می‌دونی سیرواویج با ۲ قلم مواد آماده می‌شه؟ از یه املت ساده‌تر!

این غذا سریع‌تر از آنچه فکر کنید آماده می‌شود. پس از نگهداری برگ‌های سیر در فریزر غافل نشوید که هروقت اراده کنید یک شمال کوچک در خانه خودتان برپا خواهید کرد.

شناسه خبر: ۳۹۶۲۱۰

راهنماتو- «دلت برای شمال لک زده؟! آخر ساله نمی‌تونی کارتو ول کنی؟! خب غذاهاشو بیار تو خونه!»

یک غذای خوشمزه، خوش عطر، اصیل و معروف از خطه شمال کشور عزیزمان است. همانطور که از اسمش هم پیداست سر در آن غوغا می‌کند! البته برگ سیر! به به! برگ سیر از حبه‌های سیر هم عزیزتر است!

البته سیرابیج را در زبان محلی سیرواویج هم می‌گویند.

به گزارش راهنماتو، این غذا سریع‌تر از آنچه فکر کنید آماده می‌شود. پس از نگهداری برگ‌ها و حبه‌های سیر در فریزر غافل نشوید که هروقت اراده کنید یک شمال کوچک در خانه خودتان برپا خواهید کرد!

مواد لازم:

برگ سیر 3 دسته

تخم مرغ 3 عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

در ابتدای کار از دیدن مواد لازم که از تهیه یک املت برای صبحانه هم کمتر است خوشحال شده و بعد با آرامش برگ سیرها را شسته و خرد کنید!

یک تابه را روی گاز قرار بدهید و مقداری روغن در آن بریزید و برگ سیرها را در آن تفت بدهید. نمک و زردچوبه را به آنها اضافه کرده و حواستان باشد که برگ‌ها زیاد سرخ نشوند چون باعث خشکی آنها می‌شود.

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بریزید و با چنگال یا همزن بزنید تا از لختگی دربیاید و با هم ترکیب شوند. نمک، فلفل و مقدار خیلی کمی زردچوبه به تخم مرغ هم اضافه کنید.

وقتی برگ سیرها تفت خورده و رنگ آنها تغییر کرد و حجمشان هم کم شد تخم مرغ هم زده را به آن اضافه کنید و در آن را در تمام سطح تابه پخش کرده و در تابه را بگذارید و اجازه بدهید با شعله ملایم بپزد و خودش را بگیرد.

این غذا همانطور که ملاحظه کردید خیلی راحت و سریع حاضر می‌شود و اگر همیشه مقداری برگ سیر در فریزر داشته باشید در دسترس شما خواهد بود.

در شمال کشور سیرواویج را در کنار یک بشقاب پلو که به سبک کته پخته شده است میل می‌کنند. ماست هم در کنار آن سرو کنید. به به! نوش جان!

نظرات
پربازدیدترین خبرها