوید که در چه زمینه‌هایی به خوبی از آن می‌توانید بهره بگیرید!

به گزارش راهنماتو، مطمئن باشید این کرم ساده‌تر از آن است که بخواهید پودر آماده را بگیرید و طبق دستور روی جعبه آن را تهیه کنید! پس تنبلی نکنید و خودکفا باشید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
زرده تخم مرغ

3 عدد

شکر

3 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

2 قاشق غذاخوری پر

وانیل

1/3 قاشق چایخوری

شیر پرچرب

یک پیمانه

پوست لیموترش

به مقدار لازم

آب لیمو ترش (قابل حذف)

2 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

پوست لیموترش را رنده کنید و به همراه شیر روی حرارت گاز قرار بدهید. صحنه را ترک نکنید چون ممکن است با جوش آمدن شیر گاز حسابی کثیف شود و از درست کردن هرچه کرم کاسترد است پشیمان شوید! پس صبور باشید و تا جوش آمدن شیر بالای سر ظرف بمانید و به محض جوش آمدن حرارت را خاموش کنید!

زرده‌های تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل با همزن بزنید تا با هم یکدست بشوند. نشاسته ذرت را هم با آنها مخلوط کنید و با هم زدن اجازه بدهید بافتی منسجم به دست بیاید. شیرداغ را از صافی رد کنید و به مخلوط زرده و نشاسته ذرت اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا گلوله گلوله ایجاد نشود! وقتی به یک مایع نرم و لطیف رسیدید ظرف را روی گاز قرار بدهید و حرارت را روشن کنید و باز هم بزنید! تا زمانی که غلظت کرم شما مشخص شود این کار را ادامه بدهید و فقط حواستان به شعله گاز باشد که بالا نرود!

وقتی کرم شما غلیظ و یکدست شد 2 قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید و باز هم بزنید تا عطر لیمو در تمام سلول‌های آن بپیچد! حالا کرم را استراحت بدهید. به چه صورت؟ عرض می‌کنم. روی آن را با نایلون بپوشانید و دستکم 3 ساعت داخل یخچال بگذارید. بعد از طی این مدت کرم شما آماده‌ی استفاده است. اگر هم بخشی از آن اضافه آمد می‌توانید در ظرف دردار و مناسب به مدت 3 ماه در فریزر به خوبی از آن نگهداری کنید و هروقت که نیاز داشتید استفاده بفرمایید.

به راحتی کرم کاسترد خانگی را تهیه کردید و دیگر نیاز نیست از پودرهای آماده استفاده کنید و هزینه بیشتری هم بپردازید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها