چگونه یک راهرو باریک را عریض جلوه دهیم؟

می توان به کمک چند ترفند کاربردی این راهروهای باریک را عریض تر و زیباتر جلوه داد. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۵۸۶۲
چگونه یک راهرو باریک را عریض جلوه دهیم؟

راهنماتو- راهرو یکی از بخش های ساختمان است که اغلب به عنوان مکانی برای ورود و خروج از ساختمان از آن استفاده می شود. این مکان از ساختمان بخش های مهم خانه را به هم مرتبط می کند و اغلب کمتر از سایر قسمت ها مورد توجه قرار می گیرد. این مکان معمولا فاقد نور طبیعی است و تزئین آن نیز مساله ای چالش برانگیز است. در بسیاری از ساختمان ها راهروها باریک هستند و هویت بصری چندانی ندارند. با این حال، می توان به کمک چند ترفند کاربردی این راهروهای باریک را عریض تر و زیباتر جلوه داد. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه باشید.

1- چیدمان خلوت و زیبا

به گزارش راهنماتو، ورودی های کوچک را می توان به کمک ایده های دکوراسیون و نورپردازی تزئین کرد. با این حال، نباید در این کار زیاده روی کرد و سعی کنید این مکان را با تعداد کمی لوازم تزئینی ساده، زیبا کنید. استفاده از مواد طبیعی مانند حصیر و جوت در کنار رنگ های گرم و خنثی موجب بازتر شدن فضا خواهد شد. یک ترفند دیگر برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا، استفاده از آثار هنری بزرگ و ساده بر روی یکی از دیوارها است.

راهرو

2- جزئیات رنگارنگ

یک فرش رنگارنگ در کنار یک میز یا کنسول کم عرض با پایه های کوتاه که در یک طرف راهرو قرار گرفته است، می تواند توهم فضای بزرگتر ایجاد کند و راهرو را بلندتر جلوه دهد.

راهرو

3- استفاده از آینه

قرار دادن آینه در یک ورودی کوچک به شما این امکان را می دهد تا پیش از خروج از منزل، ظاهر و لباس خود را بررسی کنید. علاوه بر این، به بزرگتر به نظر رسیدن فضا از نظر بصری نیز کمک می کند. با گنجاندن یک آینه زیبا و منحصربه فرد در راهرو ورودی منزل که با قاب زیبا و رنگارنگ تزئین شده است، بدون اشغال کردن فضا راهرو را بزرگتر جلوه دهید. می توانید برای تاثیرگذاری بیشتر از یک آینه قدی نیز استفاده کنید.

راهرو

4- استفاده از کنسول باریک

با چسباندن یک کنسول در یک طرف دیوار می توانید توهم فضای بزرگتر ایجاد کنید. از استفاده از لوازم بزرگ اجتناب کنید و از آینه نیز برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا استفاده کنید.

راهرو

5- رنگ آمیزی دیوارها

با رنگ آمیزی مناسب دیوار کاری کنید که فضای راهرو باریک شما وسیع تر و بازتر به نظر برسد. سبز یکی از بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار راهروهای باریک است. این رنگ روشن و جذاب فضای ورودی منزل شما را تقویت می کند و بین گرما و سرزندگی تعاد ایجاد می کند.

راهرو

6- ایجاد یک نقطه کانونی

خواه یک فرش بزرگ یا کوچک یا یک لوستر زیبا می تواند یک نقطه کانونی جذاب در فضای ورودی منزل شما ایجاد کند. یک ترفند ارزشمند برای عریض تر جلوه دادن فضای راهروی کوچک ایجاد یک نقطه کانونی در انتهای راهرو است. این کار با جلب توجه بیشتر فضای انتهای راهرو به عریض تر به نظر رسیدن آن کمک می کند. با تزئین اتاق مجاور راهرو با کاغذ دیواری یا رنگ های جذاب، می توان جلوه بصری فوق العاده ای خلق کرد.

راهرو

نظرات
پربازدیدترین خبرها