۵ فیلم برتر تاریخ سینما که شما را غرق می‌کند!

قراره توی دنیای فیلم‌ها غرق شی! ۵ فیلمی که در کشتی و بر روی آب می‌گذرند، موضوع اصلی این مقاله هستند.

شناسه خبر: ۳۹۵۸۱۵
5 فیلم برتر تاریخ سینما که شما را غرق می‌کند!

راهنماتو- شاید هرمان ملویل را بشناسید. نویسنده‌ای که داستان موبی دیک را نوشت و نگاه بسیاری از افراد را به دنیای قهرمانان دریانورد و خواست‌ها و آمالشان باز کرد. البته ملویل یکی از ده‌ها نویسنده‌ای است که به دریا نظر افکنده. بنابراین سفرهای قهرمانانه بر روی آب، قصه‌هایی کلاسیک هستند که حالا در دنیای مدرن هم جای پای خود را قرص کرده‌اند و به پرده سینما راه یافته‌اند. دزدان دریایی کارائیب را خاطرتان هست؟ اگر از بازی درخشان و تیپ سازی جانی دپ بگذریم باید به داستان گیرا و خیره‌کننده‌اش نظر بیافکنیم که به ما اجازه پلک زدن هم نمی‌دهد. از این رو راهنماتو می‌خواهد با معرفی 5 فیلم شما را غرق در دنیای قصه‌هایی کند که بر روی آب و درون یک کشتی می‌گذرند.

1. فیلم ناخدا و فرمانده: آخر دنیا Master and Commander: The Far Side of the World

1

به گزارش راهنماتو، پیتر ویر، کارگردان مطرح استرالیایی باز هم در فیلم فیلم ناخدا و فرمانده: آخر دنیا Master and Commander: The Far Side of the World گل کاشته است. این فیلم که در سال 2003 ساخته شده است، جنگ‌های دریایی را نشان می‌دهد که ناپلئون به پا کرده است. بنابراین، قرار است به سراغ یک فیلم هیجان‌انگیز جنگی، تاریخی و دریایی برویم. کاپیتان جک آبری، قرار است در لحظات مهم، تصمیمات چالش‌برانگیزی بگیرد، قرار است بابت تصمیمات و باورهایش زیر سوال برود، اما مصمم به راه خود ادامه دهد. کاپیتان آبری قرار است در دریایی طوفانی، با کشتی‌ قدرتمندتری در بیافتد که هیچکس باور به پیروزی در این جنگ نابرابر ندارد. بازیگر نقش اصلی فیلم ناخدا و فرمانده، راسل کرو است.

2. فیلم همه‌چیز از دست رفته ‌است All Is Lost

1

فیلم همه‌چیز از دست رفته ‌است All Is Lost با کارگردانی جی سی چاندور و بازیگری حرفه‌ای رابرت ردفور، قرار است واقعا ما را در دریای تنهایی یک مرد، آن هم درست وسط دریا غرق کند. فیلم همه چیز از دست رفته است، فیلمی کاملا متفاوت است. ما قرار است مردی تنها را ببینیم که به رادیوی دریایی خراب و کشتی شکسته‌‌اش آن هم با یک عالم حیرانی دل بسته و برای زنده ماندن و پیدا شدن تلاش می‌کند. اما، طوفان‌های گرمسیری دست از سر او بر نمی‌دارند. جذابیت این فیلم، حضور پررنگ موسیقی و کنش رابرت ردفور در برابر کمترین دیالوگ است که بیش از پیش ما را در دنیای تنهایی او غرق می‌کند. فیلم همه چیز از دست رفته است در سال 2014 برنده جایزه شده است و تدوین صدا در آن مورد تحسین قرار گرفت و راه این فیلم را به نامزدی جایزه اسکار کشید.

3. فیلم کاملا طوفانی The Perfect Storm

1

فیلم کاملا طوفانی The Perfect Storm قرار است ما را به همراه سرنشینان یک کشتی غرق کند، آن هم در دل طوفانی که از برمودا شروع شده و با توده هوایی گریت لیکس همراه می‌شود و امواجی سهمگین را به سرنشینان کشتی ماهیگیری آندریاگیل هدیه می‌دهد. این فیلم که ولفگانگ پترسن آن را کارگردانی کرده است، در سال 2000 قصه‌ای را تعریف می‌کند که در سال 1991 واقعا اتفاق افتاده است. در میانه تصمیم‌گیری‌های کاپیتان و مخاطراتی که خدمه با آن روبه‌رو هستند، ما جنگیدن انسان‌ها برای زنده ماندن در مقابله با طبیعت را می‌بینیم. بازی درخشان جورج کلونی و مارک والبرگ، زیبایی این فیلم را چند برابر می‌‌کند.

4. فیلم کشتی Das Boot

1

چند روز زیر دریاها دوام می‌آورید؟ آن هم وقتی می‌دانید در جنگ هستید! ولفگانگ پترسن، با ساخت فیلم کشتی Das Boot در سال 1981 و بعد با ساخت فیلم کاملا طوفانی در سال 2000، ثابت کرد که کارگردان دریاها است. حالا با فیلم کشتیِ پترسن قرار است به دل جنگ جهانی وارد شویم و زندگی سربازانی را ببینیم که در دل زیردریایی، چگونه زندگی می‌کنند، با چالش‌ها روبه‌رو می‌شوند و احساساتشان و بی‌حوصلگی‌هایشان را در میان می‌گذارند. فیلم کشتی قرار است در جنگ نشان دهد که سربازان فقط به کشورشان خدمت می‌کردند و هیولا نیستند. نقطه نظر ارائه شده در این فیلم باعث شد که در همان دوران، جوایز متعددی دریافت کرده و تحسین منتقدان را برانگیزد.

5. فیلم ملکه آفریقایی The African Queen

1

اجازه بدهید کمی به عقب برویم و در سال 1951 قرار بگیریم. سال‌های درخشان سینما که کارگردانانی همچون جان هیوستون در آن فرمانروایی می‌کردند. بعلاوه، این روزها از کاترین هپبورن و سبک زندگی او زیاد شنیده‌ایم. شاید دوست داشته باشیم در یک فیلم درخشان، بازی او را تماشا کنیم. چه فیلمی بهتر از فیلم ملکه آفریقایی The African Queen که قرار است ما را به دل دریاها وارد کند؟ این فیلم نیز در دوران جنگ جهانی اول می‌گذرد. در برابر آشوب‌ها، رز، تصمیم می‌گیرد که به جای سکوت کردن، انتقام بگیرد. بازی درخشان هپبورن در این فیلم در نقش رز با بازی همفری بوگارت در نقش چارلی ترکیب می‌شود و یک قاب کلاسیک دریایی را برای ما به تصویر می‌کشد.

نکته راهنماتویی، فراموش نکنید که فیلم‌هایی که در دل کشتی و بر روی آب‌ها می‌گذرند کم نیستند. فیلم‌هایی مثل، تایتانیک، آرواره‌ها، دزدان دریایی کارائیب، موبی دیک و غیره همگی فیلم‌های درخشان در تاریخ سینما هستند که بر روی آب‌ها می‌گذرند. اما، در این مقاله سعی کردیم فیلم‌های درخشان دیگری را معرفی کنیم که ممکن است ندیده باشید!

نظرات
پربازدیدترین خبرها