افراد کم‌خون آگاه باشن! آیا قهوه باعث کم‌خونی می‌شه؟!

وقتی خسته‌اید قهوه شما را صدا می‌کند! وقتی کلافه‌اید و می‌خواهید حالتان عوض شود قهوه را به کمک می‌طلبید! اما آیا می‌تواند برای همه افراد مفید باشد؟

شناسه خبر: ۳۹۵۶۹۸
افراد کم‌خون آگاه باشن! آیا قهوه باعث کم‌خونی می‌شه؟!

راهنماتو- «کم قهوه بخور! همون قدر که مفیده ضررم داره‌ها!»

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در کل جهان است. وقتی خسته‌اید قهوه شما را صدا می‌کند! وقتی کلافه‌اید و می‌خواهید حالتان عوض شود قهوه را به کمک می‌طلبید! وقتی برای دیدن دوست و عزیزی وقت می‌گذارید یک فنجان قهوه در کافه دلنشین است! فکر کردن به قهوه خوردن هم باعث می‌شود تا حدود زیادی آرامش بگیرید.

به گزارش راهنماتو، این قهوه دوست داشتنی جایگاه ویژه‌ای در بین قلوب دارد زیرا کافئین همراه خیلی خوبی برای لحظه‌های سخت و پرفشار است. اما آیا می‌تواند برای همه افراد مفید باشد؟ آیا ضرری به بدن شما نمی‌زند؟

اگر شما فردی کم خون باشید آیا قهوه خوردن باعث نمی‌شود کمخونی شما بیشتر بشود؟

  • اگر بی تعصب بخواهیم صحبت کنیم و جانب انصاف را هم رعایت کنیم باید بگوییم قهوه موجب کم خونی نمی‌شود اما... اما خوردن کافئین مانع جذب آهن و مکمل‌هایی از این دست خواهد شد. یعنی محققان ثابت کرده‌اند که اگر شما خیلی زیاد کافئین مصرف کنید روند جذب آهن شما با مشکل روبه رو خواهد شد که البته این مورد را هم باید درنظر داشته باشید که چای سیاه هم میزانی کافئین دارد و از این لحاظ همپای قهوه می‌تواند آهن غذا و مکمل‌ها را خنثی کند! و اگر بخواهید دقیقتر بدانید هر فنجان چای سیاه تا 64 درصد جذب آهن را کاهش می‌دهد و هر فنجان قهوه تا 39 درصد جذب آهن را با اختلال روبه رو خواهد کرد! پس به خودی خود باعث کمخونی نیست!
  • اگر مکمل آهن می‌خورید باید حتما بین قهوه و قرص آهن یا غذایی که در آهن میزان آهن قابل توجهی دارد فاصله بیندازید! در غیر اینصورت خوردن مکمل تاثیری ندارد! پس اگر این فاصله زمانی را رعایت کنید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد! فاصله مناسب زمانی هم یک ساعت قبل از صرف غذا و یک ساعت بعد از خوردن غذاست. در این محدوده قهوه مصرف نکنید! که البته چای هم نباید بنوشید!
نظرات
پربازدیدترین خبرها