به جای بیکینگ پودر می‌تونی از اینا استفاده کنی!

ممکن است شما تصمیم به تهیه یک دستور غذا یا کیک بگیرید ولی جوش شیرین یا بیکینگ پودر در دسترستان نباشد! آیا باید منصرف شوید؟! نه، شما نباید کم بیاورید!

شناسه خبر: ۳۹۵۹۳۷
به جای بیکینگ پودر می‌تونی از اینا استفاده کنی!

راهنماتو- «یه چیزی بگو جوش شیرین و بیکینگ پودر نداشته باشه!»

جوش شیرین و بیکینگ پودر به عنوان یک ماده غذایی در آشپزی و مخصوصا دسر و کیک استفاده زیادی دارد. اما ممکن است شما تصمیم به تهیه یک دستور غذا یا کیک بگیرید ولی هیچ کدام این دو در دسترستان نباشد! آیا باید منصرف شوید؟! آیا این انصاف است که به خاطر یک قاشق چایخوری (در نهایت) جوش شیرین یا بیکنیگ پودر کل کار شما تعطیل شود؟! نه، شما نباید کم بیاورید! اینجاست که عبارت «یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت» پدیدار می‌شود!

به گزارش راهنماتو، همیشه پیدا کردن راهی برای انجام کاری که درهم پیچیده شده است لذت بخش است. راهنماتو مثل همیشه برای اینکه نکته‌های کلیدی را به شما یادآوری کند اینجاست! این چند مورد را بخوانید و به خاطر داشته باشید، یک روزی قطعا به کارتان خواهد آمد!

  • سرکه

باورش سخت است؟! خب می‌تواند سخت باشد! اشکالی ندارد! اما خاصیت اسیدی که سرکه دارد به عنوان یک جایگزین عالی برای بیکنیگ پودر خیلی مناسب است! اما این برای وقتی خوب است که شما بیکینگ پودر ندارید اما جوش شیرین دارید! بهترین کار این است که ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین را با نصف قاشق چایخوری سرکه مخلوط کنید تا بیکینگ پودر خانگی خودتان را داشته باشید!

سودا

  • سودا

سودا یا آب گازدار را حتما می‌شناسید. از آنجا که این نوشیدنی در مواد تشکیل دهنده‌اش جوش شیرین وجود دارد پس دیگر غمی نمی‌ماند! بدون استفاده از بیکینگ پودر و جوش شیرین هم کار شما با سودا به راحتی راه می‌افتد! فقط درنظر داشته باشید که در دستورهایی از سودا استفاده کنید که به پف و حجم کمتری نیاز دارند. در کیک اسفنجی که تمام زیبایی‌اش به حجم آن است دور سودا را خط بکشید! برای پنکیک و از این دست کیک و شیرینی‌ها کاملا مناسب است.

  • دوغ

از دوغ هم می‌توانید به راحتی کمک بگیرید! طعم تند و ترش دوغ اگر با مقداری جوش شیرین ترکیب شود به راحتی نقش بیکینگ پودر را می‌تواند بازی کند. 120 سی سی دوغ در کنار 1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین برای یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر جایگزین مناسبی است. اما حتما به همین میزان که دوغ اضافه کردید از بقیه مواد مایع در دستورتان کم کنید!

لیمو

  • لیمو

لیمو اینجا، لیمو آنجا، لیمو همه جا! یکی از کاربردی‌ترین مواد غذایی لیمو ترش است! قبول ندارید؟!

به دلیل داشتن اسید سیتریک اگر آن را با جوش شیرین مخلوط کنید برای استفاده کاملا مناسب است اما یک نکته دارد! از آنجا که طعم لیمو خیلی غالب است و عطر پراکنده‌ای هم دارد بهتر است با احتیاط این کار را انجام بدهید. اگر هدفتان استفاده از یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر است برای جایگزینی بهتر است از ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین و نصف قاشق چایخوری آب لیمو استفاده کنید.

  • سفیده تخم مرغ

حتما هنگام هم زدن سفیده تخم مرغ با همزن برقی متوجه شده‌اید که چقدر خوب پف می‌کند. پس می‌توانید آن را جایگزین خوبی بدانید. در این حالت باید به میزان مورد نیاز سفیده هم توجه داشته باشید! به ازای هر قاشق بیکینگ پودر یا جوش شیرین که باید استفاده کنید 10 عدد سفیده تخم مرغ لازم است. که این میزان باز هم با توجه به آن خوراکی که شما تهیه می‌کنید فرق دارد. به عنوان مثال در پنکیک که حجم کمتری دارد سفیده کمتری مورد نیاز است و در یک کیک حتی 12 عدد سفیده هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اینکه سفیده شما خیلی خوب حجم بگیرد باید هنگامی که آن را با همزن می‌زنید از دور کند شروع کنید و وقتی کمی کف کرد همزن را روی دور تند قرار بدهید تا به حجم مطلوب برسید. هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد هم مراقب هم زدن باشید که پف سفیده‌ها از بین نرود. به حالت دورانی و از یک سمت هم بزنید.

شیر ترش

  • شیر ترش

لازم نیست شیر ترش را بخرید! چون نمی‌فروشند! شیر ترش در واقع شیری است که فاسد شده ولی ما قصد نداریم شیر را بگذاریم تا به مرز فساد برسد! برای اینکه شیرتان ترش شود یک قاشق غذاخوری آب لیمو یا سرکه به یک فنجان شیر اضافه کنید. 15 دقیقه بعد شیر ترش شما آماده خواهد بود!

شیر ترش را که با جوش شیرین مخلوط کنید برایتان در حکم بیکینگ پودر عمل می‌کند. بهتر است بدانید که نصف فنجان شیرترش اگر با ¼ قاشق جوش شیرین مخلوط شود به اندازه یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر کارایی دارد.

نکته مهم:

وقتی از مایع به جای بیکینگ پودر استفاده می‌کنید حتما حواستان باشد به همان میزانی که مایع شما به دستور اضافه می‌شود از مایعات دیگر در دستور کم کنید. مثلا اگر یک قاشق غذاخوری سودا، یا شیر ترش یا حتی آبلیمو استفاده کردید به همان میزان یک قاشق غذاخوری از شیر یا آبی که در دستور اولیه به کار رفته است کم کنید تا میزان ترکیبات به هم نخورد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها