چرا روغن موقع سرخ کردن کف می‌کنه؟!

غذاهای سرخ کردنی خوشمزه‌تر هستند! تعارف که نداریم! هنگام سرخ کردن سیب زمینی، کوکو، کتلت، مرغ، بادمجان و... در یک تابه حتما تا به حال شاهد کف کردن روغن بوده‌اید!

شناسه خبر: ۳۹۶۲۷۱
چرا روغن موقع سرخ کردن کف می‌کنه؟!

راهنماتو- «هی باید روغن عوض کنم! برای همین از غذاهای سرخ کردنی بدم میاد!»

غذاهای سرخ کردنی خوشمزه‌تر هستند! تعارف که نداریم! درست است که چربی بالایی دارند، کالری زیادی به بدن می‌رسانند و آسیب‌های زیادی برای اندام‌های مختلف بدن دربردارند، ولی خیلی لذیذ و دلچسبند! این یک واقعیت است!

به گزارش راهنماتو، سرخ کردن سیب زمینی، کوکو، کتلت، مرغ، بادمجان و... در یک تابه روغن یکی از کارهای معمولی وعادی زندگی روزمره است اما حتما شما هم در همین کارهای به ظاهر عادی و روتین با کف‌ کردن روغن هنگام سرخ کردن روبه رو شده‌اید. گاهی این کف و حباب‌ها به قدری زیاد می‌شوند که کف تابه مشخص نمی‌شود. برایتان سوال شده است که چرا؟ علت ایجاد شدن این کف‌ها چیست؟ آیا باز هم روغن اضافه کرده‌اید؟ آیا فکر کرده‌اید روغنتان سوخته و دست به تغییر تابه زده‌اید؟ به هرحال حتما برایتان ایجاد سوال شده و ذهنتان را درگیر کرده است.

چرا روغن هنگام سرخ کردن کف می‌کند؟

تصویر دلپذیری نیست! یک تابه پر از سیب زمینی‌هایی که در حال سرخ شدند هستند یا کتلت‌هایی که یک سمت آنها سرخ شده و منتظر سمت دیگر هستید! تا اینجای کار که بد نیست! اما کف‌های زیادی روی تابه و حتی سیب زمینی‌های شما را گرفته است و صحنه‌ی زشتی را به وجود آورده است! مهمتر از همه اینکه این روغن‌های کف کرده برای بدن مضر هستند! چه باید کرد؟! برای اینکه این اتفاق بیفتد چند دلیل ساده لازم است:

  • روغن خیلی داغ است/ روغن به اندازه داغ نیست!

برای اینکه کیفیت غذاهای سرخ کردنی شما بالا برود و شاهد این صحنه‌ها هم نباشید باید همیشه اجازه بدهید روغن به اندازه کافی سرخ شود و بعد مواد غذایی را به آن اضافه کنید. پس اگر روغن شما هنوز به داغی لازم نرسیده باشد منجر به ایجاد کف می‌شود!

در مقابل اگر مدتی از زمان سرخ کردن شما گذشته باشد و شعله گاز هم بالا باشد و روغن بیش از حد داغ شده باشد باز هم شاهد این صحنه خواهید بود! روغنی که خیلی داغ شده باشد آسیب زاست! حتی غذای شما بدون اینکه مغزپخت شود سرخ شده و ممکن است بسوزد.

روغن

  • پای تخم مرغ در میان است!

وجود سفیده تخم مرغ در روغن موجب کف کردن خواهد شد! برای همین در تهیه بیشتر کوکوها و کتلت‌ها هم شما شاهد کف کردن روغن خواهید بود. حتی هنگام درست کردن تخم مرغ ساده هم ممکن است به همین دلیل شما کف زیادی را در تابه ببینید!

  • روغن تازه نیست!

ممکن است به دلیل اینکه روغن را قبلا استفاده کردید و مجدد آن را مورد استفاده قرار داده‌اید این اتفاق بیفتد. حتی اضافه کردن روغن جدید به روغن سابق و استفاده شده هم می‌تواند این صحنه را ایجاد کند.

  • روغن کیفیت خوبی ندارد

اگر با روغن مخصوص سرخ کردنی در حال تهیه غذا هستید میان کار اگر به آن روغن دیگری اضافه کنید که در حد روغن اولیه نباشد این کف کردن به وجود می‌آید! بهتر است روغن‌های مختلف را حین پخت با هم ترکیب نکنید.

  • روغن خراب یا آلوده است

هنگام استفاده از روغن تمام فاکتورهای سلامت آن را درنظر بگیرید. به تاریخ آن هم خوب دقت کنید. کیفیت روغن از اهمیت زیادی برخوردار است. موضوع سلامت شماست!

برای اینکه روغن کف نکند چه باید کرد؟!

  • تابه یا قابلمه‌ای که استفاده می‌کنید تمیز باشد و از این موضوع مطمئن باشید. گاهی آلودگی ظرف باعث این اتفاق می‌شود! حتما بعد از شستشو آن را خوب خشک کنید.
  • از روغن با کیفیت و مناسب سرخ کردن استفاده کنید.
  • اگر کوکو یا کتلت یا هر غذایی درست می‌کنید که در آن سیب زمینی و پیاز وجود دارد حتما آب سیب زمینی و پیاز را خوب بگیرید.
  • حواستان به دمای گاز باشد. اجازه ندهید روغن بیش از حد داغ بشود.
نظرات
پربازدیدترین خبرها