سوته میگو با پوره سیب زمینی رو به سبک جنوبی درست کن!

جنوبی‌ها در درست کردن غذاهای دریایی حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند و اطمینان کردن به نوع آشپزی آنها همیشه جوابگوست! این روش را امتحان کنید تا عاشق میگو بشوید!

شناسه خبر: ۳۹۶۰۶۶
سوته میگو با پوره سیب زمینی رو به سبک جنوبی درست کن!

راهنماتو- «میگو دوست ندارم! یاد قیافش می‌افتم دلمو می‌زنه!»

میگو درست کردن ترفندهای خاص خودش را دارد. همه آدم‌ها غذاهای دریایی دوست ندارند اما میگو به نسبت بقیه غذاهای دریایی اگر خوب طبخ بشود بسیار لذیذتر است و بوی بد هم نمی‌دهد.

به گزارش راهنماتو، جنوبی‌ها در درست کردن غذاهای دریایی حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند و اطمینان کردن به نوع آشپزی آنها همیشه جوابگوست! اگر دوست دارید میگو بخورید اما از اینکه موردپسندتان قرار نگیرد نگران هستید این روش را امتحان کنید تا عاشق میگو بشوید! همیشه تمام راه‌های ممکن را امتحان کنید تا به نتیجه خوب و مطمئن برسید.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
میگو

۳۰۰ گرم

قارچ

۳۰۰ گرم

عصاره گوشت یا مرغ

۱ عدد

جعفری خردشده

۱ دسته ‌

کره

۱۰۰ گرم

آرد گندم

۲ قاشق سوپ‌خوری

سیب‌زمینی

۲ عدد

خامه

۵۰ گرم

شیر

۱ پیمانه

نمک و فلفل سیاه

به‌میزان لازم

میگو

طرز تهیه:

این غذا در عرض یک ساعت آماده می‌شود پس خودتان را برای یک غذای فوری آماده کنید.

پوره سیب زمینی:

از آنجا که این غذا با پوره سیب زمینی طعم فوق‌العاده‌ای دارد اول از همه سیب زمینی‌ها را بشویید و اجازه بدهید با مقداری آب بپزند تا آبپز شوند. بعد از اینکه از پخت سیب زمینی‌ها خیالتان راحت شد آنها را پوست بکنید و پوره کنید. در پوره سیب زمینی نمک، فلفل سیاه و کره هم بریزید و آن را خوب له کنید تا بافت نرم و منسجمی داشته باشد. کمی شیر به آن اضافه کنید و برای اینکه یک پوره سیب زمینی منحصربه فرد داشته باشید آن را روی گاز بگذارید و حرارت گاز را هم ملایم کنید. کمی هم بزنید تا یک خمیر نرم و لطیف آماده شود. حالا وقت اضافه کردن خامه است. وقتی خامه را داخل آن ریختید دیگر پوره شما آماده است و می‌توانید آن را کنار بگذارید.

سوته میگو:

میگوها را بعد از اینکه خوب پاک کردید بشویید و داخل آبکش بریزید. اگر میگوی پاک کرده تهیه کنید که دیگر کار شما ساده‌تر هم خواهد شد.

تابه‌ای را روی گاز بگذارید و داخل آن روغن بریزید و وقتی داغ شد میگوهای پاک شده را در آن بریزید و تفت بدهید. میگوها در حد 5 دقیقه که سرخ بشوند کافی است. میگو مانند فیله مرغ خیلی زود پخته می‌شود.

در این مرحله قارچ‌ها را بشویید و برش بزنید و در همان تابه‌ای که میگوها قرار دارند بریزید تا سرخ شوند. عصاره گوشت یا مرغ را هم به آنها اضافه کنید تا طعم بی نظیری بگیرد. وقتی قارچ‌ها کمی سرخ شدند و آبشان هم گرفته شد یک لیوان آب داخل ظرف بریزید و مواد را هم بزنید. جعفری خرد شده را همراه با نمک و فلفل سیاه داخل تابه بریزید و کمی که مخلوط شدند و جعفری هم نرم شد گاز را خاموش کنید.

برای سرو این غذا خوراک میگو را در ظرفی بریزید و مقداری پوره سیب‌زمینی را هم کنار آن قرار دهید و نوش جان بفرمایید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها